המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
אוניברסיטת ביר זית: צעירי פת"ח עם דגמי חגורות נפץ ואיומים ב"אש של הר געש" על ישראל
7/1/2018


יום השנה ה-53 לייסוד הפת"ח באוניברסיטת ביר זית:

צעירי פת"ח עם דגמי חגורות נפץ ואיומים ב"אש של הר געש" על ישראל

 

על רקע המתיחות עם ארה"ב בעקבות ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, חלה הסלמה בשיח של תנועת הפת"ח מול ישראל, הן בדרג ההנהגה והן בדרג פעילי השטח, בדגש על עידוד המאבק המזוין. [בנושא זה ראו דוח ממרי:  עמודי פת"ח ברשתות החברתיות: שבח למאבק המזוין בישראל והסתה לאלימות, 3.1.2018] אחת הדוגמאות להסלמה זו היתה עצרת ותהלוכה המונית שקיימה תנועת הצעירים של פת"ח באוניברסיטת ביר זית  ב-3.1.18, במסגרת האירועים לציון 53 שנים לייסוד התנועה.

 

המשתתפים בעצרת ובתהלוכה לבשו מדים צבאיים, חלקם הופיעו כשהם רעולי פנים ולבושים תכריכים, עוטים דגמים של חגורות נפץ. אחת הכרזות שנשאו ציטטה את דברי יאסר ערפאת: "לירושלים הולכים מיליוני שהידים."

 

מסמך זה יציג דוגמאות למסרים של תמיכה במאבק המזוין בישראל, כולל בפיגועי התאבדות בקרב צעירי פת"ח באוניברסיטת ביר זית, כפי שהיא באה לידי ביטוי בתהלוכה זו ובמסרים שפורסמו לאחרונה בעמודי פייסבוק המזוהים עם התנועה ועם פעיליה.

 

צעיר פת"ח בתכריכים עם דגם חגורות נפץ באוניברסיטת ביר זית[1]

 

תהלוכת צעירי פת"ח באוניברסיטת ביר זית: "לירושלים הולכים מיליוני שהידים"

בעצרת ובתהלוכה שארגנו צעירי הפת"ח באוניברסיטת ביר זית השתתפו כמה מאות סטודנטים, כאשר רבים מהם היו רעולי פנים, לבשו מדים צבאיים והניפו את דגלי הפת"ח. כמה אנשים אף לבשו בגדים לבנים דמויי תכריכים כשלגופם דגמים של חגורות נפץ ובידיהם הניפו את ספר הקוראן. התיעוד העיקרי לאירוע באוניברסיטת ביר זית הוא תמונות שפורסמו בחשבון הטוויטר הרשמי של תנועת פת"ח ובעמודי פייסבוק נוספים המזוהים עם תנועת הפת"ח.[2] המסר העולה מן האירוע הוא הזדהות של צעירי פת"ח עם המאבק המזוין של התנועה, טרם הסכמי אוסלו ובמהלך האינתיפאדה השנייה.[3]

 

ההזמנה לאירוע באוניברסיטת ביר זית עם תמונות בכירי פת"ח מן התקופה שלפני הסכמי

אוסלו: אבו איאד, מפקד ספטמבר השחור, אבו ג'יהאד, מפקד הזרוע הצבאית של פתח ואחרים[4]


 

צעיר בעצרת לבוש תכריכים, עוטה דגם חגורת נפץ, ומניף קוראן ביד ימין וצלב ביד שמאל[5]


 

כרזה המצטטת את יאסר ערפאת: "לירושלים הולכים מיליוני שהידים"[6]



כרזה עם דברי מייסד החזית העממית לשחרור פלסטין, ג'ורג' חבש:  "אין שלום ואין דו-קיום עם הציונות"[7]


 

צעירי פת"ח באוניברסיטת ביר זית: תמיכה במאבק המזוין

על אחת הכרזות שהונפו בעצרת התנוססה תמונתו של מתאם הפעילות של צעירי פת"ח באוניברסיטה, יוסף אל-שאיב, אשר נעצר על ידי צה"ל ב-17.12.2017, על רקע המחאה הפלסטינית האלימה נגד הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים.[8] בעקבות הכרזת טראמפ, קרא אל-שאיב לחבריו להתגייס ולהיערך ל"כל האופציות" למען ההגנה על ירושלים.[9]

