המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
המפקד הצבאי של "פתח אל-אסלאם" מאיים לפוצץ את לבנון
28/5/2007


המפקד הצבאי של "פתח אל-אסלאם": "מוכנים לפוצץ כל מקום בלבנון"

 

שהאב אל-קדור, המכונה "אבו הוריירה", המפקד הצבאי של ארגון "פתח אל-אסלאם", איים בראיון ליומון הלונדוני "אל-חיאת", כי אם יימשכו התקפות צבא לבנון נגד ארגונו "תיפתחנה כל החזיתות" ו"הארגון יהיה מוכן לפוצץ כל מקום בלבנון". לדבריו, פעילי הארגון מוכנים למערכה שתיארך שנתיים ואף יותר.

 

אל-קדור, לבנוני בן 36 מן הכפר משמש בנפת עכאר שבצפון לבנון, נחשב לאיש מספר 2 ב"פתח אל-אסלאם", אחרי מנהיג הארגון, שאכר אל-עבסי. לדברי אל-קדור, ששהה חמש שנים וחצי בכלא הסורי, הוא נלחם במשך 21 שנים באזורים שונים, בין היתר גם בעיראק. להלן קטעים מן הראיון:

 

"יש לנו תאים רדומים בכל מחנות הפליטים הפלסטינים"

אל-קדור ציין בראיון ל"אל-חיאת" כי ארגון "פתח אל-אסלאם"  "יגיב נגד הצבא הלבנוני במידה ותימשכנה ההתקפות נגדנו". לדבריו, "[תגובתנו] לא תצטמצם [רק] למחנות הפליטים הפלסטינים או לביירות, אלא כל החזיתות תיפתחנה". בהתייחסו לקרבות שהיו בטריפולי ולפיצוצים שהיו בשכונות בביירות בשבוע האחרון, אמר: "זוהי רק ההתחלה... אנו מוכנים לפוצץ את ביירות וכל מקום אחר בלבנון".

 

אל-קדור טען כי "בנוסף לתומכים של הארגון יש ל'פתח אל-אסלאם' בסיסים ותאים רדומים בכל מחנות הפליטים הפלסטינים באזורים השונים בלבנון וכי הם מצויים בכוננות [לפתוח] בתגובה קשה, הם רק מחכים לסימן מאיתנו". לדבריו, "האיום של 'פתח אל-אסלאם' לפתוח באש גיהינום נגד לבנון הוא איום רציני. כל עוד אנו מותקפים אנו נגן [על עצמנו] בכל האמצעים. לארגון יש את מלוא היכולת להעביר את המערכה לכל מקום בלבנון, נוכל לעשות זאת בקלי קלות..."

 

ארגון פלסטיני ולא אל-קאעדה

אל-קדור, ששהה חמש שנים וחצי בכלא הסורי, הזכיר בראיון כי יש מי שמאשימים את פעילי הארגון שהם "סוכנים סורים בתוך לבנון", אולם טען כי ארגונו מורכב מפעילים פלסטינים ממדינות שונות בעלי ניסיון קרבי עשיר: "ארגון 'פתח אל-אסלאם' הוא [ארגון] פלסטיני הכולל בין 600 ל-700 פעילים הנמצאים בכל מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון ולא רק במחנה הפליטים נהר אל-בארד. כל הפעילים נמצאים בכוננות קרבית ברמה הגבוהה ביותר". לדבריו, "מספר ההרוגים של 'פתח אל-אסלאם' בשלושת הימים הראשונים של הקרבות עם הצבא הלבנוני היה עשרה בלבד וכל ההרוגים היו פלסטינים מלבנון, מסוריה או מירדן. זאת, למרות שאנו ציפינו שיהיו לנו הרבה יותר הרוגים".

 

אל-קדור אמר: "רבים מחברי 'פתח אל-אסלאם' הם בעלי ניסיון קרבי עשיר מאוד מחוץ ללבנון. לי אישית יש ניסיון של 21 שנים בלחימה באזורים שונים שהאחרון שבהם הוא עיראק".

