המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון איראני בהתקפה חריפה נגד סעודיה ומצרים
28/7/2006

 

יומון איראני נגד סעודיה ומצרים: "קללת נצח על המופתים בחצרות סעודיה ופרעה של מצרים"

 

בעקבות הביקורת על החזבאללה מצד סעודיה ומצרים, תקף היומון השמרני האיראני, ג'ומהורי-י אסלאמי, המקורב לאיתוללות ולסמינרים הדתיים של קום, את ראשי המשטרים הסונים של סעודיה ומצרים, ובמיוחד את המופתים הראשיים של חצרות המלוכה. במאמר המערכת האשים אותם היומון בבגידה באסלאם, בכך שהם משרתים את המלכים הסונים הפרו-מערביים ואף את אמריקה והכופרים המערביים.

 

ניכר כי העימות בין המשטרים הערביים-מסורתיים הפרו-מערביים לבין איראן השיעית המהפכנית ותומכותיה, נסוב לא רק סביב ציר העוינות כלפי ישראל ואופי המאבק שיש לנקוט נגדה, אלא גם סביב ציר המתיחות הסונית-שיעית ההולכת וצוברת תאוצה.

 

במאמר זה ממשיך היומון את הקו הרשמי החדש של איראן נגד סעודיה ומצרים, הערביות-סוניות, קו בו החל  נשיא איראן מחמוד אחמדי-נז'אד, בשל התנגדותן לפעולות חזבאללה בלבנון. נשיא איראן אחמדי-נז'אד אמר: "מספר מדינות באזורנו חתמו על חוזים צבאיים עם ארה"ב, שעלותם יותר ממאה מיליארד דולר בשנה. הם משתמשים בכסף [לצורך זה] במקום להשקיעו לרווחת עמיהם וקידומם, רק כדי להמשיך לקיים את משטר[ם]."[1]

 

להלן קטעים ממאמר המערכת של  ג'ומהורי-י אסלאמי, תחת הכותרת "דרשני האימפריאליסטים":

"נוסף לחשיבותה והשפעתה הרבה של ההתנגדות ההיסטורית של חזבאללה למשטר הכובש את ירושלים, היא גם חושפת את [השימוש] ב'זהב, הכוחנות והרמאות'[2] בעולם הערבי ובעולם האסלאמי.

 

בשנה-שנתיים האחרונות הוצאו תקציבי עתק מטעם החוג הנסתר המפעיל את הקבוצות התכפיריות החדשות ואת אל-קאעדה, כדי ליצור פלגנות בקרב הציבור הלבנוני באמצעות הטלת האשמות חדשות על חזבאללה בלבנון.

 

המטרה היתה לסבך את לבנון במלחמת שיעה-סונה כדי להאפיל על התנועה הג'האדית האנטי-ציונית והאנטי-אמריקאית של חזבאללה–לבנון, ושאמריקה וישראל יוכלו בצורה זו לתקוע סכין בגבו של חזבאללה-לבנון ולבלוע את 'הנתח השמן' הקרוי לבנון.

 

מנהיגי חזבאללה-לבנון ראו את הדברים נכוחה ולא אפשרו לשוחרי המדון ולזורעי הפלגנות להשיג את מטרתם והותירו אותם עם חצי תאוותם בידם. כשלון זה הביא לכך שאמריקה והמשטר הציוני יבחרו [באופציה של] מתקפה צבאית. גם בשלב הזה התכוונו אמריקה והמשטר הציוני להשתמש בכלים כגון  הפגנת יחס שונה כלפי השיעים וכלפי הסונים, פילוגים שבטיים ויצירת עימות בין ראשי מדינות ערב לבין חזבאללה.

 

הימנעותה של מועצת הביטחון של האו"ם, באמצעות הוטו, מלכפות את עצירת פשעיו של המשטר הציוני היה כלי נוסף שהציונים ואמריקה השתמשו בו בשלב הזה. כך, זכה המשטר הציוני לתיאום מלא עם אישים ומרכזים ותקף את לבנון במטרה להשמיד את חזבאללה או לפחות לפרקו מנשקו. אישים ומרכזים אלה הם:

מנהיגי ערב הריאקציונרים; פורומים ערביים; האו"ם; פורומים בינ"ל הטוענים להגנה על זכויות האדם; מרכזי דת ופסקי הלכה מפורסמים של הריאקציה הערבית; הקבוצות הטוענות למאבק באמריקה בעולם הערבי, ובכלל זה אל-קאעידה והתכפיריים.

 

זו בדיוק היתה הסיבה לכך שלאחר תחילת ההתקפה הצבאית של המשטר הציוני נגד חזבאללה ולבנון, לא זו בלבד שדממת מוות נפלה על ראשי הריאקציה הערבית אלא שנחשפה גם הסכמה חשאית של חלק מהם עם ראש ממשלת המשטר הציוני הגוזל והפושע לטובת הפשע הזה.

