המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איראן: הסכמי הנורמליזציה עם ישראל, מקרבים את סופה; משטרי המפרציות בסכנה
2/11/2020

 

איראן בתגובה להסכמי הנורמליזציה של בחריין והאמירויות עם ישראל: השמדת ישראל קרובה, משטרי המדינות המפרציות בסכנה

 

הקדמה

נורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ הערביות-סוניות נתפשת בהנהגת איראן כאיום ישיר עליה וכחדירה לחצר האחורית שלה במפרץ הפרסי. הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ מאיימים לסכן את ההגמוניה האיראנית במפרץ הפרסי, הגמוניה שהמשטר האיראני טרח בשנים האחרונות לבסס באופן בלעדי.[1] זאת ועוד, חבירתן הפומבית של מדינות המפרץ הערביות לישראל ונרמול היחסים עימה פוגעים באופן קשה בכסות האחדות האסלאמית, בערכים האסלאמיים ובמסרים האידיאולוגיים של משטר המהפכה האסלאמית של איראן, הנושא, מטעמו, את הדגל להגנת האסלאם הטהור והנכון.

 

טהראן כינתה את מדינת האמירויות הערביות שהודיעה על נורמליזציה עם ישראל "בוגדת באומה האסלאמית ובפלסטין" ושיגרה אזהרות ואיומים עמומים כלפיה. ראו דוח ממרי: איראן: שליטי האמירויות "בוגדים"; ההסכם עם ישראל מבשר סכנה לתושבי ארמון הזכוכית של האמירויות אולם, כשנודע שגם בחריין מצטרפת אל מעגל הנורמליזציה עם ישראל, האיומים מטהראן כלפי משפחת המלוכה אאל ח'ליפה בבחריין, ושלטונה היו בוטים ומפורשים הרבה יותר.  

 

בחריין, בעלת הרוב השיעי, היתה כפי שהדגיש שופר המשטר, היומון כיהאן, ב-13.9.20, המחוז ה-14 של איראן עד 1971. ב-19.9.20 טען כיהאן כי בחריין היא "מחוז של העם האיראני". בכירים איראניים מדגישים מידי פעם את הסנטימנט האיראני לבחריין ואף חוזרים על תביעת הריבונות עליה.[2] בחריין נתפשת באיראן כמעוז אסטרטגי חשוב מול היריבה הסונית-ערבית, ערב הסעודית, בשל הרוב השיעי בה, אותו היא מגבה ומטפחת. המשטר באיראן הואשם ע"י שלטונות בחריין לא אחת בעידוד מרי אזרחי נגד השלטון הסוני שם.

 

הדוברים האיראניים הבהירו למדינות המפרץ הערביות כי כעת עם התייצבותן הגלויה לצד ישראל, טהראן תתייחס אליהן כאל אויב והזהירו אותן שוב כי מהלך זה מערער את יציבות משטריהן. גם כלפי ישראל היו ההתבטאויות מטהראן מפורשות ובוטות, כאשר דוברים איראנים איימו בשם חזית ההתנגדות ובשם הפלסטינים בתגובה מכריעה ובהשמדת ישראל.   

 

דו"ח זה ירחיב בסקירת האיומים מפי בכירים איראניים כלפי מדינות המפרץ וכלפי ישראל בקשר להסכמים שנחתמו בין ישראל לבין מדינות במפרץ הפרסי:

המנהיג העליון של איראן ח'אמנאי: האומות המוסלמיות לא יסבלו נורמליזציה עם המשטר הציוני

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, צייץ בדף הטוויטר שלו ב-20.10.20 את דבר התנגדותו לנורמליזציה בין ישראל ומדינות ערב:

"האומות המוסלמיות לא יסבלו בשום צורה שהיא נורמליזציה עם המשטר הציוני. האמריקאים טועים אם הם חושבים שהם יפתרו את בעיית האזור בדרך זו. כל משטר שיושב לשולחן המו"מ עם המשטר הציוני הגזלן, יגרום לערעור מעמדו בקרב עמו." [3]



נשיא איראן, רוחאני, לשליטי המפרציות: "לאן הלכה [זהותכם] הערבית, מה קרה עם הערביות [שלכם]?"

רוחאני התריס נגד שליטי מדינות ערב המפרציות בישיבת הממשלה ב-16.9.20: "למרבה הצער, יש מדינות באזור שאזרחיהן מוסלמים, דתיים ותומכי אסלאם, [אולם] שליטיהן אינם מבינים דת, אינם מתייחסים לפסיקות הדת ואינם מיישמים אותן ביחס לדת שלהם, וביחס לעם הפלסטיני, אחיהם, הדובר בשפתם. לפחות הם טוענים שהם ערבים... לאן הלכה [הזהות] הערבית [שלכם]? מה קרה עם הערביות [שלכם]? בפלסטין הם [ישראל] מבצעים יותר פשעים מדי יום. כיצד אתם מושיטים יד לישראל ולאחר מכן תתנו לישראל בסיס באזור זה? כל ההשלכות החמורות שתתרחשנה [כתוצאה מהסכם זה] יהיו באחריותכם. אתם הם אלה שמבצעים פעולה בניגוד לכללים ולבטחון האזור."[4]


הרמטכ"ל באקרי: "נראה [באמירויות ובבחריין] ספקי בסיסים עבור האויב ונתייחס אליהן באותה דרך בה אנו מתייחסים לאויב"

מוחמד באקרי, ראש המטה הכללי של הצבא האיראני, הזהיר ב-26.9.2020 את האמירויות ואת בחריין בריאיון בתכנית "נגאה 1" (NEGAH):

 

"האמירויות שלחו כמה הודעות במהלך השנה-שנתיים האחרונות בהן נאמר כי הם אינם כמו סעודיה וכי הם מתכוונים להיות חברים [שלנו] ולעזור. כמובן שלא הייתה לנו בעיה לכונן מערכת יחסים עם סעודיה, בניגוד לטענת המלך שלהם.

