המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מדליה מהנשיא עבאס לבכיר פת"ח, שטען כי "ישראל ניפחה את מספר הקורבנות בשואה"
2/2/2022


הנשיא מחמוד עבאס העניק מדליית הצטיינות לפעיל הפת"ח המנוח ח'ליל נזאל, שטען כי "ישראל מנפחת את מספר הקורבנות היהודים בשואה, להצדקת פשעיה"

 

השגרירות הפלסטינית בפולין קיימה ב-29.1.2022 טקס לציון שנה למותו של ח'ליל נזאל, שכיהן כנציג תנועת פת"ח במדינה, בהשתתפות שגרירים ערבים, נציגי הקהילה הפלסטינית, ונציגי סניף הפת"ח המקומי, לצד בני משפחה של נזאל.

 

במעמד זה, העניק השגריר הפלסטיני בפולין, מחמוד ח'ליפה, "מדליית הצטיינות" בשם הנשיא מחמוד עבאס לד"ר נג'וא אבו יאסין, אשתו של ח'ליל נזאל, "כאות הערכה על דרכו הלאומית והמקצועית, על מאמציו בשירות בני עמנו והקהילות הפלסטיניות באירופה, וכהערכה על תפקידו בחיזוק יחסי פלסטין-פולין". ח'ליפה הדגיש את "שיעור קומתו הלאומי" של נזאל, שלדבריו היה "מחלוצי המגנים על זכות השיבה".

 

יצוין כי בשנת 2020, פרסם מכון ממרי תרגום קטעים ממאמר שכתב ח'ליל נזאל ביומון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה, בו טען כי ישראל "מנפחת" את מספר הקורבנות כדי לסחוט את העולם ולכפות עליו את מדיניותה. לטענתו, ישראל ניכסה לעצמה שלא כדין את כאבם של היהודים בשואה ואף ניצלה אותו כאמתלה לגרימת עוול הנכבה לעם הפלסטיני.[1]

 

המכתב הנלווה למדליית ההצטיינות שהוענקה לח'ליל נזאל, בחתימת הנשיא מחמוד עבאס[2]

 


להלן תרגום קטעים מהמאמר הנ"ל:

 

"יום השנה ה-75 לשחרור מחנה המעצר הנאצי 'אושוויץ', שהוקם בידי הכובשים הנאצים בפולין במהלך מלחמת העולם השנייה, מתקרב. המחנה שוחרר ב-27.1.1945 בידי הכוחות הסובייטים ברודפם אחרי צבאות היטלר שנסוגו לעבר גורלם הבלתי נמנע. העולם נחרד מעוצמת הפשעים שבוצעו בכלא הגדול הזה, שמספר קורבנותיו מקרב אזרחי מדינות אירופה שנכבשו [בידי הנאצים] - ובראשם יהודים בעלי אזרחויות שונות - היה עצום. זאת, במסגרת מדיניות נאצית שיטתית שנועדה להיפטר סופית מהיהודים באמצעים נפשעים רבים, ובכללם שימוש בגזים רעילים כאמצעי יעיל להרג המוני. לא ניתן למצוא ולו צידוק אחד שמקל ראש בכובד הפשעים שבוצעו נגד עמי אירופה והעולם במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

פשעים אלו פגעו ביהודים באופן מיוחד, אך לא פסחו על אחרים, שכן הטלת פצצות הגרעין על יפן [גם] היא פשע, השמדת ורשה והריגת מאות אלפים מתושביה במהלך 'מרד ורשה' בשנת 1944 היא פשע, ואונס אלפי נשים גרמניות בידי חיילי הצבאות שהתקדמו לעבר ברלין הוא פשע. אנו מתנגדים לכל הפשעים הללו, ואנו מתנגדים לפשע רדיפת היהודים רק בשל היותם יהודים. הסיבה הראשונה להתנגדותנו זו היא היותם פשעים נגד האנושות. לא ייתכן שנשלים עם דיכוי, רדיפה והרג של אנשים חפים מפשע בשל דתם, בשל שיוכם הלאומי או בשל צבע עורם, שהרי בני אדם נולדו כבני חורין ואסור להפר את זכותם לחיים או לפגוע בכבודם, בשום אמתלה.

 

 ישנן גרסאות שונות לגבי מספר הקורבנות היהודים, שנהרגו כתוצאה מפשעי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה: יש היסטוריונים הטוענים שהמספר מגיע ל-6 מיליון בעוד שאחרים מצמצמים את המספר לכדי מאות אלפים. עם זאת, אנו משוכנעים שאובדן של נפש אחת שלא בצדק, כמוהו כאובדן של העולם כולו ושהוויכוח לגבי מספר הקורבנות אינו  עומד במבחן ההיגיון והמוסר. כאן עלינו להדגיש את הדברים הבאים:

 

א.   מדינת הכיבוש ההתנחלותי הציוני אינה היורשת של הכאבים והסבל של היהודים, שכן היא [עצמה] מדינה המתבססת על אידיאולוגיה גזענית המזלזלת בחיי אדם ומבצעת אפליה גזעית נגד בני עמנו הפלסטיני, רק בשל היותם פלסטינים; ואידיאולוגיה זו היא שהובילה אל הנכבה הפלסטינית הגדולה. זהו פשע שעמנו ממשיך לסבול מהשלכותיו עד היום. לפיכך, האידיאולוגיה [הציונית] הזו שהובילה למעשה לנכבה [הפלסטינית], כמוה כאידיאולוגיה שהובילה לשואה, שכן יש התאמה בין התליינים של כל הזמנים והתקופות  וגם כאבי הקורבנות דומים, בין אם הם ב'אושוויץ' או בדיר יאסין.

