המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב בחרייני: הדוח בארה"ב על פיגועי ה-11.9 מתעלם מעדויות על מעורבות אמריקאית בהם
19/12/2016


כותב בחרייני: הדוח האמריקאי אודות פיגועי ה-11.9 מתעלם מעדויות על מעורבות אמריקאית בפיגועים; ארה"ב מטילה איפול על פשעיה בעולם

 

עלי מוחמד פח'רו רופא וסופר בחרייני - לשעבר שר החינוך והתרבות של בחריין, וכיום חבר מועצת המנהלים של הארגון הערבי ללוחמה בשחיתות וחבר מייסד של הועידה הלאומית הערבית - פרסם ביומון הלונדוני אל-קודס אל-ערבי מאמר אודות אירועי ה-11 בספטמבר, בו טען כי בדו"ח הרשמי האמריקאי אודות פיגועי ה- 11 בספטמבר בוצעו זיוף ומניפולציה.

 

הוא האשים את כלי התקשורת ואת ארגוני החברה האזרחית האמריקאים בהתעלמות מוחלטת ומכוונת מעדויות חזקות למעורבות אמריקאית בביצוע פיגועי ה-11 בספטמבר, מסיבות נסתרות. הכותב הציג זאת כדפוס פעולה במדיניות האמריקאית ומנה שורה ארוכה של פרשיות מעורפלות בהן הייתה ארה"ב מעורבת שטויחו ולא באו על פתרונן עד עצם היום הזה, ובכללן: רצח ג'ון קנדי נשיא ארה"ב לשעבר; הקשר של ארה"ב לתנועה הנאצית; השקר האמריקאי בדבר הימצאות נשק השמדה המוני בעיראק והקמת אל-קאעדה על גלגוליה בואך דאעש וג'בהת אל-נוצרה בידי ארה"ב.  

 

עלי מוחמד פח'רו

 


להלן תרגום קטעים מן המאמר:[1]

 

"ב-11 בספטמבר מידי שנה שוררת בארה"ב אווירה של אבל והאומה האמריקאית מזכירה את אזרחיה החפים מפשע שנפלו קורבן לאלימות ברברית מטורפת. במועד אזכור זה דנים כלי התקשורת האמריקאים בפרטי הפיגוע הזה שאירע לפני 15 שנים, וכרגיל הם שבים ומאשימים את אותם גורמים שבהם הם רואים אחראים לתכנון ולביצוע [מתקפת הטרור]. עד כאן הכול נורמלי.

 

מה שאינו נורמלי הוא התעקשותם של רוב כלי התקשורת האמריקאים וארגוני החברה האזרחית האמריקאית להתעלם באופן מוחלט מעשרות הסרטונים והדיונים הציבוריים שאינם אמריקאים,  אשר הבהירו בעזרת טיעונים חזקים - הנדסיים, מדעיים ולוגיים - את אפשרות מעורבותם של גורמים פנימיים אמריקאים בביצוע האירוע הנורא הזה ולפיכך [הצביעו על] אפשרות כי בדוח הרשמי האמריקאי שנכתב לגבי פרטי האירוע הזה, בוצעו מניפולציה וזיוף.  

 

מדוע התקשורת האמריקאית ... מתעלמת מהערות, תהיות וספקות של מאות מהנדסים, אנשי מודיעין בכירים לשעבר, מומחים לחומרי נפץ ואזרחים שהדגישו כי הדוח הרשמי פסח על אירועים וגילויים חשובים ומסובכים ביותר מסיבות נסתרות, שעשויות להיות סיבות מודיעיניות, פוליטיות או סיבות הקשורות למזימה?

איני סבור שיש תשובה מלאה לשאלה זו, אך יש שאלות נוספות.

 

למשל, מדוע נרצח הנשיא ג'ון קנדי בתחילת שנות השישים של המאה שעברה? ומדוע נרצח רוצחו כעבור ימים אחדים במקום ציבורי הומה אדם ובנוכחות שוטרים שלא הצליחו להגן עליו כדי שימסור את שמות הגורמים העומדים מאחוריו? ומדוע עד עצם היום הזה עשרות סודות מעורפלים עדיין מונעים את חשיפת האמת הברורה והמשכנעת?