 

אולם, כשבאו האמירויות וחשפו את יחסיהן משכבר עם הציונים, יחסים שהגיעו עד ל[רמת] שירותי הביון, הריגת הפלסטינים וסיוע למתעמתים נגד העם התימני, משמעות הדבר היא [פתיחת] שגרירות באופן פומבי ו[הקמת] כמה בסיסים מודיעיניים ומבצעיים לפעולות סייבר ו[פעולות] פסיכולוגיות נגד האומה האיראנית, דבר השונה מהעבר.

 

מוחמד באקרי, ראש המטה הכללי של הצבא האיראני [5]



ההשקפה שלנו עליהן [על האמירויות ובחריין] תהיה שונה [ממה שהיה עד כה], והיא תהיה זהה לכל מדינה אחרת שתצטרף להסכם [הנורמליזציה עם ישראל] אם האזור ייפתח לדריסת רגלי הציונים. [אם] יתרחש אירוע שיגרום לנזק הקל ביותר לביטחון הלאומי וההגנה שלנו, נראה בהן כספקי בסיסים עבור האויב ונתייחס אליהן באותה דרך בה אנו מתייחסים לאויב."[6] ראו גם דבריו בקליפ ממרי: 

 

ולאיתי, יועץ למנהיג ח'אמנאי: "אויבי האסלאם הטהור והצבועים הסירו את המסכה מעל פניהם והכריזו על חרפתם ובגידתם בכל רחבי העולם"

עלי אכבר ולאיתי, יועץ ח'אמנאי ומזכ"ל האסיפה העולמית להתעוררות האסלאם, קרא ב-13.9 לקהילת אנשי הדת המוסלמים בעולם להתאגד נגד בגידת שליטי האמירויות ובחריין בעולם האסלאם ובפלסטינים: 

 

"שוב, אויבי האסלאם הטהור והצבועים הסירו את המסכה מעל פניהם והכריזו על חרפתם ובגידתם בזדון ובמרמה בכל רחבי העולם. לאסטרטגים האמריקאים שחוו תבוסות רבות ומתמשכות במערכת הבינ"ל בשנים האחרונות, במיוחד באזור המזה"ת, אין מטרה אלא להשתמש בתעמולה כדי לנרמל את היחסים עם השליטים האוטוריטריים באזור כדי לשרת את השדולה הציונית ולזכות בקולותיהם לקראת הבחירות לנשיאות אמריקה והצלת ראש ממשלת המשטר הציוני האומלל, שנמצא כיום במצב חלש מאוד בשטחים הכבושים [ישראל] ...

 

המעשה המחפיר של [משטר] אאל ח'ליפה [בבחריין] והתעקשותו לבצע את עסקת המאה ולבגוד בעניין הפלסטיני מראים את חוסר תבונתם של שליטי בחריין כמו גם של האמירויות. אלה בנו בית על יסודות של מים מתוך תקווה ריקה [מתוכן] להבטחות החלולות של 'השטן הגדול', אמריקה הפושעת, שידיה מוכתמת בדמם של אלפי מוסלמים חפים מפשע, ערבים ולא ערבים, ועל ידי חשיפת האני הפנימי שלהם הם פגעו בלבם של מיליוני אנשים חופשיים והפכו את אויבי העם הפלסטיני המדוכא לאמיצים יותר.

 

עלי אכבר ולאיתי, מזכ"ל האסיפה העולמית להתעוררות האסלאם ויועץ ח'אמנאי  [7]


 

ברור שמעשה מביש זה יוביל להזדמנויות חדשות, כמו חשיפת הצביעות של כמה שליטים ריאקציוניים באזור, חשיפת כוונותיהם האמתיות של הבובות [של אמריקה], התעוררות האומות המוסלמיות, האחדות והלכידות של קבוצות וזרמים אסלאמיים, החלשת יתר של תהליך הפיוס [עם הציונים] וחיזוק הנחישות והרצון של ההתנגדות [האסלאמית].

