המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מפיק סרטים כוויתי: די להטיף נגד יהודים במסגדים
25/10/2016


מפיק סרטים כוויתי: די להטיף נגד יהודים במסגדים

 

טארק בדאר, כותב ממוצא כוויתי ומפיק סרטים בחברת Nawras Media, פרסם מאמר שבו מתח ביקורת על הדרשנים המטיפים נגד יהודים במסגדים, ומפריזים בדיבורים  על רשעותם ושפלותם, אך בה בעת מתעלמים לדבריו,  ממעשיהם של המוסלמים העריצים לכל אורך ההיסטוריה, כדוגמת המנהיגים הערבים או אנשי המדינה האיסלאמית.. לדבריו, דרשנים אלו 'מתפרנסים' מדרשות אלו המטיפות לכניעות ופסיביות וכי גם אם ישראל תיעלם מן המפה, המוסלמים ימשיכו להילחם אלה באלה.

 

טארק בדאר[1]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:

 

"הצילומים שלנו התחילו ביום שישי שעבר בעשר בבוקר לערך ועד תפילת יום השישי סיימנו חצי מהעבודה...  אני ועמיתיי הלכנו למסגד הקרוב ביותר... ישבתי חצי שעה והקשבתי לדרשה שמקורה מן ההיסטוריה של לפני שנת אור.

 

מרבית הדרשה הזהירה מפני היהודים, רשעותם, רמאותם, ערמומיותם, ניוונם ושפלותם. [כמו כן נטען] כי העולם הגיע למצבו הנוכחי בשל היהודים – ליהודים יש ללא ספק יד בכל המלחמות והאסונות, גדולים כקטנים, ומאחורי כל דבר עבירה עומדים יהודים, מאחורי כל רצח עומדים יהודים ומאחורי כל מעשה שחיתות עומדים יהודים. מטבע הדברים, הדרשה הסתיימה ב[משפט]: 'הוי אללה, פאר את האסלאם ואת המוסלמים'.

 

יצאתי מהדרשה במצב רוח עכור וכדי להיפטר ממנו, אני צריך לפרק את העניין לגורמים:

 

השיח' שכח כי הדת שלי - והדת שלו - מתירה נישואין עם יהודייה, מה שאומר שהיהודייה עשויה להיות רעיה, דודה מצד האם, דודה מצד האב או אפילו אם. כמה יהודים חיים בתימן, בעיראק ובמרוקו? כמה נאה המעמד בו אני במסגד שלך ואמי היהודייה יושבת בביתה ושומעת אותי אומר 'אמן' על הקללות שלך נגדה.

 

השיח' שכח שהוא קורא מעל הבמה בדרשה האומללה והלא רציונלית שלו 'הוי אללה, פאר את האסלאם ואת המוסלמים' כבר עשרות שנים ללא תועלת. הוא לא שאל את עצמו מדוע [הוא עושה זאת], משום שיש לו תשובה ברורה: היהודים גזלו מאתנו את כל מה שיש לנו.

 

השיח' שכח כי קד'אפי, סדאם, מובארכ ובשאר אל-אסד ... וחבורת [המנהיגים] שיבואו אחריהם וכן יזיד וג'מאל פאשה ואבו מסלם אל-ח'ראסאני ואל-חג'אג' [2] ודומיהם מהעבר - [כולם] רודנים, שופכי דמים ופושעים מוסלמים.

 

השיח' שכח כי אלפי מוסלמים רשעים, אכזריים הם שהקימו ניהלו את מה שמכונה 'ארגון המדינה האיסלאמית' והצטרפו אליו וכי הם ייצאו לעולם מודלים דמיוניים של [מעשי] רצח, התעללות והתמחות בהשמדה.

 

השיח' שכח כי גדולת זמרות הפיתוי הערביות היא מוסלמית [הכוונה כנראה לזמרת היפא והבי], כי בעלי הסדרות בערוצי הריקודים והפיתוי הם מוסלמים וכי האתרים, חדרי הצ'אט והיישומים הפורנוגרפיים הוקמו ומנוהלים על ידי מוסלמים.

 

השיח שכח כי האנשים האמונים על מנגנוני העינוי בארצנו הם מוסלמים.

 

ואולי השיח' לא יודע כי עבדאללה בן סבא[3], היהודי, הוא דמות דמיונית, אולם היא בוודאי משרתת את דמות היהודי הטהור שלו.

 

כיצד מרשים לעצמם האנשים לעמוד על במות ולשאת דרשות בפני אנשים [במשך]שנים רבות תוך שימוש באותם ביטויים, אותם סיפורים ואותן ציטטות... הטובים שבהם למדו בעל פה את דרשותיהם ולמדו את מתפלליהם לשנן אותן, ככל שחזרו עליהן. הגרועים שבהם אוחזים בדף, שאם הוא נשמט מידם, 'הלכה הדרשה' יחד אתו. אלו ואלו מתפרנסים מעבודה זו...

 

מה רבות הן  הראיות ההלכתיות, בין אם בציטטות ובין אם במעשים, שעלו בדעתי באמצעותן יכולתי להתווכח עם הדרשן, לקטוע אותו או לתקן אותו, אולם הסתפקתי בלקמט את מצחי ולצאת מן המסגד במהירות לאחר התפילה – [כנראה שאני] עצלן גדול או פחדן...

 

הנבואות על סופם של היהודים (או של ישראל) הן נבואות מרגיעות המטיפות לכניעות, כמו הקריאה: 'הוי אללה השמד את העושקים בידי העושקים והוצא אותנו מקרבם שלמים'. נכון, העולם הוא פעם טוב ופעם רע, פעם למעלה ופעם למטה, [ואילו] אנו המוסלמים יושבים על הכורסה ומחכים שהכל יירגע ואז נשתלט על הכל, [אלא שגם אם וכאשר] ישראל תיעלם אנו נחזור לאותו הרגל מהולל: נילחם זה בזה כמובן..."[4]

 

 



[1] ו https://twitter.com/tareqbaddar

[2] הכוונה למנהיגים בהיסטוריה המוסלמית שנודעו באכזריותם: יזיד הוא הח'ליף הראשון לבית אומייה, יזיד בן מועאוויה אבן אבו סופיין; ג'מאל פאשה היה מדינאי טורקי שתכנן את רצח העם הארמני; אבו מוסלם אל-ח'ראסאני היה שר הצבא של בית עבאס שנלחם נגד בית אומייה, ואל-חג'אג' בן יוסף אל-ת'קאפי היה מושל עיראק בתקופה האומיית.

 [3]עבדאללה בן סבא היה יהודי שהתאסלם וראה יסוד אלוהי באישיותו של החליפה המוסלמי הרביעי, עלי בן אבו טאלב. יש המייחסים לו את הנחת היסודות לאמונה השיעית ויש הטוענים כי הוא דמות אגדתית שהומצאה על ידי אויבי השיעה.  כמו כן מיוחסת לו הסתה נגד החליפה מוסלמי השלישי, עת'מאן בן עפאן, שהביאה לרצח החליפה.

תגיות