המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב כווייתי: "להפסיק את המימון הבינ"ל לארגון אונר"א הגזעני, עד שיתפוגג וייעלם"
16/1/2018


כותב כוויתי: "להפסיק את המימון הבינ"ל לארגון אונר"א הגזעני, עד שיתפוגג וייעלם"

 

עבדאללה אל-הדלק, בעל טור ביומון הממסדי הכוויתי אל-וטן, פרסם ב-10 בינואר 2018 מאמר שבו הביע תמיכה בביקורתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים, אונר"א, ובהחלטתו להקפיא את המימון שלה. אל-הדלק טען כי אונר"א היא "ארגון מוּטה וגזעני שמנציח את בעיית הפליטים 'הפלסטינים'", נכנע לתכתיבי תנועת החמאס וחותר להשמדת ישראל וקרא להפסיק את כל צורות הסיוע הכספי והמימון הבינלאומי שלו עד שיתפוגג וייעלם.

 

יצוין כי אל-הדלק ידוע כבעל עמדות חריגות ביחס לישראל ולסכסוך הישראלי-פלסטיני, דבר שבא לידי ביטוי ברבים ממאמריו. כך למשל כתב פעם כי האויבת האמיתית של מדינות המפרץ היא איראן ולא ישראל; במאמר אחר מתח ביקורת על ירי הטילים של תנועת חמאס על ישראל והגדיר אותה ארגון טרור ההורג חפים מפשע; במאמר נוסף טען כי לישראל הזכות להגן על עצמה מטרור הסכינים הפלסטינים; ובנובמבר 2017 הגדיל לעשות כאשר אמר בראיון בערוץ "אל-ראי" הכוויתי כי אין כיבוש בישראל אלא יש בה "עם שחזר אל ארצו המובטחת".[1]

 

עבדאללה אל-הדלק[2]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:[3]

 

"כולם מסכימים לחלוטין עם הביקורת החריפה וההגיונית שמתח נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על סוכנות אונר"א, שכן מדובר בארגון מוּטה וגזעני שמנציח את בעיית הפליטים 'הפלסטינים'[4] ואת הנרטיב של מה שמכונה זכות השיבה, ונראה שתפקידו של הארגון הוא לחתור להשמדת מדינת ישראל. לפיכך, על האו"ם להפסיק לממן את הארגון הגזעני הזה עד שיתפוגג וייעלם.


ב-5.1.2018 - ימים אחדים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ איים להפסיק את הסיוע ל'פלסטינים' בעתיד - הקפיאה ארה"ב מימון בסך 125 מיליון דולר לאונר"א... והודיעה כי המימון יופסק עד שהפלסטינים יחדלו להתעקש וישובו לשולחן המו"מ עם ישראל... [יצוין כי] ארה"ב מעניקה מידי שנה למעלה מ- 300 מיליון דולר לנציבות האו"ם לענייני פליטים.

 

תנועת חמאס הטרוריסטית התומכת במשטר הפרסי האיראני, התנגדה לתכניות הלימוד [של אונר"א] בנושא זכויות האדם וכתוצאה מכך התגלע משבר חריף בין ממשלת חמאס לבין אונר"א שבעקבותיו הקפיאה האחרונה את תכניות הלימוד הללו בבתי הספר שלה בעזה... הטענה של חמאס הייתה כי תכניות לימוד אלו דואגות לזכויות האדם של כולם, לרבות של העם היהודי והישראלי, אך סותרות את תרבותם ואת זכויותיהם של 'הפלסטינים'. לא נראים באופק סימנים לפתרון סכסוך רחב היקף זה שהתגלע בין ממשלת חמאס הטרוריסטית...לבין אונר"א...[5]

 

לפיכך, יש להפסיק את כל צורות הסיוע הכספי והמימון הבינלאומי של אונר"א, כל עוד היא מכפיפה את החלטותיה למתודולוגיה של הטרור, ההדרה, הגזענות ואי ההתחשבות בזכויותיהם של עמים אחרים, קרי למתודולוגיה של תנועת חמאס הפרסית-הטרוריסטית השולטת ברצועת עזה, שאותה היא כופה על תכניות הלימוד ועל בתי הספר של אונר"א."



[2] אל-וטן (כווית), 10.1.2018

[3] אל-וטן (כווית), 10.1.2018

[4] יצוין כי המילה "פלסטינים" מופיעה לכל אורך המאמר במירכאות.

[5] ב- 14בפברואר 2014, דיווח היומון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" על סיום המשבר שהתגלע בין משרד החינוך של ממשלת חמאס בעזה לבין אונר"א על רקע זה, תחת הכותרת: "חמאס אילץ את אונר"א להקפיא את לימודי זכויות האדם בטענה שאלו נועדו לשטוף את מוחם של התלמידים ולגרום להם לסלוד מההתנגדות".