המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
שר ירדני לשעבר: דאעש - יצירה של איראן, ישראל ומשטר אסד, שנועדה להרס הסונים באזור
21/2/2017

שר ירדני לשעבר: דאעש - יצירה של איראן, ישראל ומשטר אסד, שנועדה להרוס את הערבים הסונים במזה"ת

 

בטורו ביומון הממסדי הירדני אל-ראי, טען שר ההסברה הירדני לשעבר, צאלח אל-קלאב, כי דאעש הוא יצירה איראנית-ישראלית-סורית, שנועדה לגרום לערבים להיאבק בו במקום עם יוצריו, ולתת לאיראנים את הצידוק לעשות  כרצונם באזור, ולהרוס את הערבים הסונים.

 

צאלח אל-קלאב[1]


 

להלן תרגום חלקים מהמאמר[2]:    

 

"כאשר [ראש ממשלת ישראל] בנימין נתניהו פונה אל נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, ומדבר על 'שינוי עצום' בעולם הערבי ושמדינות ערביות רבות החלו לראות בישראל בעלת ברית הכרחית מבחינתן בעימות מול דאעש ואיראן, הוא מאשר בעצם שארגון הטרור הזה הוא, בסופו של דבר, יצירה איראנית בשיתוף עם משטר בשאר אל-אסד וכן יצירה ישראלית. שכן, המטרות [של שלושת הגורמים הללו] הן משותפות והאינטרסים זהים והדדיים והכוונה היא לגרום לערבים לתת עדיפות למאבק במה שמכונה המדינה האסלאמית [קרי, דאעש] ולספק את התירוצים שהאיראנים צריכים, כדי שיוכלו לעשות את מה שהם עושים עתה בעיראק, בסוריה, בלבנון ובתימן.

 

היחידים שהרוויחו מהופעת דאעש ברגע ההיסטורי בו הוא הופיע הם: איראן, שיזמה את כל האלימות הברברית הזאת נגד הערבים הסונים בעיראק ובסוריה תחת כותרת ההתנגדות לו וחיסולו; משטר בשאר אל-אסד, שבעלי בריתו הרוסים הצהירו שבראש סדר העדיפויות שלהם עומדת הפלת דאעש ולא הפלת [משטר אסד]; וישראל שהמשיכה לחתור ליצירת איום נוסף באזור הזה זולת האיום הנשקף לו מצדה, וליצור אויב זולתה שיהיה היעד הראשון  בעימות, כפי שאכן קרה. לכן, בנימין נתניהו נחפז לומר את שאמר ולהעריך שהשלום עם הפלסטינים יושג 'בדרך הפוכה' והיא ההתקרבות למדינות הערביות תחילה!

 

מטבע הדברים, ניתן להניח שנשיא איטליה, שהביע הבנה גדולה יותר מאחרים לסוגיה הפלסטינית ולטיב הסכסוך המסוכן ביותר באזור, יודע את העובדות לאשורן ומבין שאיראן יחד עם משטר בשאר אל-אסד ניצבים לצד ישראל באותו מגרש ולא רק על בסיס הפתגם האומר, 'אויבו של אויבי הוא ידידי', אלא גם על בסיס [העובדה] שמשטר חכם ההלכה [באיראן] סבור שאין מנוס מהאצלת גלימתו העדתית על חלק זה של המזרח התיכון, לקרוע אותו לגזרים על פי האסכולות הדתיות , וכיוצא מכך לעקור את הרעיון הלאומי מהלב הערבי. זה [גם] מה שהישראלים חתרו אליו ופעלו בהתמדה למענו מאז הקמת הישות הזרה [שלהם] על אדמת פלסטין.

 

... [ואכן] מנהל שלוחת 'המוסד' הישראלי לשעבר בלבנון, אליעזר צפריר, אישר במסמכיו שנחשפו לאחרונה, כי מפקד מיליציית הפלנגות הלבנוניות לשעבר, אלי חובייקה -  שאחראי לטבח הידוע במחנות סברה ושתילה ושלאחר הטבח הזה חבר למשטר חאפז אל-אסד בדמשק- העביר לו מסר מהמשטר [הסורי] המציע לישראל להקים קואליציה כזאת. הכוונה, לקואליציה של המיעוטים באזור בהנהגתה, כלומר בהנהגת 'האויב הציוני'... כמובן כדי להתעמת עם הרוב הערבי הסוני במזה"ת.

 

בנימין נתניהו אומר גם: 'טעו אלו שטענו כי שורש הסכסוך במזרח התיכון הוא הבעיה הפלסטינית. זה לא נכון [כעת] ומעולם לא היה נכון, שכן, לב הסכסוך שמתנהל בתוניסיה, בלוב, בתימן, בעיראק ובסוריה הוא המאבק בין 'המודרניזם' לבין המנטליות של ימי הביניים ואנו עומדים איתן במחנה המודרניזם!!' אחר כך הגיע ראש ממשלת ישראל לעיקר העניין ואמר: 'החדשות המשמחות והחדשות המצוינות המפיחות תקווה, הן שמדינות ערב רבות לא רואות עוד בישראל אויב אלא בעל ברית במאבק בטרור האסלאמי שבהנהגת איראן ודאעש!!'[3]

 

זאת האמת שיש להניח שבעלי העניין בחידוש סדרי העדיפויות של הסכסוך באזור הזה החלו להבין אותה והחלו להכיר בכך שארגון הטרור הזה, 'דאעש', טופח ונתמך [על ידי גורמים אלה] וכן בוצע עמו תיאום וממדיו הועצמו הרבה מעבר לגודלו [האמיתי], וזאת כדי להרוס את הכח הערבי העיקרי במזה"ת, שהם הערבים הסונים. ניתן להניח שאפילו אנשים בעלי עיוורון מחשבתי התחילו להבין את כל העניין הזה נוכח מה שקרה ועדיין קורה בעיראק ובסוריה, נוכח מעשי הקואליציה הרוסית-איראנית-סורית השטנית..."          




[1] ו http://www.almrsal.com, 20.4.2015

[2]  אל-ראי (ירדן), 7.11.2016

[3] הדברים נאמרו בפתח פגישת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עם נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, ב- 2.11.2016; http://www.pmo.gov.il/, 2.11.2016