המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מפקדי משה"מ מאיימים על ארה"ב בתחומי הטילים, הכטב"מים והסייבר
11/12/2018

 

מפקדי משה"מ מאיימים על ארה"ב בתחומי הטילים, הכטב"מים והסייבר

 

הקדמה

מפקדים בכירים במשה"מ, בבסיג' ובצבא איראן התייחסו בימים האחרונים בהרחבה ליכולות ההתקפיות של איראן כנגד מטרות אמריקאיות, ככל הנראה בניסיון להרתיע את ארה"ב מפני פעולות תוקפניות נגד איראן, הן צבאיות והן כלכליות.

 

מפקד חה"א והחלל במשה"מ גנרל , אמיר עלי חאג'יזאדה, איים כי בסיסי ארה"ב בסביבות איראן נמצאים בטווח הטילים האיראניים והתגאה ביכולות הכטב"מים שבידי איראן, בהם כטב"מים שנפלו שלל מתוצרת ארה"ב וישראל. סגן  מתאם חה"י בצבא איראן, ​חמזה עלי כאויאני הודיע כי איראן תחמש בקרוב את הכטב"מים שלה בנשק נגד כלי שיט וכי היא כבר חימשה צוללות שברשותה בטילי שיוט. מפקד הבסיג' ר'ולאם חוסין ר'יבפרוור הודיע כי איראן אימצה אסטרטגיה התקפית במרחב הסייבר כדי לעמוד מול האויב המערבי ומפקד הבסיג' לשעבר המשמש כיום כאחראי על תחום התרבות במשה"מ, מוחמד רזא נקדי, קרא לארה"ב  להפריד את ענייניה מענייני הציונים ולהסיג את נוכחותה מהאזור "אם ברצונה להישאר בחיים".

להלן עיקרי התבטאויותיהם:

 

מפקד חה"א וזרוע החלל של משה"מ, חאג'יזאדה: בסיסי ארה"ב באזור איראן בטווח טילינו

מפקד חיל האוויר וזרוע החלל של משה"מ, אמיר עלי חאג'יזאדה, התראיין ב-22.11.2018 לתכנית ת'וריה בערוץ 1 של הטלוויזיה האיראנית והתייחס ליכולות משה"מ בתחומי הטילים והכטב"מים. להלן תמצית מדבריו:

אמיר עלי חאג'יזאדה ציין ש"בסיסי ארה"ב בסביבות איראן, הם בטווח הטילים שלנו וטרף לשינינו. לדוגמא חלק מהבסיסים האלה נמצאים במרחק של 300 או 400 ק"מ מאיתנו, כמו אל-עודייד בקטר, בסיס ט'פרה   במאע"מ ובקנדהאר [באפגניסטן]. אנו אפילו יודעים באיזה אתר בבסיס קנדהאר הוצב כטב"ם ה-RQ170  של ארה"ב. הבסיסים האלה שפעם היוו איום עלינו הפכו היום להזדמנות עבורנו.

 

ראיתם שהטילים שלנו בעלי הטווח של 700 ק"מ, הם מדוייקים וגם בליסטיים. איננו יכולים להשתמש בהם במפרץ הפרסי, אך יכולים [להשתמש בהם] בים עומאן. רק חישבו שנושאת המטוסים האמריקאית בעלת 40 עד 50 מטוסי קרב ו-6000 אנשי צוות היא מרכז המטרה בשבילנו.

יש לנו היום האוסף הגדול ביותר של כטב"מים משלל המלחמה, מארה"ב ומישראל, כמו , Scan-Eagle ,MQ1,MQ וה- RQ170  [שנלקח] מארה"ב וכן הרמס ישראלי. בתחום זה אנחנו במקום הרביעי או החמישי בעולם וגם באזור, ומבחינת חוזק הכוחות המזוינים אנו במקום הראשון...

 

מפקד חיל האוויר וזרוע החלל של משה"מ, אמיר עלי חאג'יזאדה [1]


 

למשל הכטב"ם 'שאהד 129' שלנו חג מעל ראשי הטרוריסטים בעיראק ובסוריה בטיסה של 24 שעות רצופות, ולא רק אנחנו אלא גם צבא סוריה, הרוסים וכוחות חזבאללה השתמשו בשירותיו. אנו השתמשנו בו וגם בדגם שיצרנו מדגם RQ170 של ארה"ב [אשר נתפס על ידי האיראנים בשלמותו לאחר שהופל מעל שטח איראן בדצמבר 2011]...

המפקדים הסורים והעיראקים שביקרו באיראן וראו את הישגנו בתחום ​ההגנה האווירית התפלאו מאוד והמפקד העיראקי שהיה מקצוען ובעל ניסיון אמר שהוא כבר ראה מערכות הגנה צרפתיות, סיניות ורוסיות אך הציוד שלנו טוב משלהם."[2]

 

מפקד הבסיג' ר'יבפרוור: "פעולתו של הבסיג' במרחב הקיברנטי תהיה התקפית"

מפקד הבסיג', ר'ולאם חוסיין ר'יבפרוור, הסביר בטקס פתיחת האירוע המקצועי הראשון של הבסיג' לייצור תוכן דיגיטלי ב-29.11.18 את אסטרטגית הסייבר של איראן:

 

"מוצרים דיגיטליים הם נושא שאין להתעלם ממנו. אם הבסיג' לא יכנס לתחום זה אחרים יתפסו את מקומו. המרחב הקיברנטי הוא הזדמנות פז עבור המדינה, והתנאי הראשון [לכך] הוא הצורך להיות נוכח בזירה ו[להפגין] התקפיות.