 

צעירי פת"ח באוניברסיטת ביר זית פרסמו הודעה שגינתה את מעצרו, ובה נאמר: "המדיניות של הכיבוש הזה לא תפחיד אותנו ולא תמנע מאתנו להגן על ירושלים היקרה שלנו, בירת מדינת פלסטין... אנו שולחים מסר לכיבוש הישראלי כי ההסלמה תבוא... אם אתם חושבים שהאש של ביר זית תיכבה, צפו לאש של הר געש... אויב זה [ישראל] לא מבין אלא את שפת הזעם והכוח".[10]

 

חשבון הפייסבוק האישי של אל-שאיב כולל מסרי תמיכה במאבק המזוין בישראל, כגון תמונות של לוחמים חמושים של גדודי חללי אל-אקצא.

 

כרזה עם תמונתו של האסיר יוסף אל-שאיב[11]


 

אל-שאיב בפייסבוק: אני קורא לסטודנטים שלנו "להיות מוכנים  לכל האופציות כדי להגן על ירושלים"[12]



תמונות של פעילים חמושים בגדודי חללי אל-אקצא, בחשבון הפייסבוק של יוסף אל-שאיב[13]


 

הפייסבוק של צעירי הפת"ח בביר זית: שבח לפיגועי התאבדות ולרצח הספורטאים הישראלים במינכן

לקראת יום השנה ה-53 לייסוד התנועה, פרסם עמוד הפייסבוק הרשמי של צעירי פת"ח באוניברסיטת ביר זית, מסרים אלימים, המעודדים את המאבק המזוין בישראל, ובמיוחד פוסטים וסרטונים המעלים על נס פיגועים קשים שבוצעו בעבר על ידי תנועת פת"ח.

 

כך למשל, ב-31.12.17 פרסם עמוד פייסבוק זה פוסט המשבח את המחבלת המתאבדת איאת אל-אח'רס, חברת גדודי חללי אל-אקצא שביצעה פיגוע בסופרמרקט בשכונת קריית יובל בירושלים בשנת 2002. הפוסט כלל איחולי "רחמים וחיי נצח" לרוחה של אל-אח'רס ולווה בסרטון בו היא נראית מקריאה את הצוואה שלה בטרם צאתה לפיגוע ההתאבדות.

 

הפוסט המאחל "רחמים וחיי נצח" לרוחה של המחבלת המתאבדת איאת אל-אח'רס[14]



כמו כן פורסמו גם פוסט וסרטון המשבחים את  רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, ואשר תואר בפוסט כ"אחת פעולות ההקרבה החשובות שביצע ארגון ספטמבר השחור השייך לתנועת [פת"ח]".

 

תיאור טבח הספורטאים במינכן בתור "אחת מפעולות ההקרבה החשובות ביותר" של תנועת פת"ח[15]



פיגוע נוסף שבוצע על ידי תנועת פת"ח וזכה לשבח בעמוד הפייסבוק של צעירי פת"ח בביר זית הוא הפיגוע במלון סבוי בתל אביב במרץ 1975, אשר בוצע על ידי שמונה מחבלים שהשתייכו לפת"ח וגבה את חייהם של שמונה אזרחים ושלושה חיילים. בפוסט נכתב כי פיגוע זה הוא "אחת הפעולות האיכותיות והגדולות שביצעו כוחות אל-עאצפה, הזרוע הצבאית של תנועת פת"ח, בפיקוחו של השהיד ח'ליל אל-וזיר...". הסרטון שצורף לפוסט שיבח את שמונת המחבלים ואת ח'ליל אל-וזיר המכונה אבו ג'יהאד, ששימש כסגנו של ערפאת ותכנן את הפיגוע.

 

הפיגוע במלון סבוי:"אחת הפעולות האיכותיות והגדולות" של פת"ח[16]






[8] אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 18.12.2017

תגיות