המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
​דובר הכוחות המזוינים של איראן: השמדת [ישראל] היא האידיאל הגדול ביותר הניצב לפנינו
23/12/2021

​דובר הכוחות המזויינים של איראן אבו אל-פזל שכארצ'י: "השמדת [ישראל] המשטר הכובש את ירושלים היא האידיאל הגדול ביותר העומד לנגד עינינו...

אם אנו אומרים שהמשטר הציוני המזוייף חייב להיעלם, והוא ייעלם אנשאללה, עולם האסלאם יחגוג באותו יום... ביום המובטח נשתמש באמצעים שלנו באופן המקסימלי; לא ניתן בשום פנים ואופן להגיע להבנות עם אמריקה"

 

הקדמה

דובר הכוחות המזויינים של איראן, גנרל אבו אל-פזל שכארצ'י, פרשׂ בריאיון לסו"י איסנא ב-28.11.21 את משנתו האידיאולוגית בכל הנוגע ליחסה של איראן למערב, לישראל ולסדר האזורי שמנסה איראן להשליט במזה"ת.

 

בדבריו בלטה הקריאה להשמדת ישראל כאידיאל וכמטרה מרכזית שלשמה פועל המשטר האיראני. ישראל, לדבריו, מהווה כלי של "הציונות הבין-לאומית" השואפת לשעבד את "נתיני האל" קרי, המוסלמים. שכארצ'י גם ציין כי כל המדינות הערביות מוסלמיות המסייעות לישראל נחשבות בעיני המשטר האיראני כחלק מהמשטר הלא לגיטימי של ישראל. "החשיבה הבסיג'ית" – תרבות השהידים והג'יהאד של המהפכה האסלאמית, גרס, היא המבנה היחיד נגד הציונות והיא הפכה לנשק היעיל היחיד של האומות המדוכאות בידי הציונות והיהירות – ארה"ב.

 

שכארצ'י הסביר את הראייה האיראנית את המערב –  האויב של איראן – במונחי "השטן" עפ"י המודל שהתווה מייסד המהפכה האסלאמית, איתאללה רוחאללה ח'ומיני, ופירט את ההיררכיה בין המדינות: אמריקה היא "השטן הגדול" בעוד מדינות מערביות כגון צרפת ובריטניה הן "שטנים קטנים יותר". מטרתם היא לשעבד את העמים המוסלמים והאחרים ולבזוז את משאביהם באמצעות השפעה תרבותית של ערכי עולם הכפירה באמצעים טכנולוגיים. הוא גם יצא נגד האינטלקטואלים והפעילים הפוליטים באיראן שהולכים שבי אחרי התרבות המערבית הכופרת וקוראים להגיע להבנות עם ארה"ב. שכארצ'י שלל בתוקף את האפשרות להגיע להבנות עם ארה"ב, ודחה את הלגיטימיות של הנוכחות האמריקאית במזה"ת (בכלל זה במפרץ הפרסי, באפגניסטן ובסוריה). זאת, בטענה שארה"ב מהווה מוקד לאי-ביטחון באזור בעוד איראן היא האנטי-תזה לכך. הוא הדגיש כי הנוכחות של איראן במדינות אחרות, דוגמת סוריה, נועדה לבסס בטחון ולקדם שלום באזור כשם שנוכחותה של איראן במי האוקיינוס האטלנטי מקדמת בטחון.

 

שכארצ'י התייחס גם לקביעת המשטר האיראני כי ארה"ב קורסת, ונפילתה המתעצמת מידי יום, החלה עם הופעת המהפכה האסלאמית ב-1979. ביטוי לקריסתה היא הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן וחוסר יכולתה של ארה"ב להגן על סעודיה מפני מתקפות המיליציה החות'ית הפרו-איראנית בתימן.

 

לדבריו, התמיכה העממית במשטר האיראני היא גדולה בניגוד למה שנטען במערב והאכזבה מגורמי השלטון, אם ישנה, מופנית לממשלת רוחאני שכשלה בניהול הכלכלי של המדינה ובתמיכתה בהגעה להבנות עם ארה"ב.

