המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב סעודי: המשטר האיראני - "הווירוס הקטלני ביותר"; סלחנות המערב כלפיו - מסוכנת לאזור
27/2/2020


כותב סעודי בכיר: המשטר האיראני הוא "הווירוס הקטלני ביותר"; סלחנות במערב כלפיו - מסכנת את האזור  


ארבעה ימים לאחר הבחירות למג'לס – הפרלמנט האיראני, שהתקיימו ב-21.2.20, פרסם העיתונאי הסעודי הבכיר, טארק אל-חומיד, ששימש בעבר עורכו של היומון הסעודי אל-שרק אל-אוסט, מאמר ביומון הסעודי עוכאט', תחת הכותרת "וירוס [משטר] ח'ומייני". במאמרו תקף אל-חומיד את התקשורת במערב, ארגוני השמאל והדמוקרטים בארה"ב אשר לדבריו, נוהגים בצביעות ומתעלמים מ"פארסת הבחירות לפרלמנט האיראני" שכללה פסילת אלפי מועמדים על ידי המשטר.[1]

 

אל-חומיד תקף את פעולותיו ההרסניות של המשטר האיראני באיראן ובמדינות האזור והזהיר כי מדובר ב"וירוס הקטלני ביותר" שקוטל כל קדמה ורפורמה. לטענתו הסלחנות במערב להתנהלות האיראנית, תמוהה ומסכנת לא רק את איראן אלא אף את האזור כולו.

 

קריקטורה ביומון אל-ערב: וירוס הקורונה מתגמד לעומת הווירוס של המשטר האיראני[2]



להלן תרגום קטעים ממאמרו הנ"ל:


"פארסת הבחירות לפרלמנט באיראן הסתיימה מבלי [שעוררה] מהומה במערב... לא התחוללה סערה תקשורתית ולא נכתבו מאמרי מערכת בעיתונים הגדולים במהלך הימים האחרונים.

 

זאת, למרות שמועצת שומרי החוקה אשר המנהיג העליון של איראן ממנה את 12 חבריה, מנעה מ-6,850 איראנים להציג את מועמדותם לבחירות כדי להתמודד על 290 מושבים בפרלמנט, בטענות [שווא] שונות ובהן 'אי נאמנות לאסלאם'!. משטר האייתולות עשה את כל זאת ולא ראינו סערת ביקורות או מאמרי מערכת במערב. גם הדמוקרטים [בארה"ב] לא זעקו, ולו במידה שבה [זעקו] לאחר שממשל הנשיא טראמפ חיסל את הטרוריסט קאסם סולימאני, ראש [מעשי] החורבן באיראן ובאזור...

 

אינני מדבר כאן על הצביעות של השמאל, או של הדמוקרטים, או של כמה מוסדות תקשורת וארגונים אזרחיים במערב, אלא על הסכנה הטמונה בהתעלמותם מהסכנה האיראנית המאיימת לא רק על האיראנים אלא גם על האזור, ומהערכתם השגויה לגביה.

 

המשטר האיראני, משטר ח'ומייני, הוא וירוס קטלני עבור הקדמה והרפורמה באזורנו. הוא הקטלני ביותר מכל וירוס. כשמונעים מ-6,850 איראנים להציג מועמדות לבחירות, זו אינה סכנה [רק] עבור איראן עצמה אלא לאזור כולו. שכן,  זה מה שעושה איראן גם בעיראק מאז 2003, וגרוע מכך היא עושה בלבנון בעת הרכבת הממשלות, או כשבעלי בריתה [קרי: חזבאללה] מחסלים את יריביהם [הפוליטיים] מאז ההתנקשות ב[ראש ממשלת לבנון לשעבר] רפיק אל-חרירי [ב-2005]. גרועים מכל אלה הם מעשיה של איראן בסוריה, בעזה ובצנעאא'.

 

משמעותו של וירוס ח'ומייני הזה, אשר יש במערב מי שמתעלמים ממנו, היא שאין תקווה לקדמה ולרפורמה באזור ושהמשאבים, הדברים החיוביים והתקוות של העמים באיראן, בעיראק, בלבנון ובסוריה נתונים בסכנה. זה גם אומר כי מדגרות הקיצוניות והבורות פועלות סביב השעון וכי כל עוד השחיתות הפוליטית של איראן נמשכת ו[כל עוד] וירוס ח'ומייני נפוץ באזור, החורבן יפקוד את כולם.

 

משום כך, מתמיה שפארסת הבחירות הזו באיראן, חרף היקף החרם הציבורי עליה [והעובדה] שהמשטר מנע מאלפי אנשים להציג את מועמדותם, עוברת מבלי שנראה מאמרי מערכת, דיווחים וכתבות מפורטים במערב שמבהירים את מידת הסכנה של המתרחש [באיראן] עבור האיראנים עצמם ואף עבור האזור בכלל. האמת היא שהסלחנות של הדמוקרטים [בארה"ב], של השמאל ושל המוסדות והארגונים [הבינ"ל] כלפי איראן, היא התעמולה הגרועה ביותר [לשיווק] הדמוקרטיה באזורנו והפצה מסוכנת של וירוס ח'ומייני הקוטל כל סיכוי לעתיד טוב יותר."[3]

 

 

 



[2]  אל-ערב (לונדון), 25.2.2020

[3] עוכאט' (סעודיה), 24.2.2020