המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומוני המשטר הסורי: פרשת פלויד – הוכחה לפשעי הגזענות והטרור של ארה"ב
9/6/2020


יומוני המשטר הסורי: פרשת פלויד – הוכחה לפשעי הגזענות והטרור של ארה"ב

 

רציחתו של האזרח האפרו-אמריקאי, ג'ורג' פלויד, בידי שוטרים אמריקאים, זכתה להתייחסות רבה  ביומונים הסוריים הממסדיים ובפרט ביומון אל-ת'ורה. יומוני המשטר הסורי - המואשם בביצוע פשעים נגד האנושות בגינם אמור להיכנס החודש לתוקפו "חוק קיסר להגנה על אזרחי סוריה" שאושר בקונגרס האמריקאי בשנת 2019 ומטיל סנקציות על המשטר הסורי והמסייעים לו - טענו כי פרשת רצח פלויד היא הוכחה למוסר הכפול של ארה"ב הנוקטת בפשעים של גזענות וטרור במדיניות הפנים והחוץ שלה במסווה של דמוקרטיה וחירויות.

 

המאמרים תקפו גם את מדינות המערב החברות במועצת הביטחון של האו"ם אשר מתיימרות, לטענתם, להניף את דגל זכויות האדם, ובה בעת נותנות גיבוי מוחלט לפשעי המלחמה של ארה"ב בעולם ומעלימות עין מפשעיה הגזעניים נגד אזרחיה.

 

מחאות בארה"ב בעקבות רצח ג'ורג' פלויד[1]


 

להלן תרגום קטעים מתוך המאמרים ביומון אל-ת'ורה.

 

המערב ומועצת הביטחון לא מגנים את ארה"ב בהיותם כפופים לה ושותפים לה

עורך היומון אל-ת'ורה, עלי נאסרללה, תקף במאמרו את מדינות המערב על חששן להגיב למתרחש בארה"ב. הוא כתב: "שבוע שלם עבר על העולם המערבי 'התרבותי' מאז הפשע האמריקאי הברברי והמעשה הגזעני הנתעב, ללא תגובה שנותנת מענה למצב ולו באמצעות אמונה מינימלית בדמוקרטיה שהוא [העולם המערבי] מתיימר לדגול בה... מה פשר כל כמויות החשש, הפחדנות והאדישות הללו?

 

האם זה משום שהמערב דומה לארה"ב ותואם לה במשטרה הגזעני...? או משום שהמערב ביבשת הזקנה שלו [קרי באירופה] חושש מארה"ב? או שמא משום שהוא, על כל מרכיביו, שייך לה מלכתחילה והוא אחד מכלי הביצוע שלה לפגיעה בִּמדינות בממשלות ובעמים בכל העולם?

 

מדוע מועצת הביטחון הבינלאומית - שארה"ב הפכה לאחת ממחלקות משרד החוץ שלה אותה היא מכווינה, מעסיקה ומתישה ואשר הקרבות המדיניים והדיפלומטיים בתוכה מנוהלים על ידה, תוך הפרה של מגילת [האו"ם] ושל כל החלטות [של המועצה] - עדיין סגורה, ולא יצאה ממנה ולו מילת גינוי אחת לגזענות של המשטר האמריקאי ולמעשיו?...

 

על העולם הזה להשתנות ולשנות את הסדר [העולמי] את מוסדותיו ואת ארגוניו. הגיע הזמן שהעולם ישתחרר משקר הדמוקרטיה והחירויות הנגזרות בהתאם למידותיה של ההתנהגות המופקרת והגזענית של ארה"ב, שהמערב חסר האונים והכפוף [לארה"ב] שותף לה... הגיע הזמן שהעולם הזה ירים קול בפניו של מי שנוקט סטנדרטים כפולים כלפי אותם מצבים..."[2]

 