 

להלן תרגום דבריו של שכארצ'י:

 

דובר הכוחות המזויינים של איראן, אבו אל-פזל שכארצ'י: "אנו רואים ב[ישראל] המשטר הכובש את ירושלים כלי של הציונות הבין-לאומית...לא ניסוג ולו במילימטר מ[חזון] העלמתו ... אפילו אם ניקרע לגזרים"

שאלה: "לאחרונה פרסם הניו-יורק טיימס דיווח לפיו גורמים אמריקאיים אמרו לציונים 'שלא רק שלא הצלחתם בחבלות שבצעתם באיראן אלא גרמתם לכך שאיראן תתקדם בתחום הגרעיני וגם בצבאי.' מה לדעתך הביא לכך שהיהירות העולמית ובפרט אמריקה והמשטר הציוני, יגיעו למסקנה הזו – שהם לא מסוגלים להתמודד עם איראן והם אינם רואים שום ברירה זולת שיחות?

שכארצ'י: כשאנו אומרים "הציונים" הרבה נוטים לחשוב [שאנו מתכוונים רק] למשטר הכובש את ירושלים [קרי, ישראל]. ברצוננו לומר שהיום אנו מתמודדים עם ציונות בין-לאומית. כלומר הכלי שהציוני משתמש בו הוא המשטר [ישראל] הכובש את ירושלים. אנו רואים במשטר הכובש את ירושלים כלי של הציונות הבין-לאומית. לכן אנו מסתכלים על המשטר הכובש את ירושלים בצורה אחת, ועל הציונות בצורה אחרת.

 

כפי שאמרתי כמה פעמים, אנו לא ניסוג ולו במילימטר מ[חזון] העלמתו מן העולם של המשטר הכובש את ירושלים, אפילו אם ניקרע לגזרים – השמדת המשטר הכובש את ירושלים [ישראל] היא האידיאל הגדול ביותר העומד לנגד עינינו והמטרה הגדולה ביותר בעקבותיה אנו הולכים.

 

המשטר הכובש הזה בא וכבש חלק חשוב מעולם האסלאם, את הקיבלה הראשונה [כיוון התפילה, ירושלים] של המוסלמים ומהקיבלה הראשונה של המוסלמים הוא [עבר] לתקוף את המוסלמים ולהתנכל להם. כל מי שמסייע למשטר השקרי הזה, הגם שיש לו שם אסלאמי כמו ערב הסעודית, המשטר בבחרין, האמירויות, וכל משטר [אחר], הוא מבחינתנו חלק מאותו משטר, וזה עניין בעל חשיבות עליונה.

 

דובר הכוחות המזויינים של איראן, אבו אל-פזל שכארצ'י [1]


 

הציונות הבין-לאומית היא יותר מהמשטר הציוני השקרי. הציוני שואף לשעבד את נתיני האל [קרי, המוסלמים], זהו האידיאל שלו, והוא רוצה להפוך את נתיני האל למשרתיו. אבל בקוראן האל ציווה על נתיניו לעבוד רק אותו, ולעמוד ולהלחם נגד כל מי שמתנכל להם משום שהם עובדים את האל. זהו ציווי האל. הציונות הבין-לאומית פועלת כיום לפי האסטרטגיה הזו.

 

שאלה: האם לדעתך ניתן להגיע להבנות עם אמריקה?

שכארצ'י: בשום פנים ואופן לא. האומות המדוכאות משועבדות כיום בכוח אמריקה, יכולותיהן ומשאביהן שמתחת לפני הקרקע [הכוונה לנפט/גז] נבזזים, אין להן אפילו זכות להשתמש במשאביהן שניתנו להן מידי האל. ההשקפה הציונית הזאת אינה מהיום או מאתמול. קיראו בהסטוריה של צרפת, מה היא עשתה באפריקה? או אנגליה – מה היא עשתה במדינות הללו? האם היא פעלה באסטרטגיה שונה מזו? זה אותו דבר היום, רק בכלים ובטכנולוגיות חדשים. מזינים את האנשים בבורות של עולם הכפירה, בשם הציוויליזציה [המערבית]. זוהי בורות חדשה בשם הציווילזציה [המערבית].