ר'יבפרוור הדגיש ש"פעולתו של הבסיג' במרחב הקיבנטי תהיה התקפית": "זו האסטרטגיה שלנו ובמרחב הזה שהוא מרחב רציני אסור להסתבך במחלוקות והאחדות היא החלק המרכזי בה. כדי שהאוגדה הקיברנטית הזאת תהיה בעלת תועלת צריך שכל אחד יכיר את שליחותו וידע באיזה מרחב חשוב הוא נמצא, מפני שלאויב יש במרחב זה מנגנון  מושלם. עלינו להאמין במלחמה [המתנהלת במדיה] התקשורתית שכן יצירת הקמפיין נעשית במרחב הקיברנטי במרבית ההתרחשויות בעולם. לדוגמא טראמפ חב את נצחונו לקמפיין הוירטואלי ולא לעיתונות..."[3]

 

מפקד הבסיג', ר'ולאם חוסיין ע'יבפרוור[4]


 

סגן מתאם חה"י בצבא איראן: "ביצענו את משימת חימוש הצוללות בטילי שיוט"

סגן  מתאם חה"י בצבא איראן, ​חמזה עלי כאויאני אמר בריאיון לסו"י תסנים המקורבת למשה"מ:  "יש לנו צורך בזירת הים בכטבמי"ם לטווח ארוך. בצענו משימות גדולות בעניין זה ובעתיד הקרוב נחשוף אותן. כרגע כטב"מי הלחימה בחיל הים פועלים במשימת מבצעי ים ובעתיד הקרוב נחמש אותם בנשק נגד כלי שיט ...  ביצענו את משימת חימוש הצוללות בטילי שיוט, וניסויים [שערכנו] בתחום הגילוי, היירוט, והפגיעה במטרות היו מוצלחים[5].

 



האחראי לענייני תרבות במשה"מ, נקדי: אם ארה"ב רוצה לשרוד מערכה זאת, עליה להיפרד מענייני הציונים

ב-26.11.18, בנאום שנשא האחראי לענייני תרבות במשה"מולשעבר מפקד הבסיג', מוחמד רזא נקדיבפני כוחות בסיג' במחוז בנדר עבאס, הוא קרא לכוחות האמריקאים להסיג את מאחזיהם הצבאיים מקרבת איראן. להלן עיקרי דבריו:  

 

"בעבר כשאמריקה נעה לעבר מדינה אחת, ממשלת אותה מדינה הייתה מתמוטטת מרוב פחד. בזמן הנוכחי כשהלוחמים האיראנים האמיצים עצרו את חיילי המארינס האמריקאיםהכוחות הצבאיים האמריקאים הרטיבו מרוב פחד.

 

בשנים קודמות היו לאמריקה מקורות מטבע זר יותר מכולם בעולם אך כעת אמריקה חייבת 21000  מיליארדי דולרים. בכל יום נוספים 205  מיליארדי דולרים לחובותיה. אמריקה תיפול מהר.

 

כמה מדינותכולל נשיא אפגניסטןלא היו מוכנות להיפגש עם נשיא אמריקה בשדה תעופה עקב ירידת כוחה בעולם. העוצמה של אמריקה בעולם מצטמצמת. מממשל ששלט על שטח רוב המדינות כולל עיראק, סוריה ותימן ראו כעת את מצבו לאחר ארבעים שנה של מאבק נגד העם האיראני: תשעים אחוזים מאדמת מדינת סוריה שהיו בשנים האחרונות בידיי הכוחות התכפירים, [למעשה] כל שטח סוריה נכבש מחדש מלבד חמישה אחוזים.

הכוחות העממיים בסוריה ובתימן לקחו את דוגמת הבסיג' והמהפכה באיראן והצליחו להביס את האויב. אשר להקמת נאט"ו ערבי בשיתוף פעולה עם מצרים וירדן כדי לתקוף את איראן - אמריקה על הגרעין ונושאות המטוסים שלה, עשתה צעד גדול ממידותיה והמועצה לשיתוף פעולה במפרץ הפרסי בוטלה.

 

הציונים צריכים לדעת שכוחות המהפכה מהדקים יום יום את טבעת מצור [עליהם]. אם אמריקה רוצה לצאת בחיים מהמערכה זו היא צריכה להפריד את ענייניה מאלה של הציונים ולהרחיק את מאחזיה הצבאיים מהאומה האסלאמית.

 

ניסיון של ארבעים שנה [של איראן המהפכנית] מראה שאין מקום לאמריקה ולכוחות צבאה באזור. בזמן משטר השאה ידיי העם שלנו היו ריקות והכוחות מזוינים, כוחות הסאוואכ הצבאיים [שירות הביטחון והמודיעין של השאה], התקשורת והכלכלה היו בידיי השאה וכל המעצמות תמכו בשאה. העם האיראני עמד בידיים ריקות מול האויב שידיו היו מלאות ו[למרות זאת] ניצח..."[6]

 

מוחמד רזא נקדיאחראי על ענייני תרבות במשה"מ בכנס בסיג'[7]





[1]פארס (איראן), 22.11.2018   

[2]  פארס (איראן), 22.11.2018 

[3]  פארס (איראן), 29.11.2018

[4]  פארס (איראן), 29.11.2018 

[5]  תסנים (איראן), 3.12.2018

[6]  מהר (איראן), 26.11.2018

[7] מהר (איראן), 26.11.2018