המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
שבועון מצרי מציג הערכה חדשה על מקור הצונאמי
8/1/2005

 

שבועון אופוזיציה לאומני מצרי: יתכן שרעידת האדמה באסיה נוצרה מניסוי גרעיני אמריקאי-ישראלי-הודי

 

שבועון האופוזיציה המצרי "אל-אוסבוע" פרסם תחקיר של הכתב מחמוד בכרי תחת הכותרת "האנושות בסכנה". בתחקיר זה הועלתה הסברה לפיה יתכן ורעידת האדמה באסיה נבעה מניסוי גרעיני משותף שערכו ארה"ב ישראל והודו. להלן קטעים מן התחקיר:

 

"האם [רעידת האדמה] נגרמה מניסוי גרעיני אמריקאי, ישראלי הודי ב'יום האימה'? מדוע התפוצצה 'חגורת האש'?...

 

על פי הערכות החוקרים יש שתי אפשרויות למה שקרה: [האפשרות] הראשונה היא שזו תנועה טבעית אלוהית, מאחר והאזור נמצא ב'חגורת האש', אזור הנתון לסוג הרסני כזה של רעידות אדמה.

 

[האפשרות] השנייה היא שמדובר בסוג של התערבות אנושית שהפרה את יציבותם של לוחות האדמה. התערבות אנושית נוצרת רק מניסויים ופיצוצים גרעיניים. מה שמחזק את כיוון [החשיבה] הזה הוא הלוחות הטקטוניים [מתחת] לפני האדמה בהודו. שכן, במספר החודשים האחרונים, ערכה הודו יותר משבעה ניסויים [גרעיניים] כדי לחזק את תוכנית הגרעין ההודית לעומת תוכנית הגרעין הפקיסטנית.

 

דו"חות [שונים], הוכיחו שלוחות האדמה בהודו ובאוסטרליה התנגשו עם לוחות האדמה באירופה ואסיה, [הוכח גם] שהודו השיגה לאחרונה טכנולוגיה גרעינית גבוהה [שבהכנתה] השתתפו מספר מומחי גרעין ישראלים וכמה מרכזי מחקר אמריקאים. שלושת הניסויים האחרונים נראו כמו התכוננות אמיתית אמריקאית וישראלית לפעול יחד עם הודו כדי לנסות את הדרך לחיסול האנושות. בניסוי האחרון [שלהם] הם החלו בהשמדת ערים שלמות בשטחים נרחבים. למרות שהפיצוצים הגרעיניים התבצעו באדמות מדבריות, המרוחקות עשרות אלפי קילומטרים מאזורי אוכלוסין, הם השפיעו באופן ישיר על אזורים אלו.

 

כבר משנת 1992 [הצביעו] גורמי מחקר רבים העוקבים אחר רעידות אדמה בעולם, כמו המרכז הבינלאומי לרעידות אדמה בבריטניה בתורכיה ובמדינות אחרות, על החשיבות של אי עריכת שום ניסוי גרעיני באזור 'רצועת האש', בו פגעה רעידת האדמה האחרונה, מפני שאזור זה נחשב לאחד האזורים הפעילים ביותר מבחינה גיאולוגית מזה כמיליוני שנים. לפיכך, המרכזים הבינלאומיים תמיד סיווגו אותו כאחד האזורים המסוכנים ביותר העלולים לזוז בכל רגע נתון, גם ללא התערבות אנושית.

 

אלא שהדוחות המדעיים מסרו כי היתה באזור זה פעילות גרעינית, במיוחד שלאחרונה החליטה אמריקה להסתמך בניסויי הגרעין הסודיים שלה במידה רבה על המדבר האוסטרלי, שחלק ממנו נכנס ל'רצועת האש'. כמו כן, דוחות בינלאומיים רבים דיברו על הפעילות הגרעינית המשותפת בין הודו לישראל. יתרה מכך, רק השנה התערבו מדינות ערביות ואסלאמיות [והשתדלו] יותר משלוש פעמים אצל ארה"ב כדי להפסיק את הפעילות הגרעינית המשותפת הזו.

 

למרות שעד עתה לא הוכח שניסוי גרעיני סודי של הודו וישראל, הוא שגרם לרעידת האדמה ההרסנית, ישנן ראיות [שונות] כמו הניסוי הגרעיני האחרון, חילופי המומחים הגרעיניים בין ישראל להודו, והלחץ האמריקאי [המופעל] על פקיסטן בעניין שיתוף הפעולה הגרעיני שלה עם מדינות אסיה ומדינות אסלאמיות באמצעות אספקת טכנולוגיה גרעינית חדישה ומתקדמת להודו – כל אלה מהווים סימן שאלה גדול ביותר בנוגע לסיבות לרעידת האדמה הקשה באסיה.

 

מחקרים מדעיים מוכיחים כי יש פעילות גרעינית גוברת תחת מימי האוקיינוסים והימים... ושאמריקה היא המדינה הראשונה בעולם האחראית לפעילות זו. הדבר מעלה סימן שאלה גדול ביותר... מה שתמוה הוא שכל רעידות האדמה הקודמות לא גרמו להרס רב כזה [כמו רעידת האדמה הנוכחית] במיוחד [לנוכח העובדה] שמרכז רעידת האדמה היה כ-40 ק"מ מתחת לקרקעית האוקיינוס ההודי...

 

אחד החוקרים האמריקאים, מרילס קנסי[1] הצביע על עובדה חשובה בדו"ח מדעי שהכין לאחר האסון האחרון והיא שמרכז רעידת האדמה שארעה כ- 40 ק"מ מתחת לקרקעית האוקיינוס לא היה יכול לגרום להרס כזה אלא רק אם נערך ניסוי גרעיני קרוב ללוחות האדמה במדינות אלו, או שמספר ימים קודם לכן ארעה פעילות [גרעינית] שגרמה לתזוזת הלוחות הללו והתנגשותם אחד בשני, דבר המהווה סכנה לאנושות כולה ולא רק לתושבי מדינות אלה..."[2]



[1]  החוקר שצוטט בכתבה לא זוהה 

[2]  אל-אוסבוע (מצרים), 3.1.2005.