 

למרבה הצער עלינו לומר כי רבים מאוד במדינתנו קיבלו את הבורות הזו בשם הציוויליזציה. הם סבורים שניתן להגיע להבנות עם שטן גדול כמו אמריקה, אבל הוא [השטן] לא ייסוג מהאסטרטגיה שלו, והוא שואף לשעבד את נתיני האל. בכוונתו לבזוז את רכוש האומות המדוכאות ואין לו שום מטרה אחרת.

 

אמריקה רוצה לשלוט מבחינה חומרית וגם לשעבד את כולם. אלו הן שתי חזיתות שונות. איך אפשר להגיע להבנות עם חשיבה כזאת! איך אפשר לשתף פעולה עם חשיבה כזאת! איך אפשר להשלים עם חשיבה כזאת! הסכמה עם חשיבה כזאת משמעותה כשלון ... [זו] הפניית גב לכל האידאלים הדתיים, האסלאמיים והמהפכניים שלאורם התחנכנו.

 

שאלה: איזה תפקיד יש לבסיג' בהתהוות ציר ההתנגדות?

שכארצ'י: מה שיוצר היום מבנה חזק נגד חזית הציונות הוא החשיבה הבסיג'ית; אלה הן האומות שמחזיקות בחשיבה הזאת [שיוצרות את המבנה החזק]. לא תמצא שום דבר אחר על פני כדור הארץ [זולתה] נגד החזית המסוכנת הזאת. אם עזה המדוכאת מצליחה [לעמוד] במינימום האמצעים ותחת דיכוי מקסימלי, נגד המשטר הכובש ורוצח הילדים [קרי, ישראל], האם יש להם דבר זולת החשיבה [הבסיג'ית]? האם לחיילי עזה [הפלסטיניים] יש אמצעים? נכון, ביחס לעבר כשהם נהגו להשליך אבנים, [היום] יש להם הרבה אמצעים אבל אם נערוך השוואה חומרית: היכולות והכלים שעומדים לרשות חיילי עזה אינם בני השוואה כלל ליכולות שעולם העריצות [המערב בראשות ארה"ב] העמיד לרשות המשטר הציוני. אם אנו אומרים שהמשטר הציוני המזוייף חייב להיעלם והוא ייעלם אנשאללה, עולם האסלאם יחגוג באותו יום... ביום המובטח נשתמש באמצעים שלנו באופן המקסימלי.

 

שכארצ'י: "אם העם הזה מאס ברפובליקה האסלאמית [של איראן] – אזי כיצד זה שבפקודה אחת של מנהיג המהפכה [עלי ח'אמנאי] כולם יוצאים לשטח?"

שאלה: מדוע האויבים מנסים להחדיר [את התפיסה] שהעם [האיראני] מאס במהפכה [האסלאמית]?

שכארצ'י: לאויב יש אשליה שהעם של הרפובליקה האסלאמית [של איראן] הפנה את גבו לשלטון, שהוא אינו מקבל את בכירי [המשטר], שהוא שואף לשנות את השלטון ושהוא מאס בשלטון הרפובליקה האסלאמית [של איראן]. אם העם הזה מאס ברפובליקה האסלאמית – אזי כיצד זה שבפקודה אחת של מנהיג המהפכה [עלי ח'אמנאי] כולם יוצאים לשטח? כן, נכון שהם מאסו בפעולתם של חלק מהבכירים במיוחד בעבר [מתייחס לממשלת רוחאני שהזרם האידיאולוגי מרבה לנגח את מדיניותה].