 

האסיפה העולמית של ההתעוררות האסלאמית מגנה את בגידה הבוטה הזו בעניין הפלסטיני, במדינות ערב ובאומה האסלאמית, וקוראת לכל המדינות והאומות המוסלמיות שלא להימנע מכל מאמץ עד לניצחון הסופי של העניין הפלסטיני, שהוא קריסת ונפילת הממשלה הציונית הגזלנית. אנשי הדת הגדולים והאוהדים של האומה האסלאמית דוחים את המעשה המביש הזה בכל כוחם, ובוודאי שבעזרת האל, פלסטין תשוחרר מהנהר עד לים בעזרת הסולידריות של האומות הערניות, וזה יהיה הניצחון הסופי של האומה הפלסטינית."[8]

שר ההגנה חאתמי: "נורמליזציה של היחסים בין האמירויות, בחריין וישראל מהווה איום ישיר על ביטחון אזור המפרץ הפרסי"

שר ההגנה, אמיר חאתמי, אמר בריאיון לאל-ג'זירה ב-19.10, כי "נורמליזציה של היחסים בין האמירויות, בחריין וישראל מהווה איום ישיר על ביטחון אזור המפרץ הפרסי. כל איום ישראלי מהאזור יתקל בתגובה ברורה וישירה."[9]

 

היועץ ליו"ר המג'לס, עבדאללהיאן: "איראן תגיב לא רק כלפי הציונים אם ייגרם ולו הנזק הקל ביותר לאיראן ולבעלות בריתה באזור"

עוזר יו"ר המג'לס, חוסין אמיר עבדאללהיאן, אמר בריאיון טלוויזיוני ב-16.10.2020 כי "האמירויות ובחריין נותנות לישראלים הציונים דריסת רגל במי המפרץ הפרסי. הן צריכות לדעת שהן מלבות את הלהבות במשחק המסוכן הזה. איראן תגיב לא רק כלפי הציונים אם ייגרם ולו הנזק הקל ביותר לאיראן ולבעלות בריתה באזור. התגובה תופנה גם כלפי אלה שנתנו לציונים אחיזה באזור. הסידורים הפוליטיים והבטחוניים באזור לא יאפשרו למשטר הציוני לנשום לרווחה. זה הכרח לשימור מכסימלי של הביטחון הלאומי של איראן... אחזתי במשרה דפלומטית בבחריין למשך כמה שנים . אני מכיר מקרוב את משפחת אאל-ח'ליפה [השלטת]. הם באמת צריכים לעשות שלום עם עמם שלהם. עשיית השלום עם ישראל לא תביא אלא להתמוטטות משפחת אאל-ח'ליפה." ראו דבריו בקליפ ממרי:


מזכ"ל המועצה לשמירה על האינטרס, רזאי: "כס המלוכה [של המשטרים הערביים] לא ישמר על ידי בגידה באסלאם ובאומה האסלאמית"

מוחסן רזאי, מזכ"ל המועצה לשמירת אינטרסים, התייחס ב-13.9 בדף הטוויטר שלו לנורמליזציה בין ישראל ובחריין:

"... המשטר החסר לגיטימציה מצד העם בבחריין מבקש כיום להשיגה באמצעות הכרה מצד אויביה המרושעים ביותר של האומה האסלאמית וייבואם [לאזור], כלומר, הציונות. זה לא הסכם של אזרחי בחריין אלא הסכם של המשטר שלהם עם הציונים. 

 

המשטרים שחושפים [כעת] את היחסים [שלהם עם ישראל] כבר היו בקשרים עם המשטר הציוני, אולם הם הכחישו זאת בצביעות והסתירו זאת. ההיסטוריה הוכיחה כי כס המלוכה שלהם לא יישמר ע"י בגידה באסלאם ובאומה האסלאמית. זו מסורת האל."[10]


נציג ח'אמנאי בכוח קודס, שיראזי: "הסכם זה, המהווה שער לנוכחות הכוחות הציוניים באזור, מציב אותם בהישג יד של כוחות חזית ההתנגדות"

ב-8.9.2020, פרסם עלי שיראזי, נציג ח'אמנאי בכוח קודס, הצהרה על הסכם השלום בין ישראל והאמירויות, להלן עיקריה:

 

"עיון בהיסטוריה והסבר מדויק של אירועים היסטוריים בראייה ארוכת טווח חושפים את סודם המטופש של אויבי האסלאם... האל ברא את אויבינו טיפשים כפי שאמר ח'אמנאי ב-6.12.2017. היום כבר איננו צריכים סיבה פילוסופית כדי להוכיח את טיפשותם של המנהיגים האמריקאים והישראלים, [שכן] נתניהו אמר: "השלום עם האמירויות הוא צעד חשוב בהכנת הסכמים דו-צדדיים עם מדינות אחרות באזור"...

 

הסכם זה, המהווה שער לנוכחות הכוחות הציוניים באזור, מציב אותם בהישג יד של כוחות חזית ההתנגדות, ופעולה זו היא ניסיון מטופש לקרב את כוחות ישראל למוות וודאי. [הדבר] היותר מטופש הוא ש[מזכיר המדינה האמריקאי] פומפאו רואה במאמץ זה צעד לעבר השלום ואומר: "ילדיו של אברהם - מוסלמים, נוצרים ויהודים - מרוצים מהסיכוי לשלום." [הוא] לא מודע לכך שילדי אברהם מחכים להחזיר את השלום לאזור ולעולם ע"י השמדת הציונים.

 

ח'אמנאי אמר ב-11.10.2018 ש"חלק ממנהיגי אמריקה הם טיפשים מהמדרגה הראשונה." אחד מהם יכול להיות פומפאו. כמובן, נתניהו לא צריך לדאוג, הוא טיפש מפומפאו. הוא מודה לאמריקה על ההתנקשות במפקד [כוח קודס, קאסם] סולימאני. הם לא מודעים לכך שתמיכה בחיסול זה במקביל לנוכחות [כוחות ההתנגדות] באזור המאוהבים בסולימאני, [היא] כמו לשפוך בנזין על האש. [הסכם זה] הוא המסמך הבא של טיפשותו של נתניהו שחופר את קברם של כוחות ישראל במו ידיו!!

