המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותבים ערבים: וירוס הקורונה - מזימה אמריקאית נגד כלכלת סין, המכרסמת בהגמוניה שלה
19/3/2020


תיאוריות קונספירציה בתקשורת הערבית: וירוס הקורונה הוא חלק ממזימה אמריקאית להפיל את כלכלת סין ולתכנת מחדש את כלכלת העולם

 

בעקבות החרפת המאבק העולמי בווירוס הקורונה, ממשיכות להופיע בתקשורת הערבית תיאוריות קונספירציה באשר למקור הווירוס ולהתפשטותו[1]. ברבים מהמאמרים ובפרסומים ברשתות החברתיות בנושא נטען כי וירוס הקורונה הוא נגיף מלאכותי שיוצר על ידי ארה"ב במטרה למוטט את כלכלת סין המאיימת לטענתם על ההגמוניה הכלכלית והפוליטית של ארה"ב.

 

קריקטורה ביומון שמממנת  קטר: הנשיא טראמפ מכריז על מצב חירום על רקע התפשטות הקורונה


 

להלן תרגום קטעים מהמאמרים הנ"ל:

 

Iraqi Leader Muqtada Sadr: Trump Behind Coronavirus; We Will Reject Any American Treatment Against The Disease

In a March 11, 2020 tweet, the leader of the Shi’ite Sadrist Movement in Iraq, Muqtada Al-Sadr, attacked U.S. President Donald Trump, accusing him of being responsible for the spread of the coronavirus, particularly in the countries that are hostile to the U.S.: "I was taken aback when Trump said: 'We are doing a great job against the coronavirus, and the situation would have been worse had it not been for our intervention.' Oh, Trump, you and others like you are suspected of being behind the spread of this disease, especially since most of those suffering from it are opponents of America." He went on to ridicule President Trump, writing: "Yesterday you claimed that America has brought down great empires and suppressed terrorism, and today you are fighting a virus that is invisible to the naked eye. Are you not ashamed of yourself[?]!" He concluded by saying: "Any treatment dispensed by you and from your infected companies will not be approved by us and we do not want it. You are not only the enemy of Allah but the enemy of the people. You are a virus [that kills] peace that spreads wars and illnesses."[2]

 


 

On March 4, 2020, Al-Sadr posted a video on Facebook depicting his visit to the shrine of Imam ‘Ali in the Iraqi city of Najaf, after it was closed briefly for sterilization against the coronavirus. During the visit, he instructed the custodians of the shrine not to close it for any reason, saying that he would be visiting it on a daily basis to ensure that it remains open to the public.[3]

Shi’ite cleric Assad Al-Naseri, a supporter of the protests against the Iraqi government who split off from the Sadrist Movement, criticized advice of this sort, warning people not to believe the “myths" spread by “ignorant clerics.” In a March 9 tweet, he wrote that "many clerics are ignorant when it comes to their own field of knowledge [religion] as well other fields that are not related to them, so do not believe their superstitions and scams, because their main concern is to preserve their assets, delusions and misleading of minds.[4]" He added: "The coronavirus is a pandemic that posed and poses a great danger to people's lives. The solution is to adhere to what science says and medicine decides, and ignorant [clerics] should remain silent."[5]

 

 

כותבים ביומונים הממסדיים הסורים: המערב ייצר את וירוס הקורונה, להפעלת טרור בריאותי נגד סין ועוד מדינות

ביומוני הממסד הסורי בלטה ההתייחסות לתיאורית קונספירציה לפיה וירוס הקורונה הוא חלק ממלחמה ביולוגית של ממשל נשיא ארה"ב טראמפ נגד כלכלת סין שמתחרה על מקומה ככלכלה החזקה בעולם. כך למשל, שעבאן אחמד בעל טור ביומון הממסדי אל-ת'ורה כתב: "... מי שעוקב אחר מחלת הקורונה מבין שממשל טראמפ נקט מדיניות של מלחמה ביולוגית נגד סין, וממנה [נגד שאר] העולם, כדי לסחור בחייהם של האנשים באמצעות יצירת מחלה לטובת החברות הרפואיות והחיסונים. זוהי מלחמת [העולם] הבאה ועל העולם להיות ער למסוכנות של הממשל האמריקאי הזה, אשר חותר להרוס את העולם ולהותיר את האימפריה המזויפת שלו - [לאחר] שהשמידה את כל המין האנושי, ואשר מוכן כעת להשמיד את כל העולם - כדי לשרת את האינטרסים שלו"[6]. 

