המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מפקד משמרות המהפכה סלאמי: גודלנו כגודל מטרותינו; בידינו כטב"מים לטווח של 7000 ק"מ
3/7/2021

 

מפקד משמרות המהפכה סלאמי: "אנו גדולים כגודל המטרות שלנו; יש לנו כלי טיס בלתי מאוישים... שטסים [למרחק של] שבעת אלפים ק"מ"

 

הקדמה

בטקס חשיפת החיסון האיראני נגד קורונה ב-27.6.21, אמר חוסין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, כי איראן החליטה להיות בין המדינות המובילות בעולם בכל דבר ועניין. הוא הדגיש את נחישות משטר המהפכה האסלאמית לכבוש פסגות רבות, במיוחד טכנולוגיות ומדעיות. סלאמי הצביע על טווח של 7000 ק"מ בכלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) שהשיגו משמרות המהפכה, כלומר טיסה אל מעבר לטווח אירופה.


להלן עיקרי דבריו:  

 

סלאמי: "גודלו של כל עם ואישיותה של כל חברה תלויה ברוחב שאיפותיה ובגודל עשייתה"

"הטיפוס אל הפסגות הוא תמיד מלאכה קשה. קשה לעלות לגבהים גבוהים אולם שום מדינה ושום עם לא יגיעו לשיאי ההתקדמות והיוקרה מבלי לעבור בדרכים קשות.

 

אומה לא תצמח עד שתאמץ שאיפות גדולות. גודלו של כל עם ואישיותה של כל חברה תלויה ברוחב שאיפותיה ובגודל עשייתה. כל עם שלא מצליח ליצור אירוע לא יגדל.

 

אנו נלחמים למען עצמאות[נו] ואנו בעיצומו של קרב גדול. העולם החזק החליט למנוע את עצמאותנו הלאומית ואנו החלטנו להלביש את המשמעות הקדושה הזו על מדינתנו ועל האומה שלנו בכל מחיר.

 

אלו המדברים על דמוקרטיה והתקדמות בעולם [הכוונה למערב] רוצים שילדינו החולים ימותו בזרועות אימם. התוכנית שלהם עבור האומה שלנו היא עוני, נחשלות, מחלות והתפרקות, ולכן הם אינם מאפשרים לנו להעביר כסף לתרופות ולחיסונים, ואינם מאפשרים לנו לקיים אינטראקציה עם העולם.

 

אנו גדולים כגודל המטרות שלנו. אומה שהצליחה ליצור כבוד כה גדול בשיא המצור הטכני והכלכלי [עליה] היא אומה יוצאת דופן.

 

חוסין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה[1]



סלאמי: "החלטנו להיות בין המדינות המובילות בעולם בכל תופעה"

עם התפשטות הקורונה וגניבת המסיכות ע"י המעצמות לא היה ניתן למצוא מסיכות. העולם דמיין שנתמוטט ולא נקום שנית, אולם האסלאם ושלטון חכם ההלכה [של המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי] זרחו וההיגיון של הקוראן עלה על הפרק וכולנו התחברנו ועזרנו אחד לשני...

 

החלטנו להיות בין המדינות המובילות בעולם בכל תופעה, והיום אנו בין המדינות המובילות בתחומים רבים. יש לנו כלי טיס בלתי מאוישים בעלי גוף רחב שטסים [למרחק של] שבעת אלפים ק"מ ונוחתים בכל מקום.

 

אנו גאים בכך שהיום הוא יום אלוהי והוא יום הרצונות שלנו. אנו אנשי זירות קשות ואנו אומרים לכל העולם שלא נעזוב את הזירה. אנו יודעים שבסופו של דבר נשבור את כל הגדרות הקשות של המצור באמצעים טכניים ומדעיים. אנו מעניקים את החיסונים הללו לעניים במדינות אחרות, והעם היקר שלנו יכול להיות בטוח שהם יראו את דגלי התקווה מונפים יותר מתמיד."[2]



[1] תסנים (איראן), 27.6.2021

 [2] תסנים (איראן), 27.6.2021

תגיות