המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון הרש"פ בשבח המחבל עודיי אל-תמימי: ביצע מעשה של גבורה למען פלסטין
23/10/2022


יומון הרש"פ בשבח המחבל עודיי אל-תמימי: ביצע מעשה של גבורה למען פלסטין

 

במסגרת תמיכתו בגל הטרור האחרון נגד ישראל ובהסתה לו, פרסם יומון הרש"פ "אל-חיאת אל-ג'דידה" ב-23.10.22 מאמר מערכת המשבח ולמהלל את המחבל עודיי אל-תמימי, ומציגו כגיבור שהוכיח פטריוטיות פלסטינית מזהירה.

 

אל-תמימי ביצע פיגוע ירי במחסום שועפאט שבצפון ירושלים, במהלכו רצח את החיילת הישראלית, נועה לזר והיה מבוקש בגינו.[1] עשרה ימים לאחר מכן, ב-19.10, הוא ביצע פיגוע ירי נוסף במחסום הכניסה ליישוב מעלה אדומים וחוסל על ידי כוחות הביטחון הישראליים.

 

להלן תרגום קטעים ממאמר המערכת:  

 

"במאמר שלהלן אנו לא נדבר על שיח דמיוני ועל חלומות רומנטיים, ולא על שיח מדיני מפלגתי עם מטרות תעמולתיות... אלא אנו נדבר על המציאות. המציאות שבאה לידי ביטוי במחזה האפי של המאבק הלאומי פלסטיני אשר עדיין מוכיח, בכל רגע, מהי הגבורה האמיתית...

 

אין שפה המסוגלת לתאר את המחזה של עודיי אל-תמימי שנאבק עם המאבטחים של ההתנחלות מעלה אדומים!!

ההתנחלות הזו כמוה כמצודה [המוקפת] במאבטחים החמושים בנשק החדיש ביותר, אך הגבורה מתעלמת מכך. במקרה הזה היא מגולמת על ידי לא אחר מאשר עודיי אל-תמימי שהתעקש להמשיך להיאבק עם המאבטחים של הכיבוש וחייליו, יהיו אשר יהיו מאזני הכוח ולא משנה כמה הם מוטים לרעתו. ללא ספק הוא הבין שהחיים אינם אפשריים עם הכיבוש וכי למות כשהיד בקרב גבורה זו דרך ודאית [שתוביל] לחיים עם חירות, עוצמה, כבוד ושלום לפלסטין, לאנשיה, ואפילו לשכניה אם הם יתפכחו...

 

בפרק החדש הזה של הסיפור האפי הפלסטיני, עודיי אל-תמימי הוא הגיבור הטראגי. כלומר, הוא הפך להיות אחד מדמויות המפתח של המחזה הזה. בדיוק כמו כל [שאר] האבירים הגיבורים שממלאים את פרקיו הרבים, ההולכים ומתרבים עד לסיומם החתום בחותם של מושק[2], [בבוא] החירות והעצמאות.

 

עודיי אל-תמימי לא הגדיש את הסצנה שלו בסיסמאות, ולא דיבר מבלי לנקוט במעשה, וזה משקף את מי שהוא ולמי הוא משתייך. כך הם תמיד הגיבורים. איננו מתכוונים כאן להשתייכותו לתנועת הפת"ח, אלא ללאומיות הפלסטינית המזהירה שלו, לחינוך הפטריוטי שלו, ולמוסר המאבק שלו.

 

זה מה שמספק את פלסטין, וזה מה שהיא דורשת. אין לנו ספק שמי שפלסטין נמצאת בלבו, בנפשו ובמוחו... [הוא] מבקש רק את מה שפלסטין מבקשת – התנהגות טובה ופטריוטית עד [שפלסטין] תחלץ מהכיבוש ותוקם מדינתה החופשית והעצמאית שבירתה ירושלים המזרחית."  

 

עודיי אל-תמימי בכרזה מטעם סניף פת"ח בירושלים[3]


 



[2] הכותב רמז לאמונה האסלאמית לפיה גופתו של 'שהיד' מדיפה ריח מושק.

תגיות