המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
עורך עיתון מצרי וחבר בפרלמנט: "ברק - ננס בלבוש אישה"
10/1/2008

 

עורך עיתון מצרי וחבר בפרלמנט: "ברק - ננס בלבוש אישה"

על רקע המשבר ביחסי ישראל-מצרים בעקבות מעבר עולי רגל פלסטינים ממצרים לעזה, תקף עורך היומון הממסדי המצרי "אל-גומהוריה" וחבר הפרלמנט המצרי, מחמד עלי אבראהים, את שר הביטחון הישראלי, אהוד ברק, בחריפות. בטורו, תחת הכותרת, "ברק – ננס בלבוש אישה", כתב אבראהים:

 

"מוזר ששר הביטחון הישראלי סבור שהוא איש צבא יחיד סגולה ומפקד מנוסה, בעוד ההיסטוריה מוכיחה שבכל מערכה הוא הלך בדרכם של הפחדנים המבועתים, ואף פעם לא היה לאל ידו להיאבק באיש. ההיסטוריה מלמדת כי ברק, שהצטרף לשירות הצה"לי בעזרת אחד ממקורביו במפלגת העבודה ששלטה בישראל בשנות השישים, מעולם לא התפרסם בזכות תפקידים שמילא במלחמות ישראל הרבות נגד מדינות ערב ומצרים, אלא בזכות תפקידיו כמתנקש בדמויות פלסטיניות בלבנון ובתוניסיה...

 

ב-10 באפריל 1973 היה מקום מושבה של ההתנגדות הפלסטינית בבירות, שם ישבו מנהיגיה, בהם כמאל נאצר, ע'סאן כנפאני, מחמד יוסף אל-נג'אר וכמאל עדואן, ששהו באחד הבניינים בבירת לבנון. באותה העת היה אהוד ברק מפקד יחידת קומנדו מיוחדת לחיסול פלסטינים, והוא החליט להגיע לבירות דרך הים עם כוח מאנשיו כדי לרצוח את מנהיגי ההתנגדות. ברק הגיע לשם בלילה ופנה לאזור בו מתגוררים אנשי ההתנגדות. הוא התחפש לאישה – הוא לבש בגדי אישה, התאפר ונעל נעלי עקב גבוהות. איש לא חשד בו משום שהוא היטיב לחקות נשים בהליכתו המתאפיינת באותה עדינות, גנדרנות וקלילות.

 

בצורה כזו חדר [ברק] לביתם של השהידים והתנקש בהם כשהם ישנים, מבלי שהתאפשר לאיש מהם לשלוף את אקדחו [ולירות] בו. ההתנקשות התבצעה בצורה בזויה ושפלה היאה לאישיותו של ברק הידוע [בחוגי] הצבא הישראלי בכינוי 'הגנרל הננס'. לעיתים מנסים לפאר אותו ואומרים שהוא נפוליאון של ישראל, זאת למרות שהמפקד הצרפתי הנודע לא התחפש לאישה, לא ברח מ[אף] מערכה והלך לפני אנשיו בלחימה. בצורה כזו ובאותה הליכה נשית עדינה יצא [ברק] מן הבניין...

 

כעבור 15 שנה החליטה ישראל לחסל את ח'ליל אל-וזיר [המכונה] 'אבו ג'יהאד', האיש השני [בחשיבותו] בפת"ח והאחראי לפרוץ האינתיפאדה הראשונה בפלסטין... ברק ביקש את רשותו של [שר הביטחון דאז, יצחק רבין], לחסל את אבו ג'יהאד באותה הדרך בה נקט עם השהידים הפלסטינים בבירות, כשהוא בטוח כי התנקשות בו תחליש את האינתיפאדה. אבו ג'יהאד מצא את מותו לאחר שנרצח בידי הקומנדו הישראלי... רבין [אמנם] הסכים [לבקשת ברק], אך הוא לעג לו ואמר: 'לא ירית באמת מימיך...'