 

מחי אל-דין אל-מוחמד, בעל טור ביומון הסורי הממסדי תשרין כתב: "קרוב לוודאי שווירוס קורונה אינו טבעי, אלא הוא יוּצר במעבדות המערב, כדי להפעיל טרור בריאותי נגד סין ונגד מדינות רבות אחרות בעולם. זאת במטרה לרסן את הכלכלה הסינית שמנהלת מרוץ נגד השעון כדי לתפוס את המקום הראשון [בכלכלת] העולם. וירוס קורונה בא [לעולם] לאחר שאמצעי ההגנה [שננקטו בעניין זה ובכללם] העלאת המכסים על סחורות סיניות [לארה"ב] בידי נשיא ארה"ב טראמפ, נכשלו. נוכח הווירוס הקטלני הזה הופסקה תנועת הנסיעות לסין - באוויר, ביבשה ובים – במידה ניכרת ומדינות רבות החלו לסגור את גבולותיהן ולהטיל על עצמן מצור שכוחות היהירות העולמיים אינם מסוגלים לכפות בכוח הנשק. למרות ש[ווירוס] הקורונה לא מאיים על סין לבדה ושהתפשטותו בעולם היא כעת רק עניין של זמן, הרי שתשומת הלב התקשורתית מתמקדת בסין לבדה. פירוש הדבר הוא, שהווירוס מנוצל ומופקת ממנו תועלת באופן נפשע ביותר לצורך ניהול מלחמה מסוג אחר מצד מדינות המערב נגד סין..."[7]   

 

זיאד ר'צן, אף הוא בעל טור ביומון זה כתב: הדברים שכתבו עשרות מרגלים ומשתפי פעולה של [כמה ממדינות] המערב ב[ספרי] הזיכרונות שלהם על המשימות הנתעבות שאותן ביצעו סביב העולם, מוכיחים שאין לשלול אפשרות שווירוס קורונה הוא אחד ממוצרי מעבדות המלחמה הביולוגית. לדעתי, מה שסיפר ג'ון פרקינס בספרו "וידויו של מחסל כלכלי" [שיצא לאור ב-2004 והפך לרב מכר; באנגלית: Confessions of an Economic Hit Man], מחזק את תיאוריית האחריות המערבית לרוב המחלות הקטלניות שהופיעו לפתע בעולמנו המודרני ושכמה מהן גם נעלמו לפתע"[8].

 

עורך יומון ערבי: ארה"ב יצרה את וירוס הקורונה כדי לפגוע בכלכלות סין ואיראן; נחוצה חקירה בינ"ל בנושא

עבד אל-בארי עטואן, עיתונאי פלסטיני החי בבריטניה ועורך היומון הערבי המקוון ראי אל-יום המתפרסם בלונדון, כתב: "דובר משרד החוץ הסיני האשים בחשבון הטוויטר שלו בשפה האנגלית את צבא ארה"ב באפשרות שהכניס את וירוס הקורונה לעיר ווהאן, שניזוקה יותר מכל מהתפשטות המחלה. מדובר בהאשמה חמורה ביותר שחבויה בה האשמה של ארה"ב, ושל הנשיא טראמפ באופן אישי, בביצוע פשעים נגד האנושות. זאת, משום שהאסון פגע ברוב עמי העולם וכן בבורסות ובשווקים הפיננסיים שלהם. מספר הקורבנות עד כה עולה על 3,000 איש, וזוהי רק ההתחלה.

