המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
פארוק קדומי: ישראל בדרך להתמוטטות
16/12/2001


פארוק קדומי: ישראל בדרך לקריסה; ה-11 בספטמבר - לקח לארה"ב

 

ראש המחלקה המדינית של אש"ף, פארוק קדומי השתתף בכינוס שרי החוץ של ארגון המדינות האסלאמיות בקטר, והעניק בהזדמנות זו ראיון ליומון הלונדוני בשפה הערבית, "אל-חיאת".

 

קדומי מתח ביקורת קשה על ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, אבל אמר כי "שרון הוא הכדור האחרון ברובה הישראלי. אם שרון יובס, תתחיל הספירה המהירה לאחור [לסופה] של ישראל, משום שמדינה זו קמה בכפייה מבחינה היסטורית והיא תבוא אל קצה כפי שבאו אל קצן ברה"מ ויוגוסלביה."

 

בהמשך הראיון, האשים קדומי את ישראל שהיא מנסה להוביל למלחמת אחים פנים-פלסטינית והוסיף: "ההתנגדות הפלסטינית נמשכת, אבל עלינו לדאוג, ראשית, לגורמים להצלחת ההתנגדות הזו ושנית להימנע מפגיעה בביטחון הפלסטיני. כמו כן, יש לצמצם את הפגיעות והקורבנות בנפש."

 

לדברי קדומי, "ההתנגדות איננה מלחמה קונבנציונלית. זוהי מלחמה המבוססת על גורם ההפתעה בזמן ובמקום [כך במקור]. במלחמה זו מסיתים את הציבור במשך עשרים שעות ולוחמים, אולי, במשך שעתיים".

 

קדומי נשאל האם הוא קורא ל'חמאס' ולג'יהאד להפסיק את פעולותיהם והשיב כי "ארבעה פלגים השהו את פעולות ההתנגדות הזו לפרק זמן. כפי שאמרתי, מלחמת גרילה היא כמו מסחר. כפי שאמר מאו טסה טונג, אנו סוחרים כאשר המסחר רווחי ומפסיקים כאשר הוא מפסיד".

 

לסיכום, נשאל קדומי בנוגע לפיגועי ה-11 בספטמבר באמריקה והשיב: "אנו גינינו את הטרור הזה, אבל האירועים האלה יהוו לקח לארה"ב. זוהי הפעם הראשונה ששמות ערביים נכנסו לכל בית אמריקאי. אירועים אלה גרמו לאמריקה לבחון מחדש את מדיניות החוץ שלה כדי לחפש את הסיבות לטרור."[1]

 



[1] אל-חיאת (לונדון), 12.12.2001.

תגיות