 

עלי שיראזי, נציג ח'אמנאי בכוח קודס  [11]


 

אין זה הוגן לפרש את הטיפשות הזו בנפרד מהטיפשות של [הנשיא] טראמפ. אין ספק שטיפשותם של טראמפ, נתניהו ופומפאו הדליקה את האש הזו כדי שהכופרים יישרפו בלהבות הללו והעולם ייפטר מהיהירות [כינוי לארה"ב] והציונים. באותו יום, המקום של פומפאו יהיה ריק [והוא לא יוכל] לראות עד כמה ילדי אברהם שמחים מן הסיכוי לשלום. לבסוף אני רואה צורך להזהיר את נתניהו ... אין צורך להגיע לאזור [שלנו], הטילים של חזית ההתנגדות מגיעים לחיפה ולתל אביב. האל ממתין לכם באותה ישראל (האדמה הכבושה)."[12]

 

כמה ימים אחר כך, ב-13.9.20, פרסם שיראזי, הצהרה נוספת בעקבות הנורמליזציה בין ישראל ובחריין: "שוב העולם נמצא על סף דיכוי גלוי של החברה האנושית ושל המוסלמים המדוכאים בעולם, ובמיוחד של האומה הפלסטינית העירנית והיקרה. נורמליזציה של יחסי ישראל עם מדינות האסלאם היא בגידה ופשע שנוצר במטרה להכחיש את הדת ולשלול את חופש החברה האסלאמית ואת הפשע נגד אומת [הנביא] מוחמד ודיכוי האנושות.

 

העלבון כלפי נביא האסלאם הקדוש, הנביא מוחמד, בתוך הבגידה הגדולה והלא אנושית הזו, הוא לסלול את הדרך לבגידה רחבה יותר בזירה זו במוסלמים בעולם... ידוע לכל שאמריקה וישראל לא יכולות לבצע את הזוועה הגדולה הזו בלי התמיכה של הטיפשים הבורים [שליטי בחריין] האלה. אם אנשי הדת והאינטלקטואלים של מדינות האסלאם לא יעמדו נגד הפשעים הללו, לא ברור מה יעלה מחר בגורלה של מצרים, סעודיה, כווית, עומאן, תוניסיה, לוב, סודן, ירדן, תורכיה ופקיסטן... 

 

הדרך היחידה היא שהאומה המוסלמית תעיר את אנשי הדת שלה מתרדמתם, תאלץ אותם לזעוק נגד הדיכוי המביש הזה ותעמוד נגד הבגידות של מנהיגי מדינות האסלאם. אנשי הדת בעולם האסלאם, חייבים להיות נושאי דגל המאבק נגד הדיכוי, הביזה, הגזל והמרד... אל תתנו לאומה המוסלמית בעולם להתייאש מכם. אל תתנו שיגזלו את התומכים שלכם, בשתיקתכם. אל תתנו לדרך שלטון הכופרים לשלוט על עולם האסלאם... 

 

באמצעות ערנות, עליכם להראות למנהיגי הכופרים שכל החלטותיהם ייכשלו על ידי רצונם של אנשי הדת בעולם האסלאם ושל האומה האסלאמית. עליכם לגלות טקטיות ותובנה בפני מנהיגי הכופרים שאם הם יעמדו כנגד דתם וחיי המוסלמים, כל עולמם יהיה בסכנה ... העמים המוסלמים בעולם צריכים לדעת שאם הם לא יעמדו נגד רצון ישראל ואמריקה להתפשט ולקבל כוח,  מחר הגורל הפוליטי של מדינות האסלאם יהיה כגורל פלסטין היקרה.

 

כיום, חובת כל המוסלמים ואנשי הדת בעולם האסלאם היא לעמוד כנגד בגידת האמירויות ובחריין, ולהעמידן לדין בדעת הקהל ולהשפילן באשמת בגידה חסרת תקדים זו ואכזריות בוטה. היום הוא היום בו עלינו לנצל את כוחו של עולם האסלאם. לנצל את כוחם של המוסלמים בעולם. לנצל את כוח חזית ההתנגדות. שתיקה נוכח הפשע הגדול הזה ושתיקה נוכח העלבון כלפי נביא האסלאם, מוחמד, משפיל כל אחד מול המצפון הער והמודע.

 

הבה נמנע את חרפתנו, בצעקות נגד היהירות הקטלנית הזו, ובערנות ובמאמצי הלוחמים, נראה למנהיגי הכופרים כי האומה האסלאמית חזקה ונשארת ותהרוס את בימת הדיכוי והכפירה."[13]


שופר המשטר כיהאן: "אם הציונים יתקרבו אלינו, פירושו, שגם אנו מתקרבים אליהם!"