 

למשל, מה טיב הקשר שהיה בין כמה גורמים פיננסיים, תעשייתיים וצבאיים אמריקאים לבין התנועה הנאצית בגרמניה? מה הסיבה לכך שהגורמים הללו לא הועמדו לדין לאחר הצטרפותה הרשמית של ארה"ב למלחמת  העולם השנייה  זמן קצר לפני סיומה? ומי הם המעורבים [בכך],  מה שמותיהם, מה מעמדם  ומהם תחומי האחריות שלהם?

 

למשל, כעת כבר ברור באופן מוחלט כי גורמים אמריקאים מילאו תפקיד מרכזי בפברוק השקר לפיו יש לעיראק נשק השמדה המוני והתעלמו ממסקנות ועדת האו"ם לפיהן אין די ראיות המוכיחות שיש לעיראק נשק כזה. [הם מילאו תפקיד מרכזי גם] בכיבוש עיראק מבלי לקבל את הסכמתה של מועצת הביטחון, ולמרות זאת איש לא הועמד לדין והפושעים שבזבזו שני טריליון דולר לביצוע מחזה האבסורד הזה לא באו על עונשם. מי הם הגורמים שאינם מאפשרים לחשוף את הסודות או להעניש את האחראים?   

 

למשל, יש חשדות רבים בנוגע למעורבותם של גורמים אמריקאים ביצירתו של [ארגון] אל-קאעדה, אח"כ בסיוע להעברתו מאפגניסטן לעיראק ואח"כ להלבשתו במסכות ולבוש שהולידו את דאעש ו[ג'בהת] אל-נוצרה ודומיהם כדי להכניס את עיראק, את סוריה, את לוב ועוד מדינות לגיהינום שהן שרויות בו כיום. יש גם חשדות רבים ואין ספור תהיות בנוגע לתפקיד הישיר העקיף שמילאה ארה"ב  באי הכרעתו של דאעש ובהותרתו בין חיים למוות, כדי שיוכל להתיש את החברות הערביות ולהותיר גם אותן בין חיים למוות. מי הם הגורמים הללו המשחקים באש הזו ומותירים אותה בוערת? לטובת מי? בשת"פ עם מי? ולאיזה מטרות באמת...?

 

יש דוגמאות נוספות רבות של אירועים גדולים או מזימות מרושעות שארה"ב מילאה בהם תפקיד בולט אך הם נותרו מעורפלים ובלתי ניתנים לחשיפה ולהתחשבנות [עם האחראים להם]. זאת, במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית ולכן יש בה תקשורת חופשית, מערכת משפט עצמאית וחברה אזרחית פעילה ובעלת כוח - כלומר שקיפות בחיים הפוליטיים. ההיסטוריה והמציאות אכן מאשרים זאת, אז היכן טמונה הבעיה? כאן נוצר ערפל כבד שמונע את הראוּת. ניתן למצוא בדבריהם של פוליטיקאים וכותבים [אמריקאים] עדויות לקיומו של הערפל הזה... לפיכך, יש לבחון לעומק כל קול, הצהרה או הודעה היוצאים מסמכות רשמית אמריקאית... ולנתח בקפידה את מניעיהם, מי עומד מאחוריהם ומי מפיק מהם תועלת.

 

בשל התסבוכת האיומה... הקיימת בין רשויות השלטון האמריקאי לבין רשויות השלטון הערביות השונות וארגוני החברה האזרחית הערבית למיניהם, יש לקחת בחשבון את הצל המעורפל הזה אשר הגאונות האמריקאית ותוצאות השקידה של העם [האמריקאי] מנצלים אותו למטרותיהם האגואיסטיות השאפתניות בכל מה שנוגע למשאבים הכספיים והמורליים שיש לאחרים."



[1] אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 21.9.2016