 

אל-קדור ציין כי הוא אינו מודאג מתרחיש בו תושבי מחנה הפליטים נהר אל-בארד יתמרדו נגד "פתח אל-אסלאם". לדבריו, "רבים מאנשי הפלגים הפלסטיניים המתנגדים לנו פוליטית חרגו מהוראות מנהיגיהם, עמדו לצידנו והזדהו איתנו כאשר המחנה הופצץ לאחרונה".

 

אל-קדור הכחיש כי הארגון מזוהה עם ארגון "אל-קאעדה" והוסיף: "הארגון שלנו הוא מפעל  אסלאמי שמטרתו לשחרר את פלסטין וירושלים. האש שלנו [תפגע] בכל מכשול שיעמוד נגד השגת מטרתנו". עוד אמר: "אם תישלל מאיתנו הזכות להגן על אדמתנו [פלסטין], ישא באחריות לכך כל מי שעומד בדרכנו ומבצע את התוכנית האמריקנית והיהודית, ו[את התוכנית] המערבית בכלל".

 

"אנו מוכנים למערכה שתארך שנתיים ויותר"

אל-קדור טען כי לארגונו יש "אנשים המוכנים למסור את נפשם ומוכנים לבצע פעולות" וסירב לכנותם מתאבדים. הוא הוסיף: "אם יתהדק החבל סביב צווארנו לא נבחל בשום אמצעי" כמו כן, אל-קדור ציין כי לארגון מקלטים וביצורים תת-קרקעיים במחנה נהר אל-בארד והוסיף: "אין לנו מה להפסיד, אנו מוכנים למערכה שתארך שנתיים ויותר".

 

על אופי הלחימה של הארגון אמר אל-קדור כי  "'פתח אל-אסלאם' מאמץ את השיטה של לוחמת גרילה ששום צבא אינו יכול לנצח ויש דוגמאות לכך בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטאן". לדבריו, לארגון

"אין כוונה לתקוף את כוחות יוניפי"ל בדרום [לבנון] כל עוד כוחות אלה אינם תוקפים אותנו".

עוד ציין כי לארגונו אין "קשרים עם חזבאללה וגם לא עמדות עוינות כלפיו או כלפי השיעים בלבנון", ולכן אין להם "כוונה לבצע פעולות נגד השיעים בלבנון".[1]

 

מנהיג "פתח אל-אסלאם": רבים מוכנים למסור את נפשם

ראוי לציין כי חודשיים לפני פרוץ העימותים בין הצבא הלבנוני ל"פתח אל-אסלאם" איים מנהיג ארגון "פתח אל-אסלאם", שאכר אל-עבסי, בראיון ליומון הלבנוני "אל-נהאר" להצית את האזור:

"אנו כעת עוקבים אחר תנועות הצבא סביב מחנה הפליטים [נהר אל-בארד]. אם נרגיש [שעומדת] להיות תקיפה אמיתית נגדנו תגובתנו תהיה קשה מאוד והיא לא תיפסק. יש לנו מאות אנשים המוכנים למסור את נפשם [אסתשהאד] שהכינו את עצמם לפגוע במדינה הישות [כלומר בישראל], והם מוכנים להגן על [הדגל האסלאמי] 'אין אלוהים מלבד אללה' בכל מקום בעולם". עוד אמר אל-עבסי כי לארגון יש פעילים לא רק במחנות הפליטים אלא בכל לבנון, בפלסטין ובסביבתן.

 

אל-עבסי ששהה בכלא הסורי הכחיש את הטענה הסורית לפיה היה בכלא באשמת השתייכות לארגון "אל-קאעדה". לדבריו, מעצרו היה בשל ניסיון לבצע פעולה בגולן והוא הואשם באשמה של החזקת נשק והעברת נשק לפלסטין.[2]

 



[1] אל-חיאת (לונדון) 25.5.2007

[2] אל-נהאר (לבנון) 16.3.2007

תגיות