שופר המשטר, כיהאן, תיאר את מהלך הנורמליזציה בין בחריין וישראל בניצוחו של הבית הלבן כשיתוף פעולה בין שני משטרים כובשים, שמנסים להיחלץ באמצעותו מהגורל המר שצפוי להם:

ב-13.9 דיווח כיהאן על "חשיפת היחסים של משטר אאל-ח'ליפה בבחריין עם המשטר הציוני. אכן בגידת [מדינות] ערב הריאקציוניות לא מוזרה ואינה חדשה, שכן לדברי ראש 'המוסד,' המשטר הציוני ניהל "יחסים חשאיים" עם מדינות ערב הריאקציוניות מזה 50 שנה." היומון הדגיש את היותה של בחריין חלק מאיראן עד 1971: "בחריין הייתה ידועה כמחוז הארבעה-עשר של איראן עד 1971 ומוחמד רזא שאה, העביר את [בחריין מאיראן] במזימה של הבריטים בתואנה שאין [שם] נפט ופניניםאאל ח'ליפה, ככובש מחוז זה של איראן, הפעיל [מדיניות] דיכוי קשה כלפי האנשים והשיעים במדינה זו ב-49 השנים האחרונות."[14] 


שער כיהאן  ב-17.9.2020 תיאר את טקס החתימה על ההסכם כמופע קרקס: "חשיפת היחסים של בחריין ושל האמירויות עם המשטר הציוני התרחשה בבית הלבן, כאשר הטקס הזה, מתאר זירת קרקס במוח [המתבונן] קודם להיותו דומה לטקס רשמי. מטרתו העיקרית של טראמפ בחשיפת היחסים הארוכים בין האמירויות ובחריין עם המשטר הציוני, נוסף להצלת עצמו בבחירות, היא סיוע בהארכת חייו של משטר מזויף שהספירה לאחור [לקיומו] החלה זה מכבר!...

 

שתי המדינות הללו לא היו אויבות עם המשטר הציוני וכעת חתמו על הסכם שלום! זה מראה את אופי הקרקס של מה שהתרחש בבית הלבן ביום שלישי בלילה... עוד התברר שלפחות הצד של בחריין כלל לא ראה את תוכן המסמך! טקס החתימה היה דומה יותר לקרקס מכיוון שאפילו בעלי בריתו האירופיים של טראמפ לא נכחו...

 

מנגד, המשטר הציוני, שהמנהיג העליון של המהפכה [ח'אמנאי] הודיע ​​בשנת 2015 כי המשטר יסיים את חייו בתוך 25 שנים, מנסה לנקוט באמצעים שונים כדי להימלט מההרס. אך הם לא מודעים לכך שנרמול היחסים עם כמה מדינות קטנות וחסרות משמעות לא יוכל להאריך את חיי המשטר הזה. מכיוון שבאיחוד האמירויות ובחריין היו בעצם יחסים חשאיים עם הציונים בשני העשורים האחרונים, ובמצב הנוכחי היחסים הללו רק הפכו לפומביים. העסקה כל כך מגוחכת שאפילו העיתונים האמריקאים הגדולים לא קיבלו את זה בברכה, וכינו אותה רק קלף של טראמפ בבחירות.

 

ד"ר מוחמד אל-הינדי, ראש המחלקה המדינית של תנועת הג'יהאד האסלאמי, הדגיש גם כי טילי עזה הם מסר של הפלסטינים לארצות הברית ולמשטר הציוני שהם ישברו את גאוותם. הוא הדגיש כי הקרב הבא יעמוד בלב הפרויקט הציוני, הגדה המערבית."[15]

 

ב-19.9.20 ציין כיהאן כי "אולי ניתן לומר שלהסכם זה יש הישג חשוב עבור אמריקה וישראל, והוא ש[ההסכם] גייס את כל מדינות ערב הריאקציוניות נגד איראן והיא מאוימת יותר מבעבר עם בואם של הציונים למפרץ הפרסי. בתגובה יש לומר שראשית, כפי שצוין, הציונים נמצאים בקשר עם מנהיגי המדינות הריאקציונריות הללו מזה עשרות שנים ונמצאים בארצם. שנית, אם הציונים יתקרבו אלינו, פירושו, שגם אנו מתקרבים אליהם! ואם אחת המדינות האלו תעשה טעות נגד איראן, היא תקבל את התגובה באותה נקודה ובאותה רמה."[16]


יו"ר המג'לס, קאליבאף:משלות רבות באזור נושקות בלהט את ידיו המגואלות בדם של המדכא הציוני"

מוחמד באקר קאליבאף, יו"ר המג'לס, התייחס בהצהרה שפרסם ב-17.9.20 להסכם: "מה שמתרחש באזור ובהופעות הטלוויזיוניות והבחירות אינו חדש לתושבי העולם, במיוחד לאומה המוסלמית, לצעירים הערבים ולעם הפלסטיני המדוכא. זה כבר שנים רבות שממשלות רבות באזור נושקות בלהט את ידיו המגואלות בדם של המדכא הציוני ושורטות את פניו הסובלות והשכולות של העם הפלסטיני המדוכא.

 

מה שקרה היה פשוט להעלות על הנייר את הבושה והכיעור של עוינות של שנים רבות מצד שליטי מדינות מסוימות כלפי העם הפלסטיני וסוגיית ירושלים. יחסיהן עם האויב הציוני היו תמיד נורמליים וידידותיים, וזה אכן, אות קלון שהוטבע במצחם [של שליטים אלו] בחיוך של שכנוע. האויב הציוני ואמריקה הטרוריסטית הלבישו את הבגד המחפיר והמכוער הזה על השליטים, וסובבו אותם ברחובות ובסמטאות לעיני המוסלמים בעולם כדי שכולם יהיו בטוחים שקץ הידידות עם אויבי האל אינו אלא השפלה וניבולי פה.

