המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון מצרי ממסדי: "אל-זרקאוי הוא סוכן אמריקאי"
19/6/2005

 

מאמר מערכת ביומון מצרי ממסדי: "אל-זרקאוי הוא סוכן אמריקאי"

 

היומון המצרי הממסדי "אל-אח'באר" פרסם ב-15 ביוני 2005 מאמר מערכת תחת הכותרת: "כל הראיות מוכיחות שאל-זרקאוי הוא סוכן אמריקאי".[1] במאמר נטען כי אל-זרקאוי פועל בשירות אמריקה וטובח בעיראקים כדי להאריך את משך הכיבוש בעיראק. להלן תרגום עיקרי המאמר:

 

"כל הראיות מוכיחות שאבו מוצעב אל-זרקאוי פועל לטובת אמריקה מפני שהקורבנות שלו הם עיראקיים ואינם [אנשי] כוחות הקואליציה שתחת פיקודם של כוחות הכיבוש האמריקאים בעיראק. התואר הרשמי של אבו מוצעב אל-זרקאוי הוא 'מנהיג הפלג של אל-קאעדה בעיראק'. אוסאמה בן לאדן הוא המפקד של ארגון אל-קאעדה והדבר מוכיח ש[גם המפקד של אל-זרקאוי] בן לאדן [ממשיך] להיות סוכן אמריקאי מאז שפעל נגד כוחות ברית המועצות באפגניסטן לטובת האמריקאים!

 

הבה ונקרא את גילוי הדעת שפורסם שלשום מטעם אל-זרקאוי בעיראק לאחר שהוא הרג ופגע בעשרות אנשים מבין כוחות משרד הפנים והצבא העיראקי באמצעות מכוניות תופת [שהונחו] במספר ערים בעיראק! אין מנוס מלהעלות מספר שאלות כדי להבהיר את המצב ו[להבין] מי הוא אותו אל-זרקאוי בעל האזרחות הירדנית?

 

אחת השאלות היא למי מבין השניים צריך אל-זרקאוי להתנגד - האם לצבא הכיבוש האמריקאי ולכוחות הקואליציה הזרים או לכוחות הצבא והמשטרה העיראקיים?! בגילוי הדעת של אל-זרקאוי וארגונו נאמר שהם הרגו ופגעו בעשרות מבין כוחות משרד הפנים והצבא העיראקי, בעוד שלא היה שום אזכור לכך שאל-זרקאוי שם לו כמטרה את כוחות הכיבוש האמריקאים וכוחות הקואליציה בעלי האזרחויות השונות. [למעשה] גילוי הדעת כלל לא הזכיר את צבא הכיבוש בעיראק!

 

שאלה נוספת [שיש להעלות] היא האם העולם תמים עד כדי כך שיאמין לגילויי הדעת האמריקאים הטוענים שוושינגטון הקצתה עשרים וחמישה מיליון דולר תמורת מסירת מידע שיסייע למעצרו של זרקאוי. [שכן] מדוע לעצור את אל-זרקאוי ולהקצות את המיליונים הללו שעה שהוא פועל לטובת אמריקה?

 

כמו כן, מדוע אל-זרקאוי טובח אזרחים עיראקים חפים מפשע, [אנשי] כוחות המשמר הלאומי, הצבא ואנשי משרד הפנים העיראקי? אל-זרקאוי בהכרח מכוון לפגוע בעם העיראקי ובאנשי הכוחות העיראקיים העוברים הכשרה להגן בעתיד על המולדת [שלהם]. טבח זה של הכוחות העיראקיים ושל העם העיראקי נועד לחזק את הכיבוש האמריקאי באזור, שהוא דרך המלך לאזור מרכז אסיה שהיה בעבר תחת שליטת ברית המועצות. [אזור] הידוע כאזור עשיר בבארות הנפט, ואשר מקיף את איראן ואת אזור הים הכספי!...

 

 



[1] אל-אח'באר, מצרים,  15.6.2005

תגיות