המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מגיש באל-ג'זירה שב ומצייץ: איחוד האמירויות היא התנחלות יהודית במזה"ת
28/9/2022


מגיש באל-ג'זירה שב ומפיץ בטוויטר מאמר בגנות איחוד האמירויות: התנחלות יהודית במזה"ת שנועדה לקשור קשר נגד האומה הערבית


ב-12.8.22, פרסם ג'מאל ריאן, עיתונאי ומגיש פלסטיני בערוץ אל-ג'זירה הקטרי, בחשבון הטוויטר שלו, מאמר חריף בגנות איחוד האמירויות, בו נטען כי מדינה זו הוקמה ע"י בעלי הון יהודים מהמערב, על מנת לשמש כר פורה לפעילותם הפיננסית ולקשירת קשר נגד האומה הערבית.


עוד נטען במאמר כי אין זה הגיוני שמדינה כ"כ קטנה - אשר נעדרת היסטוריה מדינית, מוסדות תרבות והגות, ואשר תושביה המקוריים הם מיעוט במדינה - תחווה צמיחה ושגשוג מהירים כל כך, תתנהל באופן מופתי ותהיה לאחת המדינות המפותחות ביותר במערב אסיה. לפיכך, המאמר קובע כי "היהודים עומדים מאחורי ייסוד 'מיזם האמירויות'" ומנהלים אותה בפועל, ואף הגדיר אותה "התנחלות יהודית במזה"ת".

 

ראוי לציין כי ריאן מקפיד להפיץ מאמר זה בחשבון הטוויטר שלו מאז נחתם הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאמירויות - כך עשה בספטמבר 2020, ביוני 2021, וכאמור גם לפני כמה שבועות בתחילת אוגוסט 2022.[1] מבדיקה באינטרנט עולה כי המאמר פורסם באתרים שונים כאשר בכל פעם פורסם בחתימת כותב אחר.[2]

 

ג'מאל ריאן[3]

 


להלן תרגום קטעים ממאמר זה:

"מאמר זה חושף את הסוד של האמירויות, שאינו ידוע לאיש. איש אינו יודע כיצד במדינה קטנה כמו 'האמירויות', ששטחה אינו עולה על 75 אלף קמ"ר, ומספר תושביה המקוריים אינו עולה נכון לעכשיו על 800 אלף איש, חלה כזאת צמיחה מהירה?!!

 

ל[איחוד] האמירויות אין היסטוריה מדינית, או תנועות שחרור, ואין לה מוסדות תרבות או הגות. האם השיח' זאיד נפח בה חיים באמצעות סורת י.ס.[4] כך שבין לילה היא הפכה למדינה משגשגת בבנייה ובפיתוח, כך שהכלכלה שלה היא מהמפותחות ביותר במערב אסיה?!! 

 

האמת היא שהיהודים עומדים מאחורי ייסוד 'מיזם האמירויות'. היהודים העשירים במערב חשבו להקים התנחלות יהודית במזרח התיכון שתדאג לאינטרסים הפיננסיים ולפעילות המסחר [שלהם] מבלי שיהיה צורך לפעול [ישירות] עם מדינת האם [קרי, ישראל], מסיבות מדיניות ואחרות.

 

מאז שנת 1971, שנת ההקמה של האמירויות, המערב היה אחראי לחלוקתה של מדינה זו לשש, ולאחר מכן לשבע נסיכויות. לכל נסיכות יש אמיר, צבא, משטרה, [כוחות] ביטחון וכיוצא בזה, כאשר נסיכות אבו-דאבי חולשת על למעלה מ-3/4 מהשטח [של איחוד האמירויות] כדי ש[שאר הנסיכויות] לא יוכלו להקים גרעין של למדינה.  


גם אם נניח, עפ"י הנתונים הרשמיים, כי מספר התושבים [המקוריים] באמירויות הוא 750 אלף, כיצד ניתן להשוות זאת למספר הזרים המתגוררים באמירויות, העומד על 9 מיליון איש, [בעלי] 200 אזרחויות [שונות ומשתייכים ל] 150 לאומים?!! גם אם כל התושבים [המקוריים של האמירויות] יהפכו לגופי מודיעין, ביטחון וצבא, הם לא יוכלו להגן על ארצם!!