 

שליטים ערביים! האם לא שמעתם מה האל אמר על ידידות עם האויבים שמוציאים את המוסלמים מבתיהם והורגים אותם? ... האין עושק ברור יותר מזה והאין עוינות יותר מדממת מזו?

 

המנהיג העליון של המהפכה, איתאללה ח'אמנאי, הדגיש שוב ושוב כי לא יהיה פתרון ללא העם הפלסטיני, וכלל זה שריר וקיים. פלסטין היא הדם הזורם בעורקי הצעירים המוסלמים. פלסטין היא חלק מגוף האסלאם. פלסטין היא כבודם וקנאותם של הצעירים הערביים בכל רחבי האזור, והמדכאים את פלסטין משוללי אסלאם, כבוד, קנאות ואנושיות.

 

הם [השליטים הערביים] קבעו את יום הנכבה השני ועליהם לדעת שהחל מהיום, רשמית, הם שותפים לכל פשעיהם של הגזלנים הציוניים הפושעים, מ[יום הצהרת] בלפור ועד ליום הנכבה, מ[טבח] סברה ושתילה [ספטמבר 1982] עד למלחמה בת 22 הימים [מבצע עופרת יצוקה/מלחמת עזה מדצמבר 2008-ינואר 2009]. מעולם לא התנגדתם שאתם רוצים כעת להיכנע. דעו שהאל מגן על המאמינים.

 

תבוסת אויבי האל היא ודאית, והניצחון שייך לאנשי האל. העם הפלסטיני והאומה המוסלמית ינצחו ללא כל ספק ועפ"י ההבטחה הבלתי ניתנת לערעור של האל, הם ינצחו ולכם הגיהינום בשמיים ובארץ."[17]

 

בכיר במפלגת הקואליציה האסלאמית, תרקי: "הציונים... אינם מחוץ להישג ידנו, ולהישג ידם של חמאס ושל חזבאללה"

חמיד רזא תרקי, ראש האגף לעניינים בינ"ל של מפלגת הקואליציה האסלאמית, אמר ב-16.9.20:

"אמריקה לא הצליחה להבטיח את ביטחונה של ישראל מול ההתנגדות, וישראל עדיין נמצאת בשליטת חזית ההתנגדות, וקיימת האפשרות להשמדתה בכל רגע.

אמריקה רצתה להשתמש בפרויקט לנרמול היחסים בין ישראל למדינות הערביות הנשלטות על ידי אמריקה כדי להציל את ישראל בדעת הקהל העולמית ולעכב את השמדת ישראל. זאת, על מנת לפצות על התבוסות החוזרות ונשנות של ישראל ואמריקה באזור באמצעות התעמולה שלהם בתקשורת העולמית ולספק את הקרקע לשביעות רצונם של היהודים באמריקה שמצביעים לטראמפ.

בסך הכל אמריקה רוצה לא להחליש את המורל של ישראל [נוכח] התבוסות של ישראל מול ההתנגדות ולא לגרום לישראל לקרוס מבפנים. לכן אמצעים מסוג זה מהווים סדרת צעדים זמניים ואין להם כל השפעה על הישרדות ישראל. לו יכלה ישראל להתנגד לזרועותיה [הארוכות] של הרפובליקה האסלאמית של איראן, היא הייתה שומרת על עצמה בגבולותיה. העובדה שישראל רוצה להשתמש בבסיס במדינה כמו בחריין עם האמירויות כנגד איראן נראית כטענה מופרכת ומרחיקת לכת. הציונים באותו מקום [ישראל] אינם מחוץ להישג ידנו, והישג ידם של חמאס ושל חזבאללה.

כמו כןהאומות באזור לא יאפשרו אפילו לבסיס הישראלי להיות בטוח כאן. כל בסיס ישראלי באזור ובמדינות האזור ייחשב כבסיס אויב, והרפובליקה האסלאמית תטפל בבסיסים אלו בכל דרך שהיא מטפלת באויב שלה...

על ידי תמיכה בקיצוניים הן [האמירויות ובחריין] גרמו נזק כה רב למדינות באזור וכיום הן הופכות לגיס חמישי של אמריקה והציונות באזור.​"[18]

הצהרת משה"מ בתגובה לנרמול יחסי ישראל ובחריין: "השליט התליין של בחריין ימתין לנקמה הקשה של לוחמי  ירושלים, לוחמי האומה המוסלמית והקנאית, במדינה זו"

ב-12.9.20 פרסם משה"מ הצהרה: "השליט התליין של בחריין ימתין לנקמה הקשה של לוחמי ירושלים, לוחמי האומה המוסלמית והקנאית, במדינה זו. המעשה המביש של אאל ח'ליפה ומשטרו התלוי [באמריקה] - כינון היחסים עם המשטר הציוני שנעשה בניגוד לרצונו ושאיפותיו של העם המוסלמי במדינה זו - הוא טיפשות גדולה, חסר כל לגיטימציה ויקבל תשובות מתאימות.