 

הכלכלה הסינית עתידה לתפוס את המקום הראשון בעולם ולהפיל את ארה"ב מכס השלטון [העולמי] שלה, שעליו התיישבה מאז מלחמת העולם השנייה. ההנהגה הסינית מתכננת כרגע לחנוק את ארה"ב באמצעות דרך המשי החדשה[9] ולהקים מערכת פיננסית חלופית שתשים קץ להגמוניה של הדולר תוך חמש שנים. כל הדברים הללו מהווים גורמים שעשויים להניע נשיא פזיז כמו טראמפ לבצע את פשע המלחמה הזה, אם יש אמת בהאשמות הסיניות.

 

יש לבצע חקירה בינלאומית מהירה ולהקים ועדה שתבחן את העובדות לעומקן, כדי לברר את ההאשמות הסיניות הללו ולפרסם את התוצאות לעיני כל העולם בשקיפות מרבית. על אירופה ורוסיה לתמוך במגמה זו ולסייע לה בכל דרך ובכל אמצעי.

 

ארה"ב היא [המדינה] היחידה בהיסטוריה של האנושות שהשתמשה בפצצות גרעין ביפן. כמי שעומדת מאחורי כל המלחמות, אין להוציא מכלל אפשרות שהיא הראשונה בעולם שמשתמשת בפצצת הקורונה ובנשק ביולוגי, שכן היא עומדת מאחורי כל המלחמות.

 

כן, אני מאמין בתיאוריית הקונספירציה משום שכערבים ומוסלמים היינו ועודנו הקורבנות הגדולים ביותר. ההוכחה הטובה ביותר שלנו היא [טענת] הכזב [האמריקאית במלחמת המפרץ הראשונה ב-1990-1 בדבר קיומו של] נשק להשמדה המונית בעיראק.

 

המשורר הדגול שלנו, המנוח מחמוד דרוויש, לא שיקר ולא התעלם מהמציאות כאשר אמר[10] כי ארה"ב היא המגפה והמגפה היא ארה"ב. לא נופתע אם יבוא יום שבו ייחשפו העובדות לגבי המצאת ארה"ב את וירוס הקורונה והפצתו בסין ובאיראן, כדי להרוס את שתי המדינות הללו ואת הכלכלות שלהן."[11].

 

כותב לבנוני: נגיף הקורונה: תוכנית אמריקאית להחליש כלכלית את סין

"התפשטות נגיף קורונה היא פרי תכנון אמריקאי שנועד להחליש את סין, לאחר שזו הפכה לשחקן עולמי המתחרה בארה"ב כמעט בכל תחום. סין יכולה להיות על סף המקום הראשון בכללכה העולמית אם תמשיך לצמוח באותה רמה שבה היא מתפתחת [כיום].. יש ידיעות שעדיין לא מאומתות, על הימצאות חומרים בקטריאליים בחצר פנימית של הקונסוליה האמריקאית בעיר ווהאן הסינית. דבר זה מזכיר את עלילת הסרט Contagion שהוקרן בשנת 2011 ומדובר על נגיף קטלני המתפשט במהירות ומקורו בעטלפים שנשאה אותו אישה מהונג קונג השייכת לריבונות סינית והוא התפשט ברחבי העולם.

 

מאפייני סיפור זה דומים לחלק מהפרטים שאפפו את נסיבות התפשטות נגיף קורונה, והרי נאמר כי העטלפים שאותם אוכלים סינים ותושבי מדינות אסייתיות נוספות, הם הסיבה האפשרית [להתפשטות] הנגיף... חלק מסיפורי המדע הבדיוני והקונספירציות אשר מגיעים לקולנוע אינם רחוקים מן המציאות וחלקם מתממש באופן מוזר. יש דיווחים שפורסמ בעבר כי ארה"ב עורכת ניסויים על נגיפים הפוגעים בגורמים אתניים מסויימים. דיווחים כאלה הופיעו בסוכנות [הידיעות] הרוסית ספוטניק אשתקד...

