המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ליברל מצרי: עריפת ראשו של מורה בצרפת פוגעת בנביא מוחמד יותר מאשר הקריקטורות עליו
27/10/2020


ליברל מצרי: עריפת ראשו של מורה בצרפת פוגעת בנביא מוחמד יותר מאשר הקריקטורות עליו ומציגות את העולם המוסלמי בכל כיעורו ופיגורו

 

בעקבות עריפת ראשו של מורה בפרבר בפריז ב-16.10.20 ע"י צעיר מוסלמי ממוצא צ'צ'ני, לאחר שהציג קריקטורות של ה"נביא" מוחמד במהלך שיעור בנושא חופש הביטוי, פרסם העיתונאי והליברל המצרי, ח'אלד מונתצר מאמר ביומון המצרי אל-וטן שכותרתו: "הפיגור שלנו הוא הביזוי הגדול ביותר של הנביא [מוחמד]".

 

במאמרו גינה מונתצר את התגובות הקיצוניות בעולם הערבי לנושא פרסום הקריקטורות של הנביא וטען כי הנחשלות, האלימות והקיצוניות בעולם המוסלמי הם שמבזים את הנביא מוחמד.

 

יצוין, כי במאמר זה חזר מונתצר על דברים שפרסם בשנת 2006, בעת שהעולם הערבי והמוסלמי הגיב בזעם נגד קריקטורות שפורסמו בעיתון דני ולעגו לכאורה, לנביא מוחמד - וטען כי הנחשלות והפיגור של העולם המוסלמי, ותלותו הכלכלית, הביטחונית והרפואית והטכנולוגית במדינות הנחשבות כופרות בעיני המוסלמים, מבזות את הנביא מוחמד הרבה יותר מאשר הקריקטורות שלעגו לו[1].

 

להלן תרגום חלקים מן המאמר של ח'אלד מונתצר:[2]

 

ח'אלד מונתצר[3]

 

"כאשר [הנשיא] מקרון אמר שהאסלאם נמצא במשבר, רבים כעסו וגינו [את דבריו], ובראשם אנשי הדת[4]. האם הם עדיין מגנים וכועסים באותה מידה אחרי פיגוע עריפת ראשו של מורה להיסטוריה באחד מפרברי פריז בידי סטודנט צ'צ'ני מוסלמי, בן 18 בלבד, שצעק אללה אכבר לפני ששחטו? הוא לא ניגן ג'אז או רקד את ריקוד המקרנה, אלא הוא שחט, ביתר וכרת את הראש, בהיותו משוכנע שבכך הוא מגן על הדת ומגיב לביזוי הנביא מוחמד, אשר לוּ היה עֵד לַפיגור של המוסלמים כיום, היה אומר 'הו מוסלמים, מצבכם, פיגורכם ומיקומכם בתחתית האומות, הם הביזיון הגדול ביותר עבורי כנביא שהמילה הראשונה אשר ירדה אליו מאללה הייתה קְרא!!!'     

 

האין זה ביזוי גדול יותר של הנביא שבניו וחסידיו וכן המדינות האסלאמיות, אינם יכולים להגן על עצמם אלא באמצעות הבסיסים האמריקאים והבריטים ובאמצעות הנשק המערבי? האין זה ביזיון שמדינה ערבית אסלאמית לא מסוגלת לייצר טיל, מטוס או אפילו מקל של מטאטא?!!! האם פסקי ההלכה הסותרים והקומיים היוצאים מטעם השיח'ים של הביזנס בבורסת ערוצי הלווין, לא מהווים ביזוי גדול יותר של השכל ושל הנביא עצמו? האלפים שמתים בהיסטריה של [טקס] סקילת השטן באבנים על גשר המוות במהלך קיום מצווה [דתית] שאמורה לטהר את הנפש ולרומם את הרוח[5], מתים בגלל פסקי הלכה של המטיפים החדשים[6] והשיח'ים של מלונות שבעת הכוכבים[7].