 

הדומינו של נרמול יחסי המשטר הציוני עם שליטי מדינות ערב מסוימות מבית היוצר של הבית הלבן והנשיא השנוא והטיפש של אמריקה, שהטיל בושה וחרפה על המדינות המוסלמיות, בזז את משאביהן ועושרן, ונתן ביטחון לכובשי פלסטין ולגוזלי ירושלים [ישראל], לא יסתיים בגורלם המחפיר...  אלא יגרום לקידום הכוח ולנחישות ורצון מקיפים של האומה האסלאמית לחשוף את היכולות הנסתרות והסמויות של ההתנגדות האנטי-ציונית, זאת כדי לקבור את הגידול הסרטני הישראל [שהתפשט] בשטח של עולם האסלאם.

 

הצהרה זו, שמזהירה את אאל ח'ליפה, שליטים בוגדים אחרים ואת היהירות [ארה"ב] מפתיחת שערי ההשפעה וכניסת המשטר הציוני לאזור האסטרטגי של המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן, מדגישה כי הפעולה השטנית רבת הנזקים של משטר הדיכוי בבחריין, כמו תוכניות פשרה מלוכלכות ובוגדניות אחרות שלו, לא השיגו דבר עבור אמריקה ותומכיה הציוניים [שמתנהגים] כילדים. אדרבה, [הסכם זה שם את] מבצעי ומייסדי הבגידות והרעות האלה יעד לכעס ולנקמה הקשה של האומה האסלאמית, במיוחד של העם השיעי בבחריין, שמניף בימים אלה את דגל "אחריך, חוסין"  ... והם ישבשו את האסכולה המחפירה של אלו שמהווים איום מתמיד על הביטחון במזה"ת ובעולם האסלאם על ידי יצירת דיכוי, טרור, אלימות, הרג, מלחמה וחוסר ביטחון."[19]


משה"מ: תמונה ובה שעון החול עד להשמדת ישראל 

ב-10.10.20 פרסם משה"מ בערוץ הטלגרם שלו את התמונה הבאה תחת הכיתוב: "ביום בו הבטיח האמאם ח'ומייני את קריסת ברית המועצות והצטרפות המרקסיזם לפח ההיסטוריה, רבים צחקו ולעגו להבטחתו האלוהית של סגנו של האמאם הנעלם, אולם המעצמה בשם ברית המועצות קרסה! אתמול היה יום השנה החמישי להבטחה "להשמדת ישראל ב- 25 השנים הבאות" כלשון סגן אחר של האמאם הנעלם [המנהיג העליון ח'אמנאי]. ומעתה ועד להשמדת ישראל והציונות נותרו רק 19 שנים, 11 חודשים ושלושים יום..."

 


https://t.me/sepahcybery/13983 10.10.2020 


ראש ארגון התרבות והאמנות של עיריית טהראן, אמרודי: "על המשטרים הערבים הריאקציוניים לדעת שיד הגורל האלוהית תשמיד אותם"

חוג'ת אל-אסלאם אמרודיראש ארגון התרבות והאמנות של עיריית טהראן, פירסם ב-14.9.20 הצהרה: "ירושלים היא לב הדתות המונותאיסטיות ופלסטין היא אדמה אסלאמית. הג'יהאד לשחררה משליטת הכובשים והכופרים הציוניים הוא להגנה על שלמות האסלאם וחובת העולם האסלאמי כולו. פעולת כמה שליטים ערבים ריאקציוניים לכונן יחסים עם המשטר הישראלי המזויף והפושע היא מעשה נגד החופש, האנושות ונורמות אסלאמיות והעמדת עצמם בשורות הכופרים ואויבי האסלאם.

 

המשטר הציוני המתפורר נראה בימים אלו כטובע שנאחז בכל דבר שיצילו וכמה שליטים ערביים בוגדים כטובעים בביצה שלהם בשל הבחירות הלא נכונות שלהם כתמיכה בטרור התכפירי ויצירת משברים בסוריה, עיראק, תימן ולובללא ספק, להושטת היד [לישראלכדי להציל את עצמם לא תהיה תוצאה זולת מות שניהם.

 

חג'ת אל-אסלאם אמרודיראש ארגון התרבות והאמנות של עיריית טהראן [20]


 

לפיכך, על המשטרים הערבים הריאקציוניים לדעת שיד הגורל האלוהית תשמיד אותם עקב כעסה של האומה האסלאמית, ביום בו ניצחונות ההתנגדות יתפשטו בכל האזור והעולם, והמשטר הציוני יובס בידי עובדי האל הצדיקים. ללא ספק, זעמם של העמים המדוכאים יתפוס את הבוגדים בעניין של ירושלים ושל פלסטיןוזה הזמן בו חרטה ותשובה כלל לא יועילו להם.​

 

על הציונים ואדוניהם, אמריקה, לדעת כי חשבון האומה [האסלאמיתנפרד מזה של השליטים הערביים הבוגדניים, האומה האסלאמית לעולם לא תקבל את הציונים, וכי עליהם לקחת לקבר את הרצון ליחסים עם העמים ולהרחיב את שליטתם עליהם. זוהי ההבטחה הבלתי ניתנת לשינוי של האל בקוראן שאין שום ישועה לציונים ומי שיקשור את עצמו אליהם יהיה שותף לגורלם."[21]