 

העם שלנו זכה ליותר מזה. העם שתמיד נמצא בשטח, בכל הזירות המסוכנות במדינה, ובחזית הקדמית של המהפכה האסלאמית, זכה ליותר מזה וזה כבר נושא אחר. ייתכן שהעם לא יהיה מרוצה מחלק מהבכירים, אך הם לא הפנו את גבם לשלטון הרפובליקה האסלאמית [של איראן] מפני שהשלטון הנוכחי של הרפובליקה האסלאמית [ממשלת ראיסי האידיאולוגית] הוא השלטון הכן ביותר, החרוץ ביותר, והטהור ביותר שנחווה בהיסטוריה של המדינה הזאת. גם אם בנקודה אחת בכיר אחד [ככל הנראה הכוונה להאשמי רפסנג'אני שקרא להגיע להבנות עם ארה"ב ושמת בנסיבות חשודות] ביצע בגידה, זה היה בגלל חדירת האויב, משטר השררה וחזית היהירות [המערבית בראשות ארה"ב], וכאשר אנו בודקים את הסיפור אנו רואים שהם [הבוגדים] נתמכו על ידי חזית היהירות...


שכארצ'י: "אנו רוצים לגרום לאויב להבין שאנחנו האחראים לביטחון האזור שלנו... הנוכחות של אמריקה באזור זה אינה לגיטימית"

שאלה: אחת הפעולות הבולטות של הכוחות המזויינים, שגם התגברה במהלך החודשים האחרונים, היא התרגילים [הצבאיים – איראן ערכה כמה תרגילים בגבולה הצפוני כדי להרתיע את אזרבייג'ן ותורכיה באזור הקווקז, וכן במי המפרץ הפרסי כדי להפגין כוח מול ארה"ב]. אנו עדים לכך שהתרגילים הללו באו בתגובה ללהג ולאיומים שעלו [באזרבייג'ן ובאזור המפרץ הפרסי] ומנגד הם נושאי מסר שוחר שלום למדינות האזור ולשכנים ומעודדים אותם לשמור על בטחון האזור. איזו השפעה יש לתרגילים הללו ולמוכנות של הכוחות המזיינים במניעת התקפות האויב על גבולות [איראן]?


שכארצ'י: ברמה הבסיסית אנחנו עורכים את התרגילים והתמרונים על מנת לשמור על המוכנות [הצבאית] ולשפר אותה. למעשה, אם אנו רוצים אנו יכולים לנקוט צעד מעשי, אך במסגרת התרגיל איננו עושים דבר. התרגיל נועד לשמור ולשפר את המוכנות. כלומר מפעם לפעם צריך לתרגל את [השימוש] בנשק, בציוד, באמצעים ובכוחות שבשדה הקרב, אבל הדבר הבסיסי הוא שצריך לשמור על המוכנות ולעדכן אותה.

 

אם העוצמה ההגנתית שלנו לא הייתה גבוהה, והאויב לא היה מפחד ממנה, הוא לא היה ממתין אפילו לילה אחד כדי לתקוף אותנו. באופן טבעי, כשאנחנו עורכים תרגילים, העיניים והאוזניים של האויב כרויות לחלוטין. הוא רואה את היכולות הללו. בכל מקרה אנו עורכים את התרגילים על הקרקע, בים ובאוויר, והאויב מנטר ורואה זאת באמצעות יכולות, ציוד וטכנולוגיה שהוא מחזיק ברשותו. האויב מודע ליכולות הללו ...

 

הנקודות שאנו בוחרים לביצוע התרגילים הן נקודות רגישות. אנו רוצים לגרום לאויב להבין שאנחנו האחראים לביטחון האזור שלנו. ואתם, האמריקאים, ושותפיכם באים מהקצה השני של העולם לקצה הזה [אזור המפרץ הפרסי, עיראק, אפגניסטן] – בשביל לעשות מה?! אנו נותנים למדינות האזור את הזכות להגן על ביטחונן בעצמן, אך לא ניתן לאויב, במיוחד לאויב של כל עולם האסלאם כמו אמריקה והמשטר הציוני, לבנות גשר מארצו [אל האזור שלנו].

