המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
אתר אינטרנט איראני לגיוס שהידים
6/3/2006

 

אתר אינטרנט איראני לגיוס שהידים: הכרזת כוננות בקרב כוחות השהאדה האיראניים ופרסום אזהרה נגד כוחות הקואליציה בעיראק

 

יומון האינטרנט הרפורמיסטי האיראני,  רוז, דיווח ב- 2.3.2006, כי "הכוחות האיראנים מבקשי השהאדה [הכוונה למתאבדים] הקימו אתר אינטרנט, http://www.esteshhad.com/index.php, 'למות כשהיד' [אסתשהאד - במקור][1] והכריזו על כוננות בקרב הכוחות האיראנים מבקשי השהאדה." להלן קטעים מהדיווח:[2]

 

"אתר האינטרנט של מבקשי השהאדה האיראניים החל את פעולתו בהכרזת כוננות בקרב כוחות השהאדה האיראניים... אתר האינטרנט הזה פרסם מאמר ובו פקודת כוננות עבור כוחות השהאדה האיראניים. כמו כן האתר דרש התערבות צבאית של הכוחות האיראנים מבקשי השהאדה בעיראק ושמירה על המקומות הקדושים לשיעים [שם].

 

נושא זה נאמר: "'המטה להנצחת השהידים של התנועה העולמית האסלאמית' שם לו למטרה את אחדות כוחות המאבק של עולם האסלאם כדי להתמודד עם הכפירה [הכוונה לכוחות המערב] ועם הציונות הכובשת. המטה מזהיר את האויבים הכובשים האנוכיים השפלים בעיראק כי אלפי צעירים איראניים מבקשי שהאדה סופרים את הדקות כדי למסור את נפשם למען האתרים המקודשים להם וכדי להנחית את מכת הברק של זעמם המקודש על ראשיהם של סוכני היהירות העולמית [הכוונה לארה"ב והמערב].

 

המטה מבקש מבכירי המשטר [האיראני] לתת לכוחות מבקשי השהאדה רשות לצאת לעיראק כדי למלא את חובתם הדתית ולהגן על הטריטוריה המקודשת של ארבע הערים המקודשות לשיעה [נג'ף, כרבלא, כאט'מין וסמארה שבעיראק], ובכך לסייע לכוחות האלה."  

 

היומון רוז הוסיף כי אתר האינטרנט של מבקשי השהאדה  נהנה מתמיכה ומסיוע של דמויות בולטות בקרב השמרנים [ללא אזכור שמם]. "באתר הזה מופיע טופס רישום וחברות ביחידות השהאדה האיראניות וכן פנייה למבקשים להצטרף לארגון הזה: "נא להימנע מלציין את מספר הטלפון הנייח שלכם. אם אין ברשותכם טלפון נייד, המתינו ליצירת קשר על ידנו באמצעות הדוא"ל. שלבי הרישום הבאים יימסרו לכם באמצעות הדוא"ל."

 

היומון רוז הוסיף כי לפני כן רישום צעירים איראניים להצטרפות ליחידות השהאדה הוצג בעבר כלוחמה פסיכולוגית נגד המערב, אולם הפעלת אתר האינטרנט של מבקשי השהאדה, המשך הפעילויות של 'המטה להנצחת השהידים של התנועה האסלאמית העולמית' וקריאה להצטרף ליחידות השהאדה האיראניות מצביעים על כך כי מדובר בפעילות מאורגנת ומתוכננת ... דובר המטה, מוחמד עלי צמדי ... אמר כי עד כה ... נרשמו 53,900 איש."

 

אתר האינטרנט של המטה פרסם עם תחילת הפעלתו גם את ההצדקה ההלכתית לפעולות שהאדה ורישום מתנדבים. בחלק הזה של האתר שכותרתו היא "צו הלכתי" מצוין: "על-פי דבריו של ד"ר יוסף קרדאוי קיים קונצנזוס בקרב אנשי הדת שכאשר האויב תוקף את אחת מארצות המוסלמים הופך הג'יהאד לחובה החלה על כולם. [במקרה הזה] האישה יכולה לקחת חלק [בג'יהאד] ללא רשות בעלה, והבן ללא רשות אביו..."

 

היומון רוז כתב עוד כי "הידיעות הקשורות למטה 'מבקשי השהאדה' האיראניים והדברים שפורסמו עד כה בעניין מצביעים על כך שמתכנני המנגנון לפעולות ההתאבדות הזה הצליחו למשוך אליהם יותר נשים ובנות איראניות מאשר גברים.  פרסום תמונותיהן של הנשים הפלסטיניות שביצעו  שהאדה והצגת תמונותיהן של הנשים מבקשות השהאדה ללא חג'אב [כיסוי ראש וגוף] במקומות הרישום של המנגנון הזה תוך שימת דגש על פסוקי קוראן המדברים על שיוויון בין הגבר לאישה, הם גורמים המראים כי מנהלי המנגנון הזה מעוניינים יותר בקליטת בנות ונשים איראניות."

 

רוז מדווח כי בטהראן נתלו במקומות שונים שלטי חוצות. "על אחד מהם הוצגו תמונותיהן של שמונה נשים פלסטיניות שהידיות ועל שלט אחר פורסמה תמונה של השהידה, רים צאלח אל-ריאשי, שביצעה פעולת שהאדה למרות שהיתה אם לשני ילדים. כל זאת, כדי להקדיש תשומת לב מיוחדת לצעירות האיראניות.

 

באותו חלק של אתר האינטרנט האיראני של מבקשי השהאדה העוסק בצו ההלכתי מובאת לידיעת הנשים המוסלמיות ההצדקה ההלכתית לחשיפת שער ראשן: "אם אישה מוסלמית מבקשת שהאדה תאלץ לא לשמור על הכיסוי כדי לבצע את הדבר החשוב שהתחייבה לבצע [השהאדה] היא לא ביצעה שום חטא. אחד העיקרים שנקבעו באסלאם הוא שבשעת הצורך חלק מהאיסורים הופכים למותרים..."

 

 

 



[1]  יצוין כי נכון לשעת כתיבת הדו"ח הזה האתר אינו פעיל.