 

בתו של ח'ומייני ומזכ"לית החברה להגנת האומה הפלסטינית, ד"ר מוצטפאוי: ין לשכוח את גורלו המר של אנואר סאדאת"

בתו של ח'ומייני ומזכ"לית החברה להגנת האומה הפלסטינית, ד"ר זהרא מוצטפאויפרסמה ב-13.9.20 איגרת למנהיגי מדינות אסלאמיות, בה הזכירה את ההתנקשות בחיי נשיא מצרים אנור סאדאת ב-1981 בגלל שחתם על הסכם שלום עם ישראל. היא הזהירה את מנהיגי המפרציות מגורל דומה:

 

"פעולותיהם של כמה ממנהיגי העולם האסלאמי שהתעלמו מכיבוש פלסטין וסבל הכיבוש והעקירה של העם הפלסטיני ונקטו צעדים לקראת כינון מערכת יחסים פוליטית עם כובשי פלסטין [ישראל] מנוגדות למעשה לתורת האסלאם ולנוסח הברור של הקוראן הקדוש... [זו] בחירה נגד האחים האסלאמים [שלהם] והאחדות האסלאמית... ללא ספק, משימת הג'יהאד היא לשחרר את "דאר אל אסלאם" מכיבוש "דאר אל כופר".[22] המשטר הציוני מבוסס על תורתם הסוטה של היהודים, שהאל הכריז עליהם הגרועים באויבי המאמינים...  הקוראן גם נתן פקודה נחרצת שאל לאיש להתיידד איתם והדגיש שכל מוסלמי שיתעלם מהוראה זו, יוצא מחוץ למעגל האמונה ונמצא בקבוצה יחד איתם. אותם אלו שנוטשים את חברותם של המאמינים ומתיידדים עם האויבים נחשבים כמדכאיםולכן חסדי האל לעולם אינם כוללים אותם...

 

ללא ספקהבחירה בשיתוף פעולה עם ישראל פירושה קבלת כיבוש פלסטין וכריית ברית עם הגרועים באויבי המוסלמים, נגד המוסלמים. זו בחירה שפוגעת ברגשות האומה האסלאמית ותוביל למחאות של האומות המוסלמיות, כמו גם לפעולות חמורות יותר בקרב המדינות האסלאמיות נגד הבוגדים בשחרור פלסטין וירושלים. אותם אלו שבחרו בבחירה שגויה זו חייבים לשלם מחיר כבד. אין לשכוח את גורלו המר של אנואר סאדאת, [נשיא מצרים שנרצח בשל השלום שחתם עם ישראל] שבבחירתו בבגידה באידיאל הגדול של האומה האסלאמית ונורמליזציה עם האויב הציוני לא רק שלא הביא לשגשוג מצרים בממדים פוליטיים, כלכליים וצבאיים שונים, אלא הפך את מצרים היקרה למשוללת הכבוד...

 

החברה להגנת האומה הפלסטינית והאיחוד הבינ"ל של הארגונים הלא ממשלתיים לזכויות העם הפלסטיני ... שהם קול רצון העם... רואים עצמם מחויבים להזהיר את כל הממשלות הערביות והאסלאמיות מפני ההשלכות המרות של הבחירה בבגידה בעניין הפלסטיני ובשיתוף פעולה עם האויב הציוני. ללא ספק, מה שיימצא בעתיד בשל הבחירה הזו הן בעיות פוליטיות, חברתיות, ביטחוניות וכלכליות רבות ורחבות היקף עבור הממשלה והאומה שלכם. הנוכחות הצבאית והביטחונית בכל אזור המזה"ת וצפון אפריקה, ובמיוחד באזור האסטרטגי של המפרץ הפרסי, היא מדיניות המשטר הציוני... כיועצים אנו מזהירים את כל הממשלות הערביות והאסלאמיות שלא ליפול בפח הטעות הזו..."[23]




[3] טוויטר המנהיג העליון ח'אמנאי, 20.10.2020

[4]  אתר הנשיא (איראן), 16.9.2020

[5]  פארס (איראן), 26.9.2020

[6]  פארס (איראן), 26.9.2020

[7]  איסנא (איראן), 13.9.2020

[8]  איסנא (איראן), 13.9.2020

[9]  איסנא (איראן), 19.10.2020

[10]  איסנא (איראן), 13.9.2020

[11]  איסנא (איראן), 8.9.2020

[12]  איסנא (איראן), 8.9.2020

[13]  תסנים (איראן), 13.9.2020

[14]  כיהאן (איראן), 13.9.2020

[15]  כיהאן (איראן), 17.9.2020

[16]  כיהאן (איראן), 19.9.2020

[17]  איסנא (איראן), 17.9.2020

[18]  איסנא (איראן), 16.9.2020

[19]  איסנא (איראן|), 12.9.2020

[20] איסנא (איראן) 14.9.20

[21]  איסנא (איראן), 14.9.2020

[22]  דאר אל-אסלאם – בית האסלאם, לפי האסלאם זהו שטח בו מהווים המוסלמים רוב ויכולים לקיים אורח חיים אסלאמי ואת השריעה בחופשיות. דאר אל-כופר – בית הכפירה, לתיאור ארצות בהן האסלאם לא שולט.

[23]  תסנים (איראן), 13.9.2020