 

שכארצ'י: "אם הספינות שלנו נמצאות בים האדום, או באוקיינוס האטלנטי הדרומי או הצפוני זה לא במטרה לתקוף אלא על מנת ליצור ביטחון. בדיוק ההפך מהאסטרטגיה האמריקאית..."

שאלה: למה איראן תמיד מתנגדת לנוכחות אמריקה במערב אסיה [המזה"ת]?

שכארצ'י: הנוכחות של אמריקה באזור זה אינה לגיטימית. הקמת בסיס צבאי באזור של מדינות עולם האסלאם, וקרוב לגבולותינו, אינה דבר לגיטימי.

 

מה אמריקה רוצה באזור הזה? כשאנו עורכים תרגילים אנו רוצים לספק ביטחון לנתיבי המים הבין-לאומיים [מיצרי הורמוז] וזה מה שאנחנו עושים. אם הספינות שלנו נמצאות בים האדום, או באוקיינוס האטלנטי הדרומי או הצפוני זה לא במטרה לתקוף אלא על מנת ליצור ביטחון. בדיוק ההפך מהאסטרטגיה האמריקאית, שאינה באה ליצור ביטחון אלא חוסר-ביטחון. [אמריקה] באה על מנת לבזוז, לשדוד ולהתסיס את האזור. נוכחות כזאת אינה לגיטימית. אם מדינה רוצה ליצור ביטחון באיזשהו מקום בעולם, זה מצויין. אבל האם האמריקאים יוצרים ביטחון באזור?! תן לי כל יום בהיסטוריה – [ותראה] שאנחנו יצרנו את הביטחון באותו יום! בכל מקום שאליו הלכו, יצרו [האמריקאים] כאוס. הבט על אפגניסטן. עשרות אלפי אנשים נמחצו תחת המגף של האמריקאיים. מדוכאים, משוללי זכויות, ילדים, נשים, זקנים וזקנות, צעיר וזקן, במה הם חטאו שהאסון הזה היה צריך ליפול על ראשיהם מידי האמריקאים?!

 

אמריקה לא באה לסוריה על מנת לסייע לעם [הסורי]. היא באה כדי לסייע לדאע"ש. אנשי דאע"ש היו עורפים את ראשי האנשים, משספים את בטניהם ואמריקה הייתה נותנת לדאעש כסף, ציוד, אמצעים וגם מודיעין. האם הם מיעטו לרצוח בעיראק?! האם הם עזרו ולו במעט לעם התימני?! או שמא הם סיפקו בקביעות למשטר הסעודי ולאמירויות ציוד, אמצעים ומודיעין על מנת למחוץ את העם התימני? העם הפלסטיני נמחץ תחת מגפיה של ישראל הכובשת, ולמי אמריקה עוזרת?! האם היא עוזרת לעם [הפלסטיני] או לשלטון הכובש את ירושלים [ישראל]?! בכל מקום בו נכחה, היתה אמריקה סוכנת פתנה [מהומות אזרחיות]. בכל מקום בו נכחה, נוצר חוסר ביטחון.

 

שאלה: מדוע איראן נוכחת בסוריה?

שכארצ'י: הנוכחות המייעצת שלנו בסוריה נועדה ליצור ביטחון, ולהגן על העם הסורי. לא באנו כדי ליצור חוסר ביטחון. בשום מקום בעולם לא תמצא עקבות של חוסר בטחון [כתוצאה מפעילות של] הרפובליקה האסלאמית [של איראן]. בכל מקום בו נכחה זה היה למען הביטחון, לשם הגנה על העם ועל המדוכאים, בעוד אמריקה היא בדיוק ההיפך מאיתנו. בכל מקום שאליו הגיעה אמריקה היא יצרה חוסר ביטחון ולכן אנחנו אומרים שהרמה הגבוהה ביותר של נקמת דמו של השהיד [קאסם] סולימאני [מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה] היא היציאה של האמריקאים מהאזור, זאת כדי שהאזור יראה את פני השלווה והביטחון.

