המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מחמוד עבאס ועמוד הפייסבוק של תנועת פת"ח על שגריר ארה"ב בישראל: "מתנחל, בן כלב"
21/3/2018


מחמוד עבאס ועמוד הפייסבוק הרשמי של תנועת פת"ח על שגריר ארה"ב בישראל: "מתנחל, בן כלב"


ב-19.3.2018, במהלך דבריו בישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה תקף נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בחריפות, את התנהלות ארה"ב באזור וטען כי היא עומדת מאחורי מה שמכונה האביב הערבי, אותו כינה "האביב האמריקאי". לדבריו, אביב זה, שהחל למעשה ברצועת עזה עם הפיכת חמאס בשנת 2007, נועד להרוס את התכנית הפלסטינית ולסכל את הקמתה של מדינה פלסטינית מאוחדת וחמאס קיבלה ערבויות אמריקאיות לכך. עוד אמר, כי ממשלו של הנשיא טראמפ החל ליישם את תכניתו להרוס את התכנית הלאומית הפלסטינית באמצעות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל; ההחלטה להעביר את שגרירותה אליה; והכרה בהתנחלויות כלגיטימיות. על דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל,  אמר עבאס, כי הוא תומך בהתנחלויות ובעצמו ומשפחתו מתנחלים. הוא אף קיללו וכינה אותו "בן כלב". דברים אלה הם עדות נוספת ליחסים המעורערים בין הרש"פ לבין הממשל האמריקאי בראשות הנשיא דונלד טראמפ. כך למשל, ב-14.1.18 הצהיר עבאס כי האביב הערבי הגיע מארה"ב, דחה את דרישת הממשל להפסיק את תשלום הקצבאות למשפחות מפגעים וכי הוא אינו מקבל עוד את ארה"ב כמתווכת בין הרשות לבין ישראל.[1]

 

בעקבות דבריו של עבאס, תנועת פת"ח, שעבאס עומד בראשה, פרסמה בחשבונותיה הרשמיים ברשתות החברתיות תמונה של פרידמן עם ההאשטאג "קולוניאליסט, מתנחל בן כלב".

יצוין כי בדיווחים בעיתונות הפלסטינית הרשמית על דבריו של עבאס, הושמטה הקללה "בן כלב".[2]  

 

להלן תמלול קטעים מתורגמים מדברי עבאס: 

    

"I have said thousands of times that the so-called “Arab Spring”, which is lauded by some simple-minded idiots, incapable of thinking, is in fact an “American Spring”, which began in Gaza. We all know how [Hamas] joined the elections and then staged a coup, having received many [American] guarantees, both implicit and in public, because the U.S. wants to separate the Gaza Strip from the West Bank, so that there will be no united Palestinian state. This is something we should know. We must acknowledge the truth. We must not avoid the truth any longer.

 

The destruction of the Palestinian national enterprise is a plot that the Trump administration has begun to implement, by declaring Jerusalem to be the capital of Israel, by deciding to move the U.S. embassy to Jerusalem, by stopping its funding of UNRWA, and by considering the settlements to be legal. This has been declared by several American officials, led by their ambassador in Tel Aviv, David Friedman, who said that “they are building on their land”. You son of a dog! Building on their land? He himself is a settler from a family of settlers, yet he is the American ambassador in Tel Aviv! What can we possibly expect from him?"

 

מחמוד עבאס על שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן: "בן כלב"

 

 



כאמור, בעקבות דבריו של עבאס הפיצה תנועת פת"ח בעמודיה הרשמיים ברשתות החברתיות כרזה עם תמונתו של פרידמן תחת ההאשטאג בערבית: "קולוניאליסט, מתנחל בן כלב".

 

עמוד הפייסבוק של תנועת פת"ח על שגריר ארה"ב בישראל[3]





[2] למשל, הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית ופא: http://www.wafa.ps, 19.3.2018