המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב סעודי: המוסלמים תוקפים את ארצות המערב, למרות שהם נהנים שם ממלוא הזכויות
14/8/2019


כותב סעודי: מדוע הערבים והמוסלמים תוקפים את מדינות המערב שעה שהן מאפשרות להם לחיות בשוויון זכויות מלא ולהגיע למשרות רמות?

 

ב-1.8.19, פרסם העיתונאי הסעודי משעל אל-סודיירי מאמר ביומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט, בו תהה מדוע ערבים ומוסלמים פונדמנטליסטים מאשימים את מדינות המערב בגזענות, בשעה שמיליוני אזרחים ממוצא ערבי ומוסלמי חיים בהן בשוויון זכויות מלא ואף נושאים במשרות רמות כגון שרים וראשי עיריות. לדבריו, המערב אכן היה מעורב במלחמות וביצע פשעים חמורים, אך הוא תיקן את דרכיו וממשיך להוביל את האנושות במסלול הקדמה, הדמוקרטיה וזכויות האדם. לבסוף, הוא ציטט סופר עיראקי שרמז בעבר לצביעותם של הערבים אשר מדברים בזכות מדינה דתית, אך בפועל מעדיפים לחיות במערב החילוני.

 

משעל אל-סודיירי[1]



להלן תרגום קטעים מהמאמר:

 

"...אני מקווה שאיש לא יחשוב כי מאמרי זה הוא רק לעג או חלילה, התקפה [על העולם הערבי], אך אני רוצה לומר את הדברים במפורש. המערב, נרצה או לא נרצה, ממשיך להוביל את מהלך האנושות [במסלול] הקדמה, לאחר שסילק מעליו את מכשולי האמונות התפלות, מאז תקופת הרנסנס ועד היום. נכון שהוא היה מעורב במלחמות מזעזעות וחמורות, אך הוא תיקן במהרה את דרכו כשהוא מסתייע בדמוקרטיה ובזכויות אדם.

 

מה שגרם לי לכתוב היום [מאמר] זה, הם דברים ששמעתי בהזדמנות מ[מוסלמי] פונדמנטליסט, אשר שפך את חמתו על מדינות המערב 'הקולוניאליסטיות', הרוקמות מזימות נגד המדינות הערביות והאסלאמיות כדי למנוע מהן להתקדם, וזאת, שימו לב, משום שהן 'חוששות מפניהן'! [כדבריו]. הוא הציג כדוגמה את בריטניה, והדגיש את גזענותה... שהיא 'מקור כל האסונות', לדבריו.

 

התפלאתי [מדבריו] ותהיתי כיצד הוא מאשים [את בריטניה] בגזענות, בעוד שחיים בה ותחת חוקיה מיליוני ערבים ומוסלמים, יש בה אלפי מסגדים, ונשים רבות המסתובבות ברחובות בחיג'אב ואפילו בניקאב והאנגלים מאפשרים להן זאת...

 

אינני יודע אם ידוע לו שראש ממשלת בריטניה הנוכחי [בוריס ג'ונסון] הוא ממוצא תורכי-מוסלמי, ושהוא סיפר בריאיון... בערוץ 'MBC מצרים', על השורשים ההיסטוריים של משפחתו במצרים, בה עבד סבו כמגדל כותנה בדלתא.

 

האם הוא יודע כי [שר האוצר הבריטי] סאג'יד ג'אויד, שמוצאו פקיסטני-אסלאמי, כיהן כשר בכמה משרדים [בבריטניה], כולל משרד הפנים?! האם הוא יודע שראש עיריית לונדון [סאדיק ח'אן] הוא מוסלמי, שראש עיריית ברמינגהם הוא מוסלמי, שראש [מועצת] עיריית בלאקברן הוא מוסלמי, שראש עיריית שפילד [לשעבר] הוא מוסלמי, שראש עיריית אוקספורד [לשעבר] הוא מוסלמי, שראש עיריית לוטון הוא מוסלמי, שראש עיריית וולת'אם [פורסט לשעבר היא] מוסלמי[ת], ושראש עיריית רוצ'דייל הוא מוסלמי?!

 

[הסופר העיראקי] המנוח ד"ר עלי אל-ורדי אמר: 'לו היו נותנים לערבים לבחור בין מדינה חילונית לבין מדינה דתית, הם היו מצביעים בעד מדינה דתית אך הולכים לחיות במדינה חילונית'..."[2]



[1] אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 1.8.2019

[2] אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 1.8.2019