המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב סעודי מזהיר את ארה"ב מפני הוצאת משמרות המהפכה של איראן מרשימת הטרור
29/4/2022


בעל טור סעודי: בטרם תסיר ארה"ב את משמרות המהפכה של איראן מרשימת הטרור, עליה לזכור את הפיגועים שביצעו נגדה

 

בעל הטור הסעודי, מוחמד אל-סאעד, פרסם ביומון עוכאט' מאמר ביקורת חריף בגנות כוונת ממשל ביידן להסיר את משמרות המהפכה האיראניים (להלן, משה"מ) מרשימת ארגוני הטרור, במסגרת מאמציו לחזור להסכם הגרעין עם איראן (ה- JCPOA) משנת 2015. לטענת אל-סאעד איראן היא בעלת בריתה הטרוריסטית של ארה"ב ובאמצעות הסרת משה"מ מרשימת ארגוני הטרור מעוניין ממשל ביידן לכפר על חיסול קאסם סולימאני - מפקד כוח קודס של משה"מ שחוסל במתקפה אווירית אמריקאית בתחילת ינואר 2020 תחת ממשל דונלד טראמפ.

 

במאמרו ביקש אל-סאעד להזכיר לאמריקאים את פשעי הטרור של משה"מ ומנה שורה של פיגועי טרור שביצעו נגד כוחות ואינטרסים אמריקאיים מאז המהפכה האסלאמית באיראן. אל-סאעד אף טען כי לאור מדיניות ממשל ביידן מול איראן לא יהיה זה מפתיע אם בעתיד תנקוט ארה"ב מדיניות פייסנית גם כלפי ארגוני טרור נוספים כדוגמת אל-קאעדה ודאעש.

 

משמרות המהפכה האיראניים[1]


 

להלן תרגום קטעים ממאמרו:

 

"לפי ההדלפות המגיעות מוושינגטון, ארה"ב בעידן הנשיא ביידן תוציא את משה"מ מרשימות הטרור ותכיר בהם כארגון שפועל בדרכי שלום ואשר, על פי התפיסה האמריקאית, משרת את האנושות באמצעות רצח והטלת אימה. מובן שבכך מעוניין ממשל ביידן לכפר על חיסול קאסם סולימאני - שהיווה החלטה רצינית וחשובה שקיבל באומץ רב הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - כמסר לאיראן שהממשל הדמוקרטי ובראשו הסנדק ברק אובמה לא היה מרוצה ממה שעשה טראמפ ושהוא מתנצל על חיסול הטרוריסט סולימאני.

 

משה"מ יהפכו בקרוב לארגון שמפקדי מנגנוני הביטחון האמריקאיים יקדמו את פניהם בברכה ואולי יבוצע עמם תיאום בשירות האג'נדה של המדינה העמוקה [קרי, האליטה השלטת] דוגמת השימוש שנעשה בעבר בדאעש.

 

הבה ניזכר ונזכיר לאמריקאים כמה מפשעי משה"מ האיראניים הטרוריסטיים ומעשי הרצח ש[האיראנים] ביצעו בהם ובאנשים חפים מפשע אחרים:

 

א.     בשנת 1979 ייסדו סטודנטים איראנים מהפכניים את ההתארגנות המיוחדת שלהם, אשר הפכה במרוצת הזמן לארגון צבאי קיצוני בשם משמר המהפכה האיראני שמשימתו היא להילחם במקום המשטר ולהגן על מה שמכונה המהפכה. הארגון השתלט על שגרירות ארה"ב [באיראן] ועצר מאות דיפלומטים שהיו במקרה באיראן בזמן המהפכה. המעצר נמשך מאות ימים שבמהלכם נגנבו מאות מסמכים סודיים אמריקאיים ו[האירוע] הפך להשפלה הגדולה ביותר של ארה"ב. האמריקאים ניסו להציל את כבודם בדרך הוליוודית ובאפריל 1980 ביצעה ארה"ב מבצע הנחתה גדול ביותר שכונה בשם 'מבצע טופר העיט' שבו נשלחו מסוקים ומטוסי תובלה צבאיים ויחידה מיוחדת ל[אזור] טאבאס שבמזרח איראן, אך העניינים לא התנהלו כראוי מההתחלה וסופת חול הגדישה את סאת הקשיים האמריקאים וגרמה להם לנסות לחזור על עקבותיהם. אלא שאז התנגש מסוק [אמריקאי] במטוס תובלה צבאי [אמריקאי] והדבר הוביל להתלקחות שניהם ולמותם של שמונה חיילים אמריקאים.