 

זה  הדבר המפורסם ביותר בהיסטוריה של ברק, טרוריסט ורוצח 'הדומה לנשים'. האם ניתן להאמין לאדם כזה כאשר הוא מנהל משא ומתן, כאשר הוא מדבר או יוצא בהצהרות? האם [יכולה] הקהילה הבינ"ל לתת בו אמון לאחר שרצח ילדים ונשים בשנתם ונטל את חייהם במרמה, בשעה שהיה איש צבא המחויב לאתיקה צבאית לפיה [אין] להרוג אדם [שאינו] נושא בידו נשק? אך ממתי אנו דורשים מהישראלים דין וחשבון [בעניינים] של כבוד?

 

[לאחרונה] אמר ברק כי הוא הגיע להבנות עם מצרים, לפיהן עולי הרגל שיצאו מעזה למצרים לשם החג' דרך מעבר רפיח ללא פיקוח ישראלי, צריכים לשוב לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום כדי שייבדקו וייערך עליהם חיפוש בטרם כניסתם לרצועת עזה. הגנרל הננס ביקר בגסות את הקצינים המצריים שאפשרו את פתיחת מעבר רפיח לכניסת עולי הרגל, ורמז כי ישנה מחלוקת בין מנגנוני הביטחון המצריים.

 

ברור כי לגנרל הננס אין שמץ של מושג באסלאם ודיניו, וכי הוא לא יודע כי אין לערוך חיפוש על עולי הרגל. בלתי מתקבל על הדעת שעולה רגל ששב ממסעו הקדוש כביום היוולדו, יבריח נשק או חומרי נפץ. בנוסף, אין זה הגיוני לעצור נשים, זקנים וילדים כדי ש[כוחות] הביטחון הישראליים יתעללו בחפציהם. דבריו של ברק מוכיחים כי הוא מעודד טרור ופועל להתגברותו, שכן [חיטוט] מזלזל בחפציהם של עולי הרגל יעלה את רמת הזעם ברחוב הערבי והאסלאמי, וחיפוש שפל, הפוגע בכבודן של הנשים, יביא להתפרצות זעם מהאוקיינוס ועד המפרץ.

 

מצרים אפשרה לעולי הרגל להיכנס דרך מעבר רפיח משיקולים הומניטאריים אסלאמיים וערביים. אל תשכח, מר ברק, כי אף אחד לא יאמין לך כאשר אתה אומר שחתמת עם מצרים על הסכם נגד עולי הרגל המוסלמים בני עזה. בפעם הבאה, מר ברק, עוד תגיד שהגעת להסכמה עם שיח' אל-אזהר בנושא זה או אחר, ושאל-אזהר אינו ממלא אחר הוראותיך. אדון ברק, [אתה יכול] לדבר על רצח, מצור, על התחזות לנשים ועל הליכה כ'נערות לבנון', אך אל תאמר לנו אף פעם כי הגעת להבנה עם מצרים על דברים שהם נגד עולי הרגל.

 

אם דיברת על הביטחון [המצרי], הרי הביטחון אצלך נגוע בריקבון, ומנגנוניך כולם סובלים מחדלון. עוד יבוא יום ונגלה לך מה עשו אנשי חסן נאסרללה בכוחותיך, כיצד פענחו את צפניך כל פעם ששינית אותם, כיצד חטפו את חייליך וכיצד שלחו אותות כדי להטעותך, וצבאך בלע אותם כעיוור.

 

אם אתה רוצה להטיח [האשמות] במצרים כדי להצליח בבחירות הקרובות לאחר מחלת [ראש הממשלה] אולמרט ולאחר שהוכח כי [שרת החוץ] ליבני חסרת ניסיון – שחק הרחק מאיתנו ומבכירינו. דע כי דבריך על מצרים לא ייצרו לך היסטוריה צבאית, משום אין לך היסטוריה צבאית או פוליטית. כפי שברחת מילדי האבנים, ברחת מהסכם השלום בקמפ דיוויד ובטאבה. פוליטיקה וצבא הם שני דברים הרחוקים ממך, משום שאינך טוב אלא בבגדי מסווה."[1]


[1] אל-גומהוריה (מצרים), 4.1.2008

תגיות