 

שאלה: בשנים האחרונות אנו עדים לכינון קשרים רשמיים בין כמה מדינות ערביות למשטר הציוני. האם קשרים אלה יכולים לספק להן ביטחון?

שכארצ'י: כל עוד האמריקאים נמצאים באזור זה ישרור [פה] חוסר ביטחון, מפני שכיום אמריקה היא מוקד חוסר הביטחון בעולם. משטרים כמו המשטר הבחריני והמשטר האמירתי באים עכשיו ועושים הסכם [עם ישראל] ונותנים איכשהו דריסת רגל [באזורנו] גם למשטר הכובש את ירושלים, בנוסף לנוכחות הלא-לגיטימית [באזור] מצד אמריקה שיוצרת חוסר ביטחון בעולם כולו. האם למעשה הנוכחות של ישראל באזור מספקת למדינות הללו ביטחון או שהיא מערערת אותו?! נוכחות זו היא בלתי-נסבלת עבור הרפובליקה האסלאמית [של איראן] וגם עבור כל אומות האזור. מכיוון שהעם [האיראני] רוצה ביטחון, הרפובליקה האסלאמית גם היא מעוניינת ליצור ביטחון, ולא מלחמה וחוסר -ביטחון. אם הרפובליקה האסלאמית [של איראן] נוכחת בים זה כדי שלא יתקפו ספינות וכדי לספק ביטחון בנתיבי המים. [אם] היא נוכחת ביבשה זה למען אותה מטרה. בכל מקום בו מוצב נשק נגד מטוסים [הגנ"א] זה לשם ביטחון. אם יתקפו אותנו לא נרחם על איש מהאויבים הללו. כמה פעמים אמרנו שמעולם לא יזמנו מלחמה ואיננו מעוניינים בכיבוש. האסטרטגיה של הרפובליקה האסלאמית אינה כיבוש ותפיסת אדמה אולם היא תכה בעוצמה את אויביה.

 

שכארצ'י: "אנו רואים בצרפת ובאנגליה יחידה אחת עם אמריקה רק שהיא השטן הגדול והן השטנים [הקטנים יותר]... השטנים שבאנגליה פקחים מאוד, הם עופות דורסים. הם שולחים את אמריקה קדימה. אם [המהלך] נושא תוצאות הם זוללים כעופות דורסים, ואם אין תוצאות הם מסתתרים"

שאלה: התייחסת בדבריך לאפגניסטן, תימן ולמדינות רבות נוספות. לאחרונה, האמריקאים שלחו לסעודים מסר לפיו עדיף שהם [הסעודים] יפתרו את הסוגיה של תימן בשיחות. האם הם הבינו שהם כבר לא מסוגלים לקדם שום דבר באמצעים שלהם?

שכארצ'י: ראה את המלחמה הכוללת הזאת נגד תימן כמוכרעת, ואת העם התימני כמנצח הברור... לו רצתה אמריקה לשים סוף לפתנה [מלחמת אזרחים] הזאת היא הייתה אומרת את זה כבר בשנה הראשונה. לאחר הכשלון [שלה] והשערוריה [בתימן] היא אומרת את זה כדי לשמור על כבודה.


שאלה: לאור האירועים שהתרחשו בתימן ובאפגניסטן והמסר שאמריקה העבירה לציונים, איזה מסר אפשר להעביר לבעלות בריתה של אמריקה ברחבי העולם?

שכארצ'י: חלק מבעלות בריתה של אמריקה חולקות איתה את אותה חשיבה אך בעוצמה נמוכה יותר. הן צריכות להתעשת ולקבל את המסר הבא: ראשית עליהן להניח בצד את רוח היהירות והכוחניות. מבחינת החשיבה השטנית, אנו רואים בצרפת ובאנגליה יחידה אחת עם אמריקה רק שהיא 'השטן הגדול' והן השטנים [הקטנים יותר].

