המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
שר ודיפלומט ירדני לשעבר: מדינותינו הפכו לשדה ניסויים של המעצמות
12/5/2017


שר ודיפלומט ירדני בעבר: מדינותינו הפכו לשדה ניסויים של המעצמות

 

בעקבות הודעת צבא ארה"ב ב- 13.4.2017, כי הטיל על מתחם מנהרות של דאעש באפגניסטן את פצצת MOAB - נשקו הקונבנציונלי החזק ביותר בו נעשה שימוש מבצעי, המכונה "אם כל הפצצות " -  פרסם בסאם אל-עמוש, שר ודיפלומט ירדני בעבר, מאמר באתר הירדני ammonnews.net בו טען כי המעצמות, ובעיקר ארה"ב, הפכו כמה מהמדינות הערביות והמוסלמיות לשדה ניסויים לנשק שלהן, תוך ניצול חולשתן וכי הן אינן מעזות לפעול באופן דומה נגד יריבות כצפון קוריאה ואיראן, בשל כוחן.

 

הטלת 'אם כל הפצצות' על מעוז דאעש באפגניסטן[1]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר[2]:

 

"ארה"ב הודיעה כי הטילה את 'אם כל הפצצות' על אדמת אפגניסטן, ולפני מספר שבועות אמרו הרוסים כי הם ניסו נשק חדש בסוריה. מה משמעות הדבר?! למה בשטחנו? למה על גופינו? האם אין להם אויבים אחרים זולתנו? האם כדור הארץ אינו רחב דיו [כדי שתשתמשו בנשק שלכם במקום אחר]?

 

האמת היא שאנו [הערבים והמוסלמים] נמצאים במצב שנחשב לגרוע ביותר, שכן אנו הורגים את עצמנו במו ידינו ובעזרתם. ארה"ב נמצאת במתיחות עם צפון קוריאה, מדוע אפוא היא לא הטילה את פצצתה שם? זאת משום שאדמותינו הן הפקר, משום שלעמינו אין כל ערך ומשום שאנו חוליה חלשה ובטן רכה.

 

ג'ורג' בוש הבן דיבר על שלוש מדינות בציר הרשע: עיראק, איראן וצפון קוריאה. [האמריקאים] השתמשו ב[תואנה זו] כלפי עיראק, וכבשו אותה, אך דבר לא קרה עם שתי המדינות האחרות. זאת משום שלאיראן ול[צפון] קוריאה יש כוח בעוד שאת עיראק האמריקאים העצימו תחילה ואחר כך החלישוה. בדומה לכך הם העצימו את [ארגון] אל-קאעדה ואחר כך החלישוהו וכך [יקרה] גם  לגבי דאעש: הם העצימו אותו והם עתידים להחלישו.

 

אנו כלי משחק, זירת אירועים ושדה ניסויים. הם השתמשו בנו [בעקבות הפיגועים] במגדלי [התאומים] בניו יורק. כתוצאה מכך בא כיבוש עיראק ואפגניסטן. הם נלחמו בסובייטים באמצעותנו, נתנו לבן לאדן טילי סטינגר ולאחר תבוסת הסובייטים הם הרגו אותו. הם השתמשו בסדאם [חוסיין] במלחמת איראן[-עיראק] ואחר כך הוציאוהו להורג. הם יצרו את דאעש, סייעו לו להשיג טריטוריה, כסף ואמצעי תקשורת והקימו קואליציה בינ"ל כדי להילחם בו.

 

הבעיה היא אצלנו, כיוון שבכל המזימות שלהם, הם מצאו אצלנו מי ש[מוכן] להיות כלי שרת בידם, סוכן עבורם, פתי וטיפש. אמת דיבר אללה 'אל תיטו לצד בני העוולה, פן תפגע בכם האש'[3]. 'אללה לא ימיר את השוֹרֶה על האנשים, אלא אם ישנו הם את אשר בלבם'".[4]



[3]  קוראן, 113:11

[4]  קוראן, 11:13