 

ב.   ידוע לנו שהמשטרים המערביים המסלפים את ההיסטוריה, שותפים לגניבת סבלם של היהודים [בשואה] והם שאפשרו למשטר הגזעני הציוני לנכס לעצמו [את הסבל הזה ולנצלו] לתועלתו. את המשטר הזה הקים המערב האימפריאליסטי בניסיון לכפר על פשע 'השואה'. אלא ש[בכך] הוא הוסיף לרשימת פשעיו פשע נוסף, הלוא הוא פשע הנכבה הפלסטינית, גזלת פלסטין מבעליה ומסירתה במתנה לידי התנועה הציונית, כדי שתפיץ בה שחיתות וטרור. בעוד שהטבח נגד היהודים באירופה נמשך שש שנים, הרי שהנכבה ופשעי הציונים נגד פלסטין ועמה נמשכים זה עשרות שנים. המנהיגים המערביים ממשיכים להתבצר בשתיקה מבישה כאשר הדבר קשור לפלסטין ומנגד, אנו רואים אותם באים בזה אחר זה כתלמידי בית ספר, כאשר ממשלת המתנחלים מבקשת מהם להשתתף בציון יום השנה לקורבנות פשעי מלחמת העולם השנייה, לפני שמונים שנה. זאת, מבלי לטרוח ולהעיף מבט קצר מעל גדר ההפרדה הגזעית, כדי לראות את קורבנות פשעם המתמשך, מאז [שהם עצמם] שתלו בפלסטין את הישות [הציונית] הזו המתמחה בהרג, בטרור, באפליה גזעית ובטיהור אתני, שאותם היא מבצעת על בסיס יומי.  

 

ג.    יהיה אשר יהיה מספר הקורבנות היהודים [בשואה], הדבר אינו מקנה לאיש זכות לבצע אפליה גזעית ודיכוי לאומי נגד עמנו, שכן פשע אינו מצדיק פשעים אחרים. לא ייתכן גם שהנטייה לניפוח מספר הקורבנות היהודים תשמש מסך עשן, שנועד להסתיר את הפשעים הישראלים היומיומיים נגד בעליה החוקיים של אדמת פלסטין. מדובר בניסיון לחזור שוב ושוב על האשמת 'האנטישמיות' ולהדביקה על כל מי שמרהיב עוז להתנגד למדיניות הכיבוש ולהזדהות עם המאבק של עמנו הצודק. כפי שפירושם של אומץ וצדק במלחמת העולם השנייה היה הצלת היהודים מסכנת ההשמדה, כך היום פירושם תמיכה בזכות הפלסטינית והתנגדות לפשעים שמבצעים צבא הכיבוש ומתנחליו נגד העם הפלסטיני. 'האנטישמים' ו[הפושעים] הבלתי אנושיים [כיום], הם מי שתומכים במדיניותה של מדינת הכיבוש ומגינים על פשעיה.

 

ד.    לא ניתן להפחית את מספר הקורבנות מבלי להסתמך על מחקרים שכל מטרתם היא לחתור אל האמת. כאן יש לשים לב כי מי שעוסקים בתחביב הפחתת מספר זה, נופלים למלכודת הציונית, בסוברם כי המספר 'הנמוך' של קורבנות שומט את הקרקע מתחת לרגליה של התעמולה הישראלית, אשר מנצלת את ניפוח [מספר הקורבנות] כדי לסחוט את העולם ולאלצו לקבל את מדיניותה הגזענית של מדינת הכיבוש ההתנחלותי. ניפוח זה אינו מצדיק את פשעי הכיבוש ואינו ממעיט מכיעורו של הפשע שבוצע נגד יהודי אירופה!

 

ה.   עמנו לא היה צד במלחמת העולם השנייה, מדוע אפוא מטילים עליו את השלכות הפשעים שביצעה אירופה נגד אזרחיה בעלי האזרחויות והדתות השונות ובפרט נגד היהודים? כולם יודעים שבמהלך אותה מלחמה, הייתה פלסטין כפופה לכיבוש הבריטי שפעל למען הקמת מדינה ליהודי העולם, על חשבון עמנו ועל חורבות מולדתנו. המאמץ של עמנו באותו זמן התמקד בהתנגדות לגיטימית למפעל הציוני והצטמצם בגבולות פלסטין ההיסטורית, מבלי לאבד את אנושיותו ואת הזדהותו עם המדוכאים באשר הם שם.

 

ליהודים יש זכות מלאה להתייחד עם הכאב שהותירו הפשעים הנאצים בזכרונם. בהיותנו קורבנות הגזענות הציונית, אנו מזדהים ללא היסוס עם כאבם של הקורבנות היהודים והאחרים, ומתנגדים לכך שסבל זה ישמש אמתלה להמשך העוול ההיסטורי הנגרם לעמנו. אנו תומכים בקורבנות, אבל מדינת הכיבוש וההתנחלות היא צמח פושע המרעיל את חיינו ומזהם את זכר קורבנות 'אושוויץ' בחרפת הגזענות, הדיכוי והרג חפים מפשע מקרב תושבי פלסטין ובעליה החוקיים."[3]