המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
האינטלקטואל שאכר אל-נאבולסי: הליברלים ינצחו את האסלאמיסטים
5/5/2006

 

האינטלקטואל הערבי שאכר אל-נאבולסי: הליברלים יגברו על האסלאמיסטים

 

במאמר שפרסם האינטלקטואל הערבי הליברל, ד"ר שאכר אל-נאבולסי, באתרי האינטרנט הליברלים www.metransparent.com  ו- www.elaph.com הוא צופה את ניצחון הליברלים הערבים על האסלאמיסטים. לדעתו ההתקפה התקשורתית של "הקבוצות הפונדמנטליסטיות הטרוריסטיות" נגד הליברלים מעידה על מצוקתם של האסלאמיסטים ועל התקדמות הליברלים לעבר ניצחונם. הוא מביא חמש ראיות להערכתו זו.[1] להלן עיקרי מאמרו:

 

ראשית, האיומים היומיומיים שמקבלים הליברלים על חייהם. לדעת אל-נאבולסי, איומים אלו הם "הוכחה לפשיטת הרגל של הפונדמנטליזם הדתי הטרוריסטי [שאינו מסוגל] להתמודד עם טענה באמצעות טענה [נגדית] [...] ועם מילה באמצעות מילה [אחרת], אלא הוא מתמודד עם המילה באמצעות החרב [...] ועם החיים באמצעות המוות."

 

הראיות הנוספות הן הקלטות שפרסמו לאחרונה ארבעה פעילי אל-קאעדה: אבו מצעב אל-זרקאוי, אימן אל-ט'ואהרי, מחמד אל-קחטאני ואוסאמה בן לאדן. לדבריו, "אתמול יצא אל-זרקאוי ממחבואו [והופיע] בדמותו של 'רמבו האמריקאי' [...] הוא איים במוות על השיעים (הסרבנים), על הכורדים (החילונים) ועל הסונים (הנוטשים את האסלאם) [...] זוהי הוכחה לפשיטת רגל ולתבוסתם הקרובה של שברי צבא הפונדמנטליזם הדתי הטרוריסטי המזוין. מדוע היה אל-זרקאוי צריך להפגין בערוצי הלווין את שריריו החזקים כמו שודד דרכים אילו הניצחון היה לצדו [...] היכן הוא היה במהלך שלוש השנים האחרונות? [...]"

 

שלישית, דברי אימן אל-ט'ואהרי החוזים את תבוסת השלטון העיראקי החדש הם, לדעת אל-נאבולסי, "גניחות ואנקות הגסיסה האחרונות שמשמיע אל-ט'ואהרי כשהוא רואה שהתבוסה נגלית באופק כמו השמש הלוהטת באוגוסט [...]

 

רביעית, קריאתו של מחמד אל-קחטאני, הידוע בשם 'אבו נאצר אל-קחטאני' ואשר ברח ביולי 2005 מכלא אמריקאי באפגניסטאן, לטרוריסטים הותיקים (הטרוריסטים שבמילואים) להצטרף לטרוריסטים הסדירים כדי להוציא את האמריקאים מאפגניסטאן [...] מתי קוראות מדינות נלחמות לצבא המילואים שלהן להצטרף לשורות הצבא הסדיר [שואל אל-נאלבוסי] אם לא כאשר הן חשות בתבוסה אפשרית ובקרבתה?

 

חמישית, איומו המפורש של בן לאדן [...] בקלטת האחרונה שלו לרצוח את הליברלים והחילונים בעולם הערבי [...]

 

אכן, כוחות העושק והאפלה נסוגים מדי יום וכוחות האור והנאורות מתקדמים מדי יום, אם כי באיטיות [...] שהרי הכוחות האפלים מבצעים מדי יום מעשי טרור ברבריים ומכריזים על מעשים אלו באמצעי התקשורת השונים ובכך הם מתפשטים מהר יותר מכוחות האור שאין להם נשק זולת נשק המילים ואין להם חרב זולת חרב הדיאלוג [...]"