מדינות המערב לא פחות פושעות מאדונם האמריקאי ואולי אף עולות עליו בפשעיהן

בעל טור באל-ת'ורה, נאצר מנד'ר, התייחס במאמרו לצביעות של המערב ביחסו לארה"ב לעומת היחס הניתן למדינות אחרות. הוא כתב: "עד מתי יישאר העולם שבוי בידי מדיניות המוסר הכפול שאותה אוכפת ארה"ב כשמדינות המערב הקולוניאליסטי התלויות ברצון האמריקאי, דבקות בה? שאלה זו הפכה לדוחקת יותר כיום נוכח הסלמת מעשי הגזענות והדיכוי האמריקאים נגד האזרחים הצבעונים ונגד עמים אחרים. הפרדוקס הוא שהמדינות שהתקבצו תחת דגל הכפיפות לאמריקאים 'מרעישות עולמות' כאשר ארה"ב רוצה לפגוע במדינה אחרת באמתלה של זכויות האדם, בעוד שבכיריהן 'בולעים את לשונם' כאשר הם רואים במו עיניהם את הפשעים האמריקאים הגזעניים על גבי מסכי הטלוויזיה בעולם.

 

כמה מהמדינות החברות במועצת הביטחון, כמו צרפת ובריטניה, מעלימות עין מהפשעים הגזעניים בארה"ב ולא מעזות לדרוש לקיים ישיבת חירום במועצה כדי לגנותם, או כדי לדון בפשעי ממשל טראמפ נגד האזרחים הצבעוניים. זאת בעוד שמדינות אלו עצמן, לצד ארה"ב, משתמשות במועצת הביטחון כדי ללבות את המלחמה הטרוריסטית נגד סוריה ומנצלות את המועצה הזו ורבים מהמוסדות והארגונים הבינלאומיים כדי לתת הכשר חוקי לתקיפות האמריקאיות נגד מדינות ועמים רבים. יתרה מכך, מדינות אלו השתמשו בכל יכולותיהן כדי להגן על הטרוריסטים בסוריה והן סיפקו ועדיין מספקות להם את כל סוגי התמיכה הצבאית והלוגיסטית, אך הן לא יכולות לומר מילה להגן על השחורים באמריקה ואין בכוחן לדרוש מהשלטון האמריקאי לחדול ממעשיו הטרוריסטיים. גם אם הן יעשו זאת, הרי שהן מרשיעות בכך את עצמן משום שהן לא פחות פושעות מאדונם האמריקאי ואולי אף עולות עליו במדיניות האלימות והדיכוי כאשר ממשלותיהן עומדות מול גלי מחאה שדורשים את הזכויות הלגיטימיות הבסיסיות ביותר. הדבר קרה ברבות מערי הבירה המערביות."[3]

 

כל תכשירי האיפור שבהם הסווה הממשל האמריקאי את מדיניותו הגזענית - התפוגגו

בעל טור נוסף ביומון, בשאר מוחמד, כתב: "מקום הפשע וזהות הפושע אינם מעוררים פליאה משום שההיסטוריה מייחסת לארה"ב ולממשליה לדורותיהם שורה של פשעים גזעניים נגד תושביה המקוריים ונגד שחורים. זאת, בנוסף על רשימת פשעי המלחמה האמריקאים מחוץ לארה"ב, המשתרעים מווייטנאם דרך קוריאה, אפגניסטן, עיראק וסוריה, שלא לדבר על השימוש השיטתי והמכוון שהיא עושה בנשק האסור לשימוש על פי אמנות בינ"ל.

 

הקהילה הבינ"ל לא מעזה לייחס ל'שוטר של עולם' [קרי, ארה"ב] שום האשמה בעניין זכויות אדם, גזענות או דמוקרטיה, משום שמי שמתנגד לה, עלול להיות  חשוף - תחת השפעת הכוח שלה - למצור כלכלי  מצידה ולאמצעי הטרור שלה. [ארה"ב] מציגה עצמה כמנהיגת העולם החופשי, כתומכת עיקרית בחירויות, אולם הצגת סיסמאות אלה מצידה היא חסרת תועלת אל מול זעקות המפגינים, שאילצו את מנהיג הבית הלבן להסתתר במרתף חשוך, לראשונה [בהיסטוריה] של ארה"ב. אם כן, כל תכשירי האיפור של הדמוקרטיה והסיסמאות של זכויות האדם, שבאמצעותם מנסה הממשל האמריקני לדורותיו לייפות את מדיניות הפנים והחוץ הגזענית שלו, התפוגגו..."[4]

 

 

 



[2] אל-ת'ורה (סוריה), 2.6.2020

[3] אל-ת'ורה (סוריה), 2.6.2020

[4] אל-ת'ורה (סוריה), 2.6.2020