 

ב.      כעבור שנתיים בלבד מאז אירוע זה, ביצעו משה"מ פעולת 'סירוס'  צבאית ישירה נגד הצבא האמריקאי וכוחות העילית במארינס... כאשר ב-23 באוקטובר 1983 תקפו שתי משאיות תופת בניינים בביירות שבהם התאכסנו חיילים אמריקאים וצרפתים מהכוח הרב-לאומי בלבנון... כתוצאה מההתקפה נהרגו 307 אנשים, מהם 241 אמריקאיים ו-58 צרפתים... כל הסימנים העידו על מעורבות של משה"מ האיראניים בפעולה. 

 

ג.      ב-1988 התנגשה הפְרִיגָטָה האמריקאית [ USS Samuel [B. Roberts (FFG-58) במוקש איראני במים הבינלאומיים ונגרמו לה נזקים כבדים. ארה"ב של רייגן לא השלימה עם ההשפלה הזו והגיבה במבצע צבאי שכונה 'גמל שלמה' שהרס חלק מהצי הימי האיראני.

 

ד.      ב-1996בעקבות התקפה שביצעו טרוריסטים - הקשורים לאיראן, למשה"מ ולשלוחתם בלבנון 'חזבאללה' - על מתחם מגורים [של חיילי ארה"ב] בעיר ח'ובאר שבמזרח סעודיה, נהרגו ונפצעו מאות מומחים אמריקאים ואנשים חפים מפשע אחרים. החקירות הסעודיות הביאו לידי הרשעה ישירה של איראן והתיק המלא נמסר לממשל האמריקאי בשעתו, אלא שהוא העדיף להתעלם מהפשע האיראני.

 

ה.     מאז 1990 ועד היום הפכה איראן לחממה של הארגונים הקיצוניים אל-קאעדה ודאעש, שכן האיראנים הכשירו את ארצם לשמש מקלט ביטחוני עבור מפקדי [ארגון] אל-קאעדה ואנשיו וכמעבר נוח עבור המגויסים [שלהם] מאפגניסטן ואליה. קשר זה הוביל לסדרת פשעים שביצע [ארגון] אל-קאעדה מטעם איראן התומכת והמחבקת [אותו], ובראשם אירועי ה-11 בספטמבר שביצעו אוסאמה בן לאדן ו[איימן] אל-זואהירי וכולם זכו לתמיכה איראנית.

 

ו.       בעקבות הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003 קיבלה איראן על עצמה לטפח את פעולות הרצח והפיצוצים הנוראים שפגעו בצבא ארה"ב באמצעות מְבָצעים ותאים שונים שהפעילו משה"מ. [כתוצאה מכך] נהרגו אלפי חיילים אמריקאיים וארה"ב הפסידה מיליארדי דולרים. איראן לא חתרה [בכך] לשחרר את עיראק, אלא היה זה מאבק בין שני כובשים [איראן וארה"ב] על אדמת עיראק.

 

ז.      האיראנים המשיכו להשפיל את המדיניות האמריקאית ללא חשש מעונש וב-2016 עצר חיל הים האיראני שתי ספינות מלחמה אמריקאיות שעליהן עשרה מלחים. הם השפילו אותם והתייחסו אליהם בגסות רוח. ארה"ב לא הגיבה על כך...

 

ח.     [בספטמבר 2020] ניסו משה"מ להתנקש בשגרירת ארה"ב בדרום אפריקה לנה מרקס. לא היה זה ניסיון ראשון [מסוגו], קדם לו ניסיון להתנקש בחייו של שגריר סעודיה בוושינגטון [לשעבר] - ושר המדינה לענייני חוץ בהמשך - עאדל אל-ג'ביר, אשר נחשף בשעתו.


איש לא אמור להיות מופתע אם ארה"ב תגיש בשמה ובשם האומה האמריקאית מסרים של התנצלות בפני הטרוריסט אוסאמה בן לאדן והפושע אבו בכר אל-בגדאדי. גם לא נשתומם אם נראה את חוסיין סלאמי מפקד משה"מ ואת איימן אל-זואהירי מנהיג אל-קאעדה מתקבלים בברכה בבית הלבן בלוויית חסן נסראללה ועבד אל-מאלכ אל-חות'י [מנהיג החות'ים בתימן] כיאה למנהיגים ובעלי ברית. זה מה שיִיצר ­השמאל הקיצוני בארה"ב."[2]

 


 



[1]  www.wsj.com  , 5.4.2019

[2]  עוכאט' (סעודיה), 24.3.2022