המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
סופר סעודי מציג את הסיבות להצלחת היהודים במערב למול נחיתות הערבים בו
1/3/2019

 

 

כותב סעודי מציג את הסיבות להצלחת היהודים במערב למול נחיתות הערבים בו 

 

ב-14.11.2018 פרסם הסופר הסעודי, עבדאללה בן בח'ית, בטורו ביומון הסעודי אל-ריאד, מאמר שבו הצביע על כך שהיהודים הצליחו להשתלב בחברה המערבית, להיות גורם מוביל בה ולהשיג הישגים משמעותיים, בניגוד מוחלט לערבים, הסובלים מנחיתות בתרבות זו. לדבריו, אחת הסיבות לפערים בין היהודים לערבים היא העובדה שיהודים בוחרים להביא לעולם מעט ילדים, ולתת להם את החינוך הטוב ביותר. סיבה נוספת ועיקרית עליה הצביע היא יכולתם של היהודים לסגל את אורח חייהם לאורח החיים המערבי ולהשתלב בחוקיו, בעוד הערבים אינם מצליחים לגשר על הסתירות בין הלכותיהם הדתיות לאורח החיים במערב, מה שגורם לנחיתותם ומונע את השתלבותם בו. לדבריו, מסיבות אלה ניתן לראות כיום את היהודים "ניצבים על פסגות המדע, האומנות, התרבות,  הספרות והפוליטיקה".

 

יצוין כי המאמר פורסם תחת הכותרת "המזימה היהודית נגד העולם" וכי הכותב מזכיר ביטוי הזה גם במאמר עצמו, בנימה צינית ובמחאה על הטענה האנטישמית בדבר מזימה של היהודים נגד העולם הנשמעת לא פעם בעולם הערבי.

 

עבדאללה בן בח'ית[1]

 

להלן תרגום מאמרו:

 

"ההבדל בין יהודים לערבים הוא רב. אחד [מההבדלים] הרבים האלה הוא ההשתייכות  לתרבות המערבית. היהודים הם חלק מהתרבות המערבית. ההרמוניה שלהם איתה היא אורגנית, ואין גבול לתרומתם לה. אם תביט על הקולנוע, הפרוזה או הדרמה, תמצא שהשמות היהודיים נוכחים בהם במידה כה רבה, [עד] שלא ניתן להחמיצם. אם תביט על העובדים במדיה ובעיתונים, תמצא שהשמות היהודיים הם המפורסמים והחשובים ביותר. כולם מודעים לנוכחותם [בתחומי] הכסף והעסקים, [שהם] זירת הפעולה שלהם משכבר הימים, וכולם מודעים לכך שהם שולטים במשרות המרצים באוניברסיטאות ובמרכזי המחקר והלימוד. לאן שלא תסתכל במקצועות המכובדים תמצא ששיעור היהודים גדול וברור.

 

מזימת היהודים נגד העולם מתחילה בבית. היא מתחילה מנקודה אחת קטנה שהזנחנו לחלוטין: המשפחה היהודית לא מביאה לעולם יותר מילד אחד או שניים. אחר כך היא מוציאה את כל הכסף והמשאבים שברשותה כדי שאותם שני ילדים יזכו לחינוך המודרני הטוב ביותר. היהודים הם מיעוט מבחינה מספרית, אבל הם רוב מבחינת הישגים ומעורבות. זוהי תמצית המזימה היהודית נגד העולם, ומי שרוצה להתמודד עם המזימה הזו, עליו להתמודד עם עצמו.

 

עוד אחת ממזימות היהודים נגד העולם היא שיהודי הוא יהודי בבית, ואדם מערבי שמשתלב בתנאי הציוויליזציה כשהוא יוצא לחברה. אם דתו אוסרת פרקטיקות כאלה ואחרות או עומדת בסתירה להן, הדתיים שביניהם יימנעו מהן, אולם, הם בשום אופן לא יילחמו בהן ולא ינסו לכפות את האמת שלהם על האחרים, ולא ייראו במי שמבצעים מעשים אלו אויבים, כל עוד הדבר לא פוגע בשלומם.

 

כאשר אתה פוגש יהודי, לעולם לא תבין שהוא יהודי אלא אם שמו מצביע על כך, או שהוא עצמו יגיד לך. הם ביססו את עצמם כחלק ממרכיבי התרבות המערבית. בתוך הבית היהודים חיים כיהודים, ומחוץ לו כאזרחים מערביים. ההבדל בין היהודים לערבים בפני התרבות המערבית הוא כהבדל שבין בן בית לזר.

 

אחד המאפיינים של החברות המערביות הוא שהן מתירות לך חופש דת, חופש מחשבה וחופש ביטוי. לחברות המערביות ולממשלותיהן לא משנה אם אדם הוא נוצרי, מוסלמי או אתאיסט. יש חוקים שמתעלים על הפרטים האישיים הללו, [חוקים אשר] מגנים על החירויות. היהודים מכבדים אותם, תומכים בהם, ונהנים ממרחבי [הפעולה] שחוקים אלה מעניקים להם, היכן שאחרים נכשלו... אנו רואים אותם עכשיו ניצבים על פסגות המדע, התרבות, האומנות, הספרות והפוליטיקה, כשהם מותירים את שפל הבּוּרוּת למי שרוצה."[2]



[1]  alarabiya.net, 12.10.2016

[2] אל-ריאד (סעודיה), 14.11.2018