 

מה שברור הוא שנגיף קורונה הפך למגפה שהתמקדה בסין והכתה בצדדים רבים בפעילותה הכלכלית וזה מוביל אותנו לתהות מי מרוויח מכך? לכל הפחות אנו יודעים שארה"ב מודאגת מאוד מהמשך צמיחת כלכלת סין והיא ניסתה במשך שנים ארוכות להגביל את הצמיחה הזאת באמצעות לחצים פוליטים, כדי לכפות על סין לבצע צעדים כגון העלאת ערך המטבע הלאומי יואן משום שהמשך ירידתו משפיעה באופן חיובי על הייצוא הסיני מול מוצרים אמריקאים ואחרים. ממשל טראמפ נקט כמה צעדים בוטים וישירים, כמו הטלת מסים על ייצוא סיני כדי לרסן את יתרונותיו בתחרות עם מוצרים אמריקאים. כמו כן, [ארה"ב] הציבה מכשולים ומגבלות ביטחוניים בפני חברת הטלפונים הסלולריים הסינית הוואווי, המפתחת את הדור החמישי של הטלפון הסלולרי.

   

האליטה בארה"ב חוששת מאובדן מעמדה של ארה"ב כמנהיגת העולם בשל צמיחתה המהירה של סין, המתפשטת גיאוגרפית מאסיה לאפריקה דרך אירופה באמצעות 'פרויקט החגורה והדרך' ליצירת מיזם התשתיות הגדול ביותר בתולדות האנושות, בעוד ארה"ב כובלת את עצמה למדיניות כפייתית נגד מדינות רבות, דבר ההופך את סין לכוח רך וקונסטרוקטיבי לעומת הדימוי הגס וההרסני של ארה"ב."[12]

 

בעל טור ירדני: ארה"ב שהפציצה בנשק גרעיני את יפן, מחריבה כעת את סין באמצעות הקורונה

רשיד חסן, בעל טור ביומון הירדני אל-דוסתור, כתב במאמר שפרסם ב-23.2 נגד עסקת המאה: "מי שהשתמש בנשק גרעיני כדי לפגוע ביפן וכבש את עיראק ואפגניסטן באמתלה של [מלחמה] בטרור, מי שהקים בסיסי צבא    ב-88 מדינות, מי שהמציא את דאעש ואת ארגוני התכפיר [קרי: ההאשמה בכפירה] כדי להפיץ את הכאוס ההרסני והפיץ את האיידס באפריקה והנה הוא מחריב כעת את סין האויב הראשון במעלה שלו באמצעות הפצת הקורונה - מי שעשה את כל אלה ויותר מכך מוכן לעשות הכל כדי להישאר הפיראט של העולם וגוזל משאביו..."[13]

 

וירוס הקורונה תוקף את העולם כולו[14]


 

כותב פלסטיני: האליטה האמריקאית מנצלת את הקורונה, לתכנות מחדש של כלכלת העולם לטובת ארה"ב

עבד אל-מועטי אל-צאדק, כותב פלסטיני באתר החדשות הפלסטיני "אמד", המזוהה עם הזרם של מוחמד דחלאן, כתב:  "נתחיל מכך שאני משוכנע כי וירוס הקורונה הוא וירוס אפידמי מסוכן, שמהווה איום על חיי האנושות במקרה שהוא מתפשט ולא ניתן להשתלט עליו, ושאני נמנה עם האנשים המאמינים בתיאוריית הקונספירציה ומשוכנע בקיומה של מדינה עמוקה[15] השולטת במהלך של רוב האירועים בעולם. גם אם נניח לצורך הדיון, שהווירוס הארור הזה לא נוצר במעבדות האמריקאיות, אני נחוש [בעמדתי] כי המדינה העמוקה, השולטת על ארה"ב, ניצלה את הופעתו באופן מרבי, כדי לנהל מלחמה כלכלית אכזרית נגד כלכלות העולםבמיוחד אלה של סין, איראן, רוסיה ואירופה. זאת במטרה לתכנת מחדש את הכלכלה העולמית, להרחיק את הדרקון הסיני מזירת התחרות הכלכלית ולהרוס את הכלכלות של יתר המדינות...