 

האמאם [ח'ומיני] היטיב לכנות את אמריקה "השטן הגדול". "השטן הגדול" הוא דבר  [אחד] ויש גם שטנים קטנים יותר כגון אנגליה וצרפת. ראשית עליהן לזנוח את השטניות הזאת ולהתעשת. מדי פעם הן מובילות בשטניות שלהן את אמריקה עצמה לאובדנה. במקרים רבים אנגליה הכינה את הקרקע לנפילתה של אמריקה מפני שהבכירים באמריקה טיפשים ביותר.

 

השטנים שבאנגליה פקחים מאוד, הם עופות דורסים. הם שולחים את אמריקה קדימה. אם [המהלך] נושא תוצאות הם זוללים כעופות דורסים, ואם אין תוצאות הם מסתתרים. מבחינת החשיבה, אין הבדל בין אנגליה, צרפת ואמריקה. יש כמה מדינות תחת שליטתם, ועלינו לשלוח את המסר הזה אליהן: אתם הנכם כמו העם הדבק באמונתו, המסור והעוצמתי של איראן. אם תעמדו כנגד היהירות [ארה"ב] בוודאי תגיעו לניצחון ותצאו משליטתן [של ארה"ב, בריטניה וצרפת]. אל תלכו בעקבות אמריקה.

 

לפני 43 שנים אמריקה הייתה בשיאה מבחינה חומרית, ובכל יום שעבר מאז המהפכה האסלאמית [ב-1979], אמריקה צנחה כמה מאות מטרים וכעת היא קרובה לתחתית. האם זה חכם ללכת בעקבות אמריקה המתרסקת אל הקרקע? טבעי שתרצו להסיר את [עול] אמריקה [מעליכם]. אמריקה נמצאת בדעיכה. היא לא השיגה שום הישג, אלא רק איבדה את יוקרתה. במהלך העשורים האחרונים איזו מדינה חזקה שטוענת לעוצמה [זולת איראן] ירתה בקלצ'ניקוב ישירות על אמריקה? איזה אסון הנחיתה הרפובליקה האסלאמית על אמריקה בעין אל אסד [בעיראק בתגובה לחיסול קאסם סולימאני]? ניתן להם לסיים את הסיפור [שם] בטענה שזה [רק] "כאב ראש", אך הגדולה של אמריקה התפוצצה כבלון בעין אל אסד, ואבדה.[2]

 

העולם הבין שהטענות של אמריקה בדבר יצירת ביטחון באמצעותה בשמי סעודיה לא עומדות אפילו נגד הכוח של העם התימני בעל האמצעים הדלים מאוד. היא אינה יכולה להבטיח את ביטחונה של המדינה הזו [סעודיה] [אפילו] נגד כטב"מ תימני אחד. איך התלות במדינה הזו מבטיחה את הביטחון שלך?! אמריקה לא הצליחה להבטיח את ביטחונה בעין אל אסד, ואתה רוצה שהיא תבטיח את הביטחון של המדינה שלך! זהו חוסר היגיון מוחלט. הם חייבים ללמוד להשתחרר מאמריקה שמתקדמת במסלול ההתרסקות."[3]

 

ראו גם דבריו של שכארצ'י בקליפ ממרי מה- 27.11.2021:


 

 



איסנא (איראן), 28.11.21  [1]

[2]  המשטר האיראני טוען שהצליח להכות קשות בצבא האמריקאי בתגובה לחיסול מפקד כוח קודס והאחראי על ההתפשטות האזורית של איראן, קאסם סולימאני, עי הפצצת בסיס עין אל-אסד בעיראק בטילים מאיראן, למרות שמתקפה זו תואמה מראש עם האמריקאים כדי שלא לגרום לאמריקאים אבידות בנפש – ראו דוח ממרי מה-10.11.2021 (באנגלית)

The Iran-U.S. Crisis, Part III: Iran's January 2020 Strikes On U.S. Ayn Al-Asad Airbase – The Roars Of A Fearful Paper Tiger

תגיות