המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
קאסם סולימאני, טרם מותו, באיגרת למוחמד דף: חרף הלחצים, איראן לא תיטוש את פלסטין
27/5/2020


מפקד כוח קודס במשה"מ, קאסם סולימאני, באיגרת ששלח טרם מותו למפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף: חרף הלחצים והמצור, איראן לא תיטוש את פלסטין

 

האתר של ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם ציר ההתנגדות, פרסם לאחרונה איגרת ששלח מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני, טרם מותו למפקד הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אל-דין אל-קסאם[1]. באגרת בירך סולימאני את הלוחמים של תנועת חמאס ואת העם הפלסטיני, והבטיח כי איראן לא תיטוש אותם בשום מצב. סולימאני הביע תקווה שבקרוב "פעמוני המוות של הציונים הפולשים יצלצלו" וייחל למות כשהיד למען פלסטין.

 

אגרת זו היא עדות לקשר קרוב בין איראן הקוראת להשמדת ישראל לבין תנועת החמאס ובפרט לקשר בין סולימאני, מפקד כוח קדס במשמרות המהפכה, למוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

 

יצוין, כי לאחרונה, רבו ההצהרות של בכירי חמאס בשבח יחסי התנועה עם המשטר האיראני. כך למשל ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, אמר ב-20.5, בהצהרה לרגל יום אל-קודס - יום הזדהות עם ירושלים ועם העם הפלסטיני, אותו מציינת איראן ביום שישי האחרון של חודש רמדאן[2] - כי "איראן לא היססה לתמוך בהתנגדות ולסייע לה מבחינה פיננסית, צבאית וטכנולוגית."[3] סגנו של הניה, צאלח אל-עארורי, אמר בראיון לערוץ אל-מיאדין כי "היחסים בין חמאס לאיראן איתנים" וכי "איראן העניקה לחמאס ולתנועות ההתנגדות את כל הנשק והתמיכה שהיו צריכים". אל-עארורי אף חשף בראיון כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שהה בחדר המבצעים הצבאי של המפקדים הצבאיים של תנועת חמאס בדמשק במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' בדצמבר 2008-ינואר 2009. והוסיף כי מחליפו בתפקיד, הגנרל אסמאעיל קאא'ני, "ממשיך בתיאום ובסיוע להתנגדות הפלסטינית".[4] בנוסף, נציג חמאס באיראן, ח'אלד אל-קדומי, אמר בראיון לאתר המזוהה עם תנועת חמאס כי היחסים עם איראן "אסטרטגיים" וכי "תנועת [חמאס] חותרת באמצעות היחסים עם איראן לבסס את [הרעיון] כי האויב הישראלי הוא האויב המשותף של כל האומה הערבית והאסלאמית."[5]

 

האיגרת כפי שפורסמה באתר של ערוץ אל-מיאדין: [6]


להלן תרגום האיגרת ששלח קאסם סולימאני למוחמד דף:

 

"האח היקר ולוחם הג'יהאד הגדול, השהיד החי ולוחם ההתנגדות האמיץ, המפקד הכללי של גדודי השהיד עז אל-דין אל-קסאם, האח [מוחמד] אבו ח'אלד דף, מי ייתן ואלוהים ישמרך ויחזקך...

 

שלום מקרב לב וגעגועים עזים ללוחמי הג'יהאד הנמצאים בחזית הטהורה ביותר [קרי, פלסטין], שגרמה ללבבות של מיליונים לבכות מתוך ערגה אליה. יהיו רחמי האל ורצונו על העם הפלסטיני האמיץ, אשר נושא בליבו צער רב וכאב אצור בשל פצעיו הרבים, נוכח מצור העושק והמתקפה הברברית של האויבים לעיני מאות מיליוני המוסלמים [ברחבי העולם].

 

ברכת שלום ללוחם הג'יהאד ואיש ההתנגדות, [אסמאעיל] הניה, [ראש הלשכה המדינית של חמאס], ולתומכיו הנאמנים, הזועקים מעזה את זעקת העמידה האיתנה ואת הקריאה לג'יהאד, מתוך אמונה, ובמבט המייחל לעלייתו של שחר הניצחון.

 

היו בטוחים כולכם כי ככל שיתגברו הלחצים והמצור עליה, איראן האסלאמית לא תותיר את פלסטין - פנינת העולם האסלאמי, כיוון התפילה הראשון של המוסלמים והמקום ממנו עלה הנביא מוחמד השמימה – לבדה.

 

ההגנה על פלסטין היא כבוד ותפארת עבורנו, ולא נוותר על החובה הדתית הזו בעבור אף אחד מתענוגות העולם הזה והבליו.

 

ידידי פלסטין ותומכיה הם ידידינו ואויביה הם אויבינו. זו היתה מדיניותנו בעבר וכך היא תישאר.

 

ההגנה על פלסטין היא ההוכחה האמיתית להגנה על האסלאם ועל הקוראן, [ולכן] מי ששומע את קריאתכם ואינו

מסייע לכם – איננו מוסלמי.

 

אם ירצה האל יתעלה, ובעזרתו, שחר הניצחון יפציע בקרוב, ואז משב רוחו המרענן יעורר את הרגשות ופעמוני המוות של הציונים הפולשים יצלצלו.

 

בתקווה ליום, בו ייתן האל בידינו לעמוד לצידכם ויוביל אותנו [למימוש] תקוותנו המתמדת למות כשהידים למען פלסטין.

 

אחיכם, מפקד כוחות קודס, קאסם סולימאני." [7]



[1]  סולימאני חוסל בהתקפה אווירית אמריקאית ב-3.1 בנמל התעופה בגדאד.