המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
סיוע הומניטרי של ארגון הדסה לרש"פ
2/3/1999


סיוע הומניטרי רפואי של ארגון "הדסה" לרש"פ

 

ב-10.2.1999 דיווח יומון הרשות הפלסטינית "אל-חיאת אל-ג'דידה" על הגעת משלוח גדול של תרופות במשקל של כ-50 טון, ובערך כולל של 3.5 מליון דולר כסיוע הומניטרי רפואי מטעם ארגון "הדסה-טקסס" לרשות הפלסטינית.

 

שר הבריאות בקבינט הפלסטיני, ד"ר ריאצ' אל-זענון, הצהיר כי זהו המטוס האמריקני הראשון לנחות 'בשדה התעופה הבינלאומי עזה', ולארוע זה יש "משמעות מדינית"...

 

מנכ"ל משרד התכנון ושיתוף הפעולה הבינלאומי, ד"ר אניס אל-קאק, ציין כי התרופות הגיעו לאחר פעולות הכנה ומגעים שנמשכו כשמונה חודשים בין משרד התכנון והבריאות הפלסטיני לבין ארגונים לא ממשלתיים אמריקניים ובראשם "הדסה-טקסס", בעקבותיהם נחתמו מזכרי הבנה בין הצדדים וצוותים רפואיים אמריקניים עתידים לסייר בבתי החולים בעזה ולעמוד על הצרכים ועל דרך חלוקת הסיוע האמריקני.

 

יו"ר ארגון "הדסה-טקסס" הביעה את שמחתה על הימצאותה באדמות הפלסטיניות, והדגישה כי מוסדות "הדסה" ימשיכו להגיש לבני העם הפלסטיני סיוע דחוף זמן קצר לאחר שתושלם סדרת משלוחי הסיוע הראשונה.

 

הגב' ברברה סופר, נציגת מרכז הדסה עין כרם בישראל, הביעה את שמחתה על הקמת 'שדה תעופה בינלאומי עזה', והדגישה כי מרכז הדסה עין כרם ישקיע את כל המאמצים האפשריים להבטיח את הסיוע הרפואי לבני עמנו. בדבריה הזכירה את הנסיבות שבהן הוקם ארגון "הדסה".

 

כעבור שבועיים דווח שר הבריאות בקבינט הפלסטיני, ד"ר ריאצ' אל-זענון, בראיון לשבועון הג'יהאד האסלאמי בעזה, "אל-אסתקלאל", כי משלוח התרופות הוחזר ברובו לארה"ב. לדבריו, רק 10% מן התרופות שהגיעו התאימו לרשימות ששלחנו להם והשאר היה "תרופות שהם אספו מן היתרות שברשות חברות שונות באמריקה."

 

"לפיכך - אמר השר הפלסטיני - נהגנו בדרך הראויה: את התרופות שמועד תפוגתן היה קרוב שיגרנו בחזרה לארה"ב, למרות כל הניסיונות [למנוע זאת]. רצינו לקבוע עקרון לאמור: איננו פח אשפה שאפשר לשלוח אליו תרופות המספיקות לכל המזה"ת, אך מועד תפוגתן חל כעבור שלושה חודשים. [אילו הסכמנו להשאירן אצלנו] היינו משתמשים [רק] בכ20%- [ונאלצים] להשליך את השאר, אך חייבים להיות אסירי תודה [על כל המשלוח]. הסכמנו [עם התורמים] כי בפעמים הבאות הם ימלאו אחר מה שאנו רוצים."  

 

 

תגיות