המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר פלסטיני: זכות השיבה היא זכות אלוהית שלא נוותר עליה. מוצא הציונים - ארי ולא שמי
20/7/2022


חבר המועצה הלאומית הפלסטינית: זכות השיבה היא זכות אלוהית שהפלסטינים לעולם לא יוותרו עליה; הציונים הם ממוצא ארי ולא שמי

 

חבר המועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף, פייצל אבו ח'דרא, פרסם בטורו ביומון הפלסטיני אל-קודס מאמר בו טען כי זכות השיבה של הפליטים הפלסטיניים היא "זכות אלוהית" שהפלסטינים לעולם לא יסכימו לוותר עליה. לטענתו, פלסטין היא ארץ אבותיהם של הפלסטינים, בעוד ש"מוצאם של כל הציונים" הוא בצפון גרמניה והם "ממוצא ארי ולא שמי". בנוסף, הוא מתח ביקורת על מדינות ערב המקיפות את ישראל שחתמו עם ישראל על הסכמי שביתת הנשק ולא התנו זאת במימוש זכות השיבה של הפלסטינים. לדבריו, מדובר בשגיאה היסטורית המשתווה בחומרתה לנכבה.

 

חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, פייצל אבו ח'דרא[1]

 

להלן תרגום קטעים ממאמרו:

 

"לא ייתכן שהפלסטינים יסכימו לשיכונם [באופן קבוע] מחוץ לכפריהם ולעריהם בפלסטין. זהו הרציונל המקובל בעולם... יהיו אשר יהיו הפיתויים החומריים והמורליים, הפלסטיני לעולם לא יסכים לקבל אף הצעה נדיבה [בתמורה לוויתור על זכות השיבה], מסיבה פשוטה מאוד: אדמתו נמצאת תחת כיבוש נטול שורשים היסטוריים [בה].

 

לרבים מהפלסטינים יש אזרחויות לא-פלסטיניות, אך משמעות הדבר אינה בשום אופן כי הם שכחו את אדמתם, את מולדתם, ואת השורש ההיסטורי שלהם באדמה מבורכת זו.

 

מנהיגי הציונים אמרו כי [לאחר שהפלסטינים] מהדור שחווה את הנכבה ימותו, ילדיהם ונכדיהם ישכחו [את פלסטין וזכות השיבה]. ואולם, התברר לבורים [האלה] שכל מי שהוא ממוצא פלסטיני לא ייתכן שישכח את מולדתו. השבח לאל, הפלסטינים – בין אם הם פליטים או לא – לא שכחו ולא ישכחו את ארצם פלסטין. כל הממשלות [הישראליות] שבאו בזו אחר זו, ניסו ועודן מנסות, יחד עם ארה"ב בעלת בריתן, לבטל את אונר"א, בכל תכסיס אפשרי, בטענה שאם זה יקרה, משמעות הדבר היא חיסול החוליה החשובה ביותר בעניין זכות השיבה.  

 

העם הפלסטיני על כל מרכיביו... מעולם לא ויתר ולעולם לא יוותר כהוא זה על זכות השיבה.

 

העם הפלסטיני מכבד את כל ההחלטות הבינלאומיות [בנושא הפלסטיני] ולעולם לא יוותר עליהן, והראשונה שבהן היא זכות השיבה. זוהי זכות אלוהית, ורק המחשבה על מולדת חלופית או על מגורים [של הפלסטינים] מחוץ לאדמת פלסטין ההיסטורית היא אשליה במוחותיהם של הכובש ותומכיו.

 

לכל עם על פני כדור הארץ יש את הזכות לחיות על אדמתו. מדוע אפוא רוצים הכובש ותומכיו שהעם הפלסטיני יחיה על אדמה זרה לו, שאינה אדמת אבותיו עליה הוא גר מאז חמשת אלפים שנה לפני הספירה [הנוצרית] ועליה הוא ממשיך להתגורר. מי שבנו את נמלי יפו, חיפה, עכו ואשדוד הם אבותינו הכנענים.

 

מוצאם של כל הציונים הוא לא בפלסטין אלא בארץ אשכנז שהיא צפון גרמניה, והם ממוצא ארי ולא שמי. לפיכך אנו רואים שכולם מחזיקים באזרחות [של הארץ] ממנה היגרו לאדמת פלסטין. האמרה 'הארץ המובטחת' היא המצאה של הציונים.

 

נכון יהיה לומר כי מדינות הטבעת [קרי, מדינות ערב הגובלות בישראל] ביצעו שגיאה היסטורית נגד העם הפלסטיני בחותמן על שביתת נשק קבועה [עם ישראל] מבלי להתנות זאת [במימוש זכות] השיבה [של הפליטים הפלסטיניים]. זאת, במיוחד משום שבשנת 1949 פורסמה החלטה 194 [של האו"ם] וממש באותה שנה, חתמו מדינות אלה על שביתת הנשק הזו עם הכובש, שמשתווה [בחומרתה] לנכבה של העם הפלסטיני."[2]



[1] אל-קודס (מזרח ירושלים), 5.7.2022

[2] אל-קודס (מזרח ירושלים), 5.7.2022

תגיות