המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר במשה"מ: כך יתקוף חיל הים של משה"מ את נושאות המטוסים האמריקאיות במפרץ
13/6/2017

 

גנרל בחה"י של משה"מ: "300 סירות מהירות ועליהן נשק ו[טילי] קטיושה מתקרבות במהירות של 130 קמ"[ש] לנושאת מטוסים, מי ינצח?"

 

בדברים שנשא הגנרל אחמד מוסוי, בכיר ביחידה מיוחדת של חיל הים במשה"מ, ב-12.5.2017, הוא פירט את אסטרטגיית התקיפה של חיל הים של משה"מ כנגד נושאות המטוסים האמריקאיות במפרץ. הדברים נאמרו לרגל יום השנה הראשון למותו של מוחמד נאזרי, בכיר ביחידת הקומנדו של חה"י של משה"מ, שהכשיר מפקדים בכירים רבים במשה"מ והקים את יחידת הקומנדו הימי שלהם.

עפ"י הנרמז בטקסט, קיימת האפשרות כי הוא מת כתוצאה משימוש בנשק כימי. יצוין כי הדיווחים הראשונים על סיבת מותו היו מוות מהתקף לב ומאוחר יותר שונתה הגרסה.

 

לדברי מוסוי, נאזרי הכשיר גם לוחמי קומנדו בצבא סוריה ובשורות חזבאללה. מוסוי הבהיר עוד כי כיום כל האניות האיראניות היוצאות מאיראן לכיוון אפריקה וסרי לנקה נושאות על סיפונן כוחות בסיג' ומשמר אניות, כחלק ממורשתו של נאזרי.

 

הגנרל מוסוי הדגיש בדבריו כי לאמריקאים אין מענה בפני אסטרטגיית התקיפה שאימץ משה"מ נגד נושאות המטוסים האמריקאיות, והיא: התקפתן על ידי מאות סירות חמושות המגיעות אליהן במהירות גבוהה, וציין כי משה"מ החליט לתקוף אותן תחילה משום שהן בסיס לוגיסטי.

 

להלן עיקרי הדיווח מסו"י פארס המקורבת למשה"מ:

 

הגנרל אחמד מוסוי, פעיל ביחידה מיוחדת של חיל הים במשה"מ [ככל הנראה קומנדו ימי]: "אנו רוצים סירות בעלות מהירות מאוד גבוהה כי המהירות של נושאת [המטוסים] של האויב [האמריקאי] מגיעה ל-40 ק"מ לכל היותר. כעת חישבו ש-300 סירות מהירות ועליהן נשק ו[טילי] קטיושה מתקרבות אליה במהירות של 130 קמ"[ש], מי ינצח? נושאות [המטוסים] של האויב משמשות אותו כמקור לדלק, תחמושת, מקום לינה ומקום להחזקת מטוסים. אנו נתקוף את המקומות האלה תחילה.

 

גנרל אחמד מוסוי, בכיר ביחידה מיוחדת של חה"י של משה"מ[1]

 


אחראי המטה המשותף בצבא אמריקה ציין כי אין [להם] מענה לאסטרטגיה שלנו: כי ממרחק מסוים המכ"מים [שלהם] לא יכולים לזהות את הסירות המהירות [שלנו].

 


נאזרי למפקד הקומנדו הימי הסורי: "אכשיר לכם קומנדו ימי בשם  "cial ForceSpSyrian Navy "

שהיד מוחמד נאזרי, [בכיר] ביחידת קומנדו של חיל הים במשה"מ רצה להכשיר אנשים מסוימים כדי שיוכלו ליישם חלק מהוראות המנהיג בעניין הלחימה באמריקה והוא הצטיין בזה... נאזרי היה אדם רב גוני אשר עסק רבות במחקר על צבאות העולם וחקר כיצד ניתן לחזק מבחינה גופנית את יכולת הלחימה של האנשים...

 

הגנרל נאזרי הקדיש תשומת לב מיוחדת לסורים. הוא סיפר שכאשר הגיע לסוריה, מפקד הקומנדו הימי של סוריה, לואא' מוחמד, קיבל את פניהם בטרטוס בכבוד רב. לכן, כאשר כוחותיהם מגיעים לכאן, יש לקבלם בסבר פנים יפות.

חלק מהכוחות הסורים הגיעו לחאג' מוחמד [נאזרי, בכיר הקומנדו האיראני] כדי לעבור הכשרה ואחרי שלושה חודשים הם הפכו להיות קומנדו ימי. באותה עת חאג' מוחמד שלח מסר למפקד [הקומנדו הימי] הסורי ואמר: 'אני אכשיר לכם קומנדו ימי בשםSyrian Navy Special Force' . הוא הדביק את התג על בגדיהם ושלח אותם למפקדם, לואא' מוחמד. המפקד הסורי שיגר מסר לחאג' מוחמד [האיראני] והודה לו.

 

שהיד נאזרי רצה מאוד להעצים את כוחה של איראן. כאשר הוקם חזבאללה בתקופת שהיד עבאס מוסוי [מזכ"ל חזבאללה לשעבר, שחוסל בידי ישראל], הגנרל מוסוי הגיע לבעלבכ [בלבנון, בקרבת הגבול הסורי] ומיין שם קבוצה אחת מבחינת [מבנה] גופני, הביא את אנשיה לאיראן והכשירם. כלומר, הגנרל נאזרי הכשיר את הקבוצה הראשונה של חזבאללה.

 

"כיום כל האניות העוזבות את איראן לאפריקה, סרי לנקה וכו' נושאות על סיפונן כוחות" בסיג'

חאג' מוחמד [נאזרי] רצה למגר את נקודות התורפה באמצעות הכשרה ממושכת. הוא אסף את [לוחמי] הבסיג' הפעילים בכל איראן ובכך הפעיל את [יחידת] 'הבסיג' המיוחד' ואת [יחידת] 'משמר האניות'. כעת, כל האניות העוזבות את איראן לאפריקה, סרי לנקה וכו' נושאות על סיפונן את כוחות חאג' מוחמד..."[2]

 

מוחמד נאזרי[3]

  

 

סגן מפקד חיל הים במשה"מ, עלירזא תנגסירי מסר פרטים נוספים ב-11.5.2016, על פעילותו של נאזרי, עם ההודעה על מותו. לדבריו, "בעת ביצוע שליחות באזור נאזעאת [אזור ארבעה איים בקרבת מיצרי הורמוז], הגנרל מוחמד נאזרי הפך לשהיד בגלל מחלה כימית... הגנרל נאזרי השתתף במבצע לעצירת הפולשים האמריקאים והאנגלים לשטחה של איראן במפרץ הפרסי... נאזרי נכלל בין הלוחמים של תקופת שמונה שנות ההגנה הקדושה [מלחמת איראן - עיראק]. נאזרי היה מפקד וותיק ומקצועי בחיל הים במשה"מ ופעיל בשרות ערכי ביחידה המוטסת וכן בשליחת כלי שיט של חיל הים במשה"מ ליצירת ביטחון לאניות ולכלי שיט העוברים במפרץ עדן, בשנים האחרונות. בנוסף, היה לו תפקיד בולט בהכשרת כוחות קומנדו בחיל הים של משה"מ".

 

בכיר הקומנדו האיראני, מוחמד נאזרי, עם חיילי קומנדו איראניים[4]




[1] פארס (איראן)

[2] פארס (איראן), 12.5.2017

[3]  פארס (איראן), 12.5.2017; פארס, איראן 11.5.2016

[4] פארס, איראן 11.5.2016