מה שמדהים באמירויות הוא שכאשר אתה נכנס למדינה [אתה חש] כמי שנמצא במדינה אירופית, או באחת המדינות האסייתיות המתקדמות, מבחינת הסדר המדוקדק, הטיפול המקצועי, והמשמעת הגבוהה בסדר, בניקיון ובמראה ההדור של הרחובות. עם זאת, קשה למצוא [שם] אזרח מקורי, וכל הפרוצדורות החל משדה התעופה וכלה במגורים מתבצעות ע"י ה[תושבים] הזרים...


האם הגיוני שהאמירתי הזה שצורת חשיבתו ורמת הציפיות שלו הן פשוטות מנהל את כל המכונה המורכבת הזאת?! באמירויות בכלל, ובאבו-דאבי בפרט, קיים אחוז העשירים הגבוה ביותר בעולם, ומספרם נאמד בכ-75 אלף מיליונרים, שרובם יהודים. משמעות הדבר היא [שהאמירויות] מספקת סביבה בטוחה למאגר הכספי הגדול הזה. לכן, אין זה מוזר שמי שהוביל את מוחמד בן זאיד בידו [לעבר נורמליזציה עם] ישראל הוא המיליונר היהודי חיים סבן. האמירויות איננה רק בניינים גבוהים, רחובות הדורים ופעילות מסחר... אלא היא התנחלות שנועדה לקשור קשר נגד האומה.

 

השאלה החשובה היא: מה גורם לאמירויות להיות המדינה החמישית שמוציאה כספים על נשק? אני שואל את עצמי, איפה צבאה ועל אילו גבולות היא מגנה? התשובה [לכך] היא, שכל הנשק הזה, בין אם הושג בעסקאות גלויות בין אם בחשאיות, ישמש לקשירת קשר נגד מדינות האזור. שהרי אין אף מדינה ערבית או אסלאמית באזור שהאמירויות אינה מעורבת בתכניותיה הכלכליות, המדיניות והביטחוניות ומחוללת כאוס בתוכה.

 

[ועוד] שאלה: האם למשפחת אל-זאיד יש את השכל הדרוש לניהול העניינים הסבוכים הללו? האם כל ההתערבות הנרחבת הזו בענייניהן של מדינות שמרוחקות אלפי קילומטרים מהאמירויות משרתת את מנהיגי המדינה הזו?

 

כמו כן, מדוע בעלי ההון אינם שולטים ישירות באמירויות, במקום האמירתים? 

על שאלה זו עונה הספר 'היהודי העולמי' אותו חיבר בשנת 1921 הנרי פורד, הבעלים של חברת 'פורד', שבו כתב כי 'היהודים מעדיפים להנהיג את העולם מאחורי [הקלעים]'.


שאלה נוספת: מדוע [בעלי ההון] לא בחרו בישראל במקום באמירויות [כדי] לנהל שם את ההון שלהם, והרי אדמת פלסטין היא שופעת, [ידועה] ביופייה הטבעי ובמיקומה הגיאוגרפי החשוב, אשר משקיף אל הים? התשובה לכך היא שישראל אינה מתאימה להשקעות מאחר שהיא ישות צבאית שמאוימת בכל רגע, ולא כדאי לקיים עימה קשרי מסחר באזור הערבי, כיוון שהיא בלתי יציבה, ומשום שבקדמת העשייה בה עומדים היהודים!!


המסקנה: האמירויות היא התנחלות ישראלית מאז שנת 1971."
[5]



[1] https://twitter.com/jamalrayyan , 24.9.2020, 28.9.2020, 1.6.2021; 12.8.2022

[2] כך למשל ב-17.8.2020 פורסם המאמר באתר של סוכנות הידיעות העיראקית בורת'א ויוחס לכותב מחמוד אל-האשמי http://burathanews.com/ , 17.8.2020;  ב-5 ביוני 2021 פורסם המאמר בעיתון התימני אל-וטן ויוחס לכותב בשם יקין אל-תמימי www.alwattan.net, 5.6.2021; בחלוף כמה חודשים הוא שוב פורסם בכמה אתרים ויוחס לג'מאל ריאן http://saymar.org/, 24.8.2021; http://ftp.burathanews.com/ , 10.11.2021

[3] www.facebook.com/JamalRayyan.AJA

[4] מרמז לפסוק 33 בסורת י.ס. – סורה  36 בקוראן - שבה מסופר כי אללה הפיח חיים באדמה, הצמיח מיני צמחים והבקיע מעיינות בתוכה.