המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בעל טור ערבי: ההתנהגות הפלסטינית אחראית להקמת גדר ההפרדה
17/1/2004

 

בעל טור ערבי: ההתנהגות הפלסטינית אחראית להקמת גדר ההפרדה

 

סוגיית גדר ההפרדה המגיעה אל בית הדין הבינלאומי בהאג מעוררת גם תגובות מסוג שונה. בעל הטור הד"ר אחסאן אל-טראבלסי כתב באתר האינטרנט הליברלי "אילאף" מאמר הטוען כי גדר ההפרדה הוקמה על-ידי הערבים במשך חמישים וחמש השנים האחרונות, מאז קמה מדינת ישראל. להלן עיקרי המאמר:

 

"הגדר המפרידה בין הישראלים לפלסטינים באה...כאמצעי אחרון מצדה של ישראל על מנת לפתור את בעיית הביטחון הכרונית שלה עם הפלסטינים. הגדר מועילה לפלסטינים מכיוון שהיא בולמת את התפשטותה של ישראל לאזור המצוי מעבר לגדר ומחסלת את חלומה של ישראל להקים מדינה שתשתרע מן הפרת עד לנילוס...

 

הגדר גם מועילה לפלסטינים בכך שהיא מגנה עליהם מפני הזעזועים [שעשויים] להנחית עליהם מחר הדמוקרטיה, הקדמה הכלכלית, הקדמה המדעית והטכנולוגית, המודרניזם הפוליטי והחילוניות של ישראל. מדוע ולמה כל הכעס והרוגז הפלסטינים? הרי הגדר מועילה להם בכך שהיא מפרידה בין מדינה יהודית כופרת – אשר קוללה בקראן ובמסורת [המוסלמית] ואשר עדיין מקוללת זה למעלה מחמישים שנה מעל בימות הדרשנים במסגדים בכל יום שישי – לבין רשות שלטונית פלסטינית ורחוב פלסטיני מוסלמי הנשלט בידי כוחות דתיים פונדמנטליסטים ופלוגות דרווישים חמושים.

 

מדוע כל הכעס הפלסטיני וכל התוכחות הערביות הללו? הרי זה למעלה ממחצית המאה שהפלסטינים והערבים מקימים גדר פסיכולוגית, רעיונית ומדינית בינם לבין ישראל שהיא חזקה, ארוכה וגבוהה יותר מן הגדר הזו. זה למעלה מחמישים שנים - ובניגוד להחלטות האו"מ והלגיטימיות הבינלאומית שהפלסטינים תובעים את התערבותה בפתרון בעייתם - שהפלסטינים והערבים מתנגדים לקיומה של המדינה היהודית על אדמת פלסטין. זה למעלה מחמישים שנים שהפלסטינים והערבים מסרבים לשבת לשולחן הדיונים עם ישראל ולראות בבעיה הפלסטינית בעיה מדינית שיש לפתור בדרכים מדיניות, כפי שאמר מחמוד עבאס [אבו מאזן] ראש הממשלה הפלסטיני באומץ נדיר ועל כן גזרו עליו דבריו אלה את אחריתו הפוליטית לנצח.

 

זה למעלה מחמישים שנים שהפלסטינים והערבים מאשימים כל מי שמנסה להתקרב לישראל מבחינה מדינית, רעיונית, תרבותית או כלכלית, כי הוא סוכן וכופר שראוי להורגו או לגרשו מן הארץ. זה למעלה מחמישים שנים שהפלסטינים והערבים מלמדים בבתי הספר שלהם ובספריהם כי היהודים הם כופרים שיש להורגם בכל עת ובכל מקום... ואם כך, על מה ולמה כל החימה שפוכה הזו? הרי הפלסטינים והערבים הם אלה שבנו את הגדר הפסיכולוגית, התרבותית, המדינית והכלכלית בינם לבין היהודים. הם אלה שהקימו את מה שאנו מכנים 'גדר ההפרדה הגזענית'. יאסר ערפאת, הרשות הפלסטינית והפלגים הפונדמנטליסטים החמושים, הם אלה שבנו את הגדר ואף אחד אחר זולתם. מדוע לא בנתה ישראל את הגדר לאחר קום המדינה  הפלסטינית בשנת 1948? מדוע לא בנתה ישראל את גדר זו בימי בן גוריון, מנחם בגין, גולדה מאיר ויצחק שמיר..? עד שנת 1994 שהו יאסר ערפאת, הרשות הפלסטינית והפלגים הפונדמנטליסטים החמושים בגלות ומחוץ לפלסטין והרעיון לבנות גדר הפרדה לא התקיים כלל ועם שובם [לפלסטין] שב עמם רעיון הגדר ויצא אל הפועל, בזכות 'המאבק המזוין'.

 

רעיון גדר ההפרדה יצא אל הפועל כאשר הבינה ישראל עצמה כי אין לה קשר לפלסטינים ולפיגורם הפוליטי, הכלכלי, התרבותי והשכלי. ישראל הבינה כי היא חיה בעולם [אחר] המתמצה בכך שההכנסה בו לנפש היא 17,000 דולר בשנה [ואילו זו] של הפלסטיני עומדת על 300 דולר לנפש בשנה. ישראל הבינה כי מבחינה צבאית, כלכלית ומדעית היא המדינה החזקה במזרח התיכון – ואם כך, מה לה ולפלסטינים שמאחרי החומה וגם לערבים שמאחריהם? האם אין גדר זו גדר הפרדה בין קדמה לבין פיגור, או שמא אנו עדיין דבקים בהגדרתנו כי זוהי 'גדר הפרדה גזענית', כפי שאדוני השלטון ואמצעי התקשורת הערביים הנמלצים שלנו אינם חדלים מלשנן באוזנינו?"[1]



[1]  "גדר ההפרדה בין הקדמה לבין הפיגור", את האינטרנט "אילאף", 13.1.2004.  www.elaph.com    

תגיות