 

ההוכחה הטובה ביותר לכך היא הניפוח התקשורתי הזה [של המגפה] שתוכנן כדי לעורר פחד באמצעות סיקור התפשטות הווירוס וכדי לגרום לרוב המדינות להסכים לנקוט צעדים התורמים להפצת פניקה, כמענה ל[הנחיות] ארגון הבריאות העולמי, שהוא [עצמו] חלק ממנגנון המדינה העמוקה. צעדים אלה גרמו להפסדים כלכליים של מיליארדי דולרים, שפגעו במדינות שהיוו יעד [למזימה זו]. להווי ידוע כי הדוחות והנתונים הסטטיסטיים בתחום הבריאות, מוכיחים כי שיעור התמותה מווירוס זה נמוך בהרבה מזה של מגפות ויראליות או לא ויראליות. [כך למשל] שיעור התמותה העולמי מרעב, לפי דוחות בינלאומיים, הוא 28 אלף מתים ביום!"[16]

 

"מגיפת הקורונה" - וירוס הקורונה הוא תמנון שזרועותיו לופתות את העולם כולו[17] 

 

עיתונאית לבנונית: וירוס הקורונה נועד לממש את מטרתה של ארה"ב לחסל את הענק הסיני

התייחסות לתיאורית הקונספירציה כי וירוס הקורונה הוא חלק ממלחמה ביולוגית של ארה"ב נגד סין, הופיעה גם במאמרה של סמאהר אל-ח'טיב, עיתונאית לבנונית ובעלת טור ביומון הלבנוני אל-בנאא'. היא כתבה: "לא במקרה הופיע הווירוס הקטלני הזה בנסיבות בהן מתלקחת מלחמה מסחרית בין ארה"ב לבין סין הענקית הנמרצת, המאיימת להתחרות עם החֶברות, הטכנולוגיה והמרחב הקיברנטי [של ארה"ב] ברמה העולמית... וירוס הקורונה הוא חלק מהשתלשלות העימות האמריקאי-הסיני...

 

עם התפתחות העולם וההתפתחות הטכנולוגית והמדעית שנלוו אליה, התפתחו גם המלחמות לדורותיהן שהמומחים הצבאיים חילקו אותן לששה דורות של מלחמות... מלחמות הדור השישי – על פי המומחים האסטרטגיים הצבאיים היא 'מלחמה המנוהלת מרחוק' באמצעות שימוש בנשק חכם, שבמרכזו רשתות האינטרנט... האמצעים ב[מלחמות אלו] מגוונים וכוללים שימוש באמצעי ריגול חדשים המבוססים על ציפורים, חיות ודגים...

 

הנשק החשוב ביותר שהמציא דור זה [של מלחמות] הוא 'מערכת הלוויינים החמקנים', כינוי שהעניק לה אחד העיתונאים של הוושינגטון פוסט לפני כמה שנים[18], משום שהיא התבססה על  טכנולוגיות מפותחות מאוד התואמות את ה[מדע] הבדיוני הטהור, בעוד שיש מי שמכנים אותה 'פצחנות ביולוגית' מערכת זו כוללת כחצי מיליון לוויינים זעירים [הנעים] במסלולים סביב כדור הארץ, הרחק ממסלולי הלוויינים הרגילים. יש לה יעדים רבים, כמו סיוע לסריקת מפת הפעילויות המגנטיות של מוח האדם וגופו, בדיקת האפשרות לשלוט באנשים באמצעות מה שמכונה שבבים לשליטה בבני אדם, וכן כדי לשתף פעולה עם נשק HAARP[19] במטרה להגביר את השליטה בתופעות ובאסונות הטבע המלאכותיים. [המערכת] מסייעת גם לתקוף אנשים באמצעות גלים מגנטיים ולרגל מסביב לעולם. יש עוד ועוד פרויקטים של פצחנות מודרנית על סוגיה השונים...