 

גם הפורומים הערביים לקו באותה מחלה שסובל ממנה האו"ם. האו"ם הפך כעת למת, ונותר ממנו רק שם וגוויה. בפרשה הזו נחשפו גם החוגים הבינ"ל הטוענים לזכויות האדם במערומיהם...

 

הקבוצות הטוענות למאבק באמריקה זכו לשם ולפרסום בעולם הערבי והאסלאמי תחת התואר והחזות האסלאמיים המתעים. אולם גם הן בחרו ב[דרך] האדישות אל מול המאבק ההרואי ביותר נגד אמריקה והמשטר הציוני. הם אפילו נמנעים מהתבטאות בנושא. המופתים [פוסקי ההלכה] של חצרות סעודיה ומצרים הפגינו את האקט המביש ביותר. שיח' עבדאללה אבן ג'בארין, המופתי הווהאבי הגדול ביותר בחצר הסעודית, כינה את חזבאללה 'ראפדין',[3] והוציא פסק הלכה האוסר לסייע לחזבאללה. הוא אף אסר על תפילה למען אלה אשר שמו נפשם בכפם ואשר מגנים על האסלאם ועל המוסלמים.

 

גם השיח' מוחמד סיד טנטאוי, המופתי של אל-אזהר, אשר ידוע בציות עיוור לפרעה של מצרים,[4] הצטרף למופתי הווהאבי של החצר הסעודית והכריז כי ההתנגדות של חזבאללה היא מעשה הרפתקני, שחסן נאסרללה לוקה בשיגעון גדלות ושהוא רוצה לחקות את צלאח אל-דין אל-איובי.[5] הוא הודה שנקט, כמו תמיד, בקו של פרעה של מצרים ושהוא גאה בקו הזה המתואם גם עם חצרות [המלוכה] של ערב הסעודית וירדן.

 

על ידי מעשה זה, עברו המופתים מטעם את הגבול. משרתי החצר של סעודיה ושל פרעה של מצרים, באמצעות פסקי ההלכה שלהם, שהינם אנטי-אסלאמיים ואנטי-עממיים, שירתו היטב את אמריקה העומדת בראש 'היהירות העולמית'. גורלם אף שחור יותר מדרשני המלכים בעלי הרקורד השחור בהיסטוריה האסלאמית והם הפכו כעת לדרשניהם של היהירים [קרי, של ארה"ב והמערב]. באמצעות פסקי ההלכה האנטי-אסלאמיים שלהם הם לא רק נקטו עמדה נגד האסלאם אלא הם אף נקטו עמדה נגד כל הציבור המוסלמי והערבי.

 

חסן נאסרללה, האיש ששני המופתים של חצרות [המלוכה], פסקו נגדו, הוא כיום הדמות הראשונה של העולם הערבי... 'האחים המוסלמים' של מצרים, איש הדת הבולט בעולם הערבי, קרדאוי, ורבים מחכמי הדת הגדולים בעולם האסלאמי והערבי גאים בקיומו של חסן נאסרללה והכריזו על תמיכתם בו.

 

מה מסכנים שחורי הפנים הללו אשר זיהמו את הכסא הקדוש של אנשי הדת ושל פוסקי ההלכה באות הקלון של ציות עיוור לראשי הריאקציה הערבית. הם קנו לעצמם שם רע בעולם הזה וייסורים לעולם הבא.

 

קלון נצחים על הריאקציונרים הערביים שבשתיקתם בתקופה ההיסטורית הרגישה ביותר של מלחמות המוסלמים נגד הכופרים והיהירים הם חתמו על מצחם את חותם התלות המלוכלכת ביותר.

 

קללת נצח על המופתים בחצרות סעודיה ופרעה של מצרים אשר באמצעות פסקי ההלכה המוזמנים מטעם הם קודמו מתואר רב-הקלון של דרשני המלכים [הערביים] לתואר המלוכלך יותר של דרשני היהירים...[הכוונה לארה"ב].

 

ברכות לחסן נאסרללה שבאמצעות מנהיגותו הייחודית הצליח לעמוד אל מול כל [כוחות] הכפירה. במשך שבועיים של התנגדות על ידי חזבאללה-לבנון [כשהוא] בשיא חולשתו, הוא הצליח להשפיל את הציונים ולרשום בדפי ההיסטוריה את הימים הזוהרים ביותר של כבוד האסלאם והמוסלמים."



[1]  אירנא, 25.7.2006.

[2]  ביטוי זה מיוחס באיראן להתנהלות "האופיינית לציונים".

[3]  כינוי גנאי לשיעים בפי קבוצות סוניות.

[4]  ג'ומהורי-אסלאמי מכנה את נשיא מצרים, מובארכ בתואר פרעה. פרעה הינו אחד מסמלי הרשע באסלאם. יש לציין עוד כי פרעה היא דמות ג'אהלית כופרת שקדמה לאסלאם. 

[5]  גיבור מוסלמי ושליט סוריה, שהביס בקרב קרני חיטין ב-1187 את צבא הצלבנים, וסילקם מהארץ.