האם [שפיכת] הדם על ידם, היא לא ביזוי גדול יותר של הנביא העצום שלנו? האין בכך משום ביזוי של הנביא שרוב מחשבי המוסלמים הם מתוצרת חברת אינטל, שממוקמת במדינת ישראל?! האין זה ביזיון שהתקציב של גרמניה, ספרד או צרפת גדול כפל כפליים מהתקציב של המדינות הערביות,  ושמספר משתמשי האינטרנט ומספר הספרים המודפסים בישראל ביחס למספר תושביה גדול כפל כפליים מאלו של המדינות האסלאמיות, אשר ספרים על שדים ואמונות תפלות כובשים את רוב מדפי הספריות שלהן? האין זה ביזוי של הנביא שאין ולוּ אוניברסיטה אסלאמית אחת בדירוג של חמש מאות האוניברסיטאות הטובות בעולם?!!!        

 

הביזוי הגדול ביותר של הנביא מוחמד הוא בכך שהמדינות האסלאמיות הפכו להיות החברות המובילות במדד העוני, בהידרדרות החינוך, בהתפשטות תופעות השוחד והשחיתות, ופיגועי הטרור בעולם כולו. האין הביזוי הכי גדול של הנביא הוא בכך שסין הבודהיסטית הקונפוציאנית הכופרת בראייתנו, מייצרת לבניו [של הנביא מוחמד] המוסלמים את שטיחוני התפילה שלהם, את מחרוזות התפילה שלהם, את הגלביות שלהם, את המצפנים שקובעים את כיוון התפילה שלהם, ואפילו את פנסי הרמדאן שלהם? האין זו בושה וביזיון לאומה הנבחרת בעולם לפשוט יד כדי לקבל מאמריקה ארבעה מתוך חמישה כיכרות לחם, ושכל התרופות לטיפול בחוליה, כל הציוד הכירורגי, מכונות הרנטגן והאבחון, ואפילו הפלסטר, הגזה והיוד...  וכן הלאה, הם תוצרת המערב הכופר? האין זה ביזוי של הנביא שאף לא מוסלמי אחד המציא במשך חמש מאות שנים המצאה כלשהי, אפילו לא אוֹם [של בורג]?!...            

 

האין זה ביזוי של הנביא לכלוא, לגרש, להגלות ולהרוג את מי שמֵגֵנים על תדמיתו מפני סיפורים ומעשיות לפיהן הוא כושף, או שהוא נקם באנשים באמצעות עקירת עיניהם, כריתת גפיהם והצמאתם עד המוות, או שהיה שוכב עם נשותיו ב רחיצת טהרה אחת, ושהיה לו כוח גברא של ארבעים גברים, או שהוא התחתן עם ילדה וכן הלאה. כל הסיפורים האלה הפכו לקדושים עבור מרבית המוסלמים, ומי שמנסה להפריכם עומד בתור של הקורבנות המוּעדים לרצח, להגליה, לדיכוי, להוקעה פומבית, לפגיעה בשמם הטוב ולמירור חייהם.          

 

בסופו של דבר עלינו לשאול את עצמנו ולהשיב באומץ, מי הוא זה שביזה את הנביא באמת, הקריקטורות הצרפתיות או המצב המביש והנחשלות של [החברה] האסלאמית?

 

 



[1] elaph.com, 4.2.2006

[2] אל-וטן (מצרים), 17.10.2020

[3] facebook.com/khmontaser

[4] נשיא צרפת מקרון דיבר ב-2.10.20 על כך שהאסלאם נמצא במשבר והדגיש את הצורך להיאבק בבדלנות האסלאמית שמוביל מיעוט שרוצה לקדם חברה לעומתית. דבריו עוררו ביקורת מצד חוגים מוסלמיים שמרנים כמו אל-אזהר. facebook.com/AIRCAzhar, 3.10.2020

[5] הכוונה לטקס סקילת האבנים בעיר מינא סמוך למכה המסמל את סקילת השטן, כחלק מטקסי החג', העלייה לרגל למכה.

[6] במקור: המטיפים הלבושים בסגנון הקז'ואל (الدعاة الكاجوال) – כינוי למטיפים צעירים ומודרנים אשר חלקם מופיעים בתוכניות דת בערוצי לווין ובפלטפורמות תקשורת אחרות. בעל הטור מהיומון הממסדי המצרי אל-אהראם, עות'מאן פכרי, טוען כי יש להם השפעה על צעירים וצעירות ממשפחות עשירות וכי הם השפיעו על נשים רבות לעטות חיג'אב וניקאב. gate.ahram.org.eg, 20.5.2018.

[7] כך הכותב מכנה מטיפים שעושים סחר מכר מהדת.