 

וירוס הקורונה איננו רחוק מדור זה של מלחמות ביולוגיות, אשר [רישומי] הפטנטים האמריקאים חשפו ב-2018 כי הוא רשום כפטנט תחת המספר 10130701, ואין צורך להזכיר את מעורבות של ענקיות התרופות, במטרה להרוויח מיליארדי דולרים מידי שנה באמצעות המצאת וירוסים כמו הסרטן והאיידס, ושיטות מלחמה ביולוגית נוספות שאינן בוחלות בשום אמצעי שיש בו כדי לממש את המטרה המיוחלת. על אחת כמה וכמה כשהמטרה האמריקאית היא לחסל את הענק הסיני ללא שום היסוס ויהיו אשר יהיו התוצאות, גם אם מספר הקורבנות יגיע למיליוני אנשים? הרי היא זו ששיגרה שתי פצצות גרעין על הירושימה ונגסאקי..."[20]



[2] Twitter.com/Mu_AlSadr, March 11, 2020

[3] Facebook.com/salihMAliraqii, March 5, 2020.

[4] Twitter.com/asaadalnaseri, March 9, 2020.

[5] Twitter.com/asaadalnaseri, March 9, 2020

[6] אל-ת'ורה (סוריה), 2.2.2020

[7] תשרין (סוריה), 23.2.2020

[8] תשרין (סוריה), 3.2.2020

[9] יוזמת "דרך המשי החדשה", המכונה גם "החגורה והדרך" היא כינוי לתוכנית אסטרטגית שהגה נשיא סין שי ג'ינגפינג ב- 2013, שמטרתה ליצור חיבור גיאוגרפי, הן יבשתי והן ימי, בין סין לבין שאר מדינות העולם, במטרה  להקל על העברת הסחורות מסין ליתר מדינות העולם. במסגרת היוזמה, סין, משקיעה כספים רבים בפרויקטים מחוץ לסין דבר אשר מגדיל את ההשפעה של סין באותן ארצות ותורם להתרחבות ההשפעה הסינית על הכלכלה העולמית.

[10] הכוונה לקצידה שלו "מדיח אל-ט'ל אל-עאלי" (مديح الظل العالي; מילולית: שיר הלל לצל הגבוה) משנת 1983.

[13] אל-דסתור (ירדן), 23.2.2020

[14] אל-ערבי אל-ג'דיד (לונדון), 13.3.2020

[15] "המדינה העמוקה" (Deep State) - מונח במדע המדינה המתאר מצב שבו אליטות, ששולטות במערכות המדינה העיקריות כמו הצבא, המשטרה, מערכת המשפט, התקשורת והאקדמיה, כופות על הממשלה לבצע מהלכים לטובתם על מנת לספק את רצונן ולרב הן גם שומרות על כוחן כאשר השלטון מתחלף. מטרות המדינה העמוקה יכולות לכלול המשכיות של המדינה עצמה, ביטחון תעסוקתי לחבריה, כוח מוגבר וסמכות, ומרדף אחר מטרות אידאולוגיות.

[16] https://www.amad.ps, 10.3.2020 

[17] אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 15.3.2020

[19] HAARP  (High Frequency Active Auroral Research Program)- תוכנית מחקר אמריקאית שמטרתה לחקור את היונוספרה לשם פיתוח טכנולוגיות חדשות שיעשו שימוש בשכבה זו לטובת תקשורת רדיו וריגול. התוכנית היא מושא לתיאוריות קונספירציה רבות שעיקרן הטיית מזג אוויר עולמי.

[20] אל-בנאא' (לבנון), 3.2.2020