המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותבת מצרית רומזת: מתקפת ה-11 בספטמבר ופיגועי דאעש – מזימה מערבית
9/9/2016


כותבת מצרית רומזת: מתקפת ה-11 בספטמבר ופיגועי דאעש – מזימה מערבית

 

נוהא אל-שרנובי, בעלת טור ביומון המצרי הממסדי, אל-אהראם, פרסמה ב-23.8.16 מאמר שבו רמזה כי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר ופיגועי הטרור שמתרחשים בתקופה האחרונה בבירות המערב אינם באמת מתקפות טרור, אלא פעולות המתוכננות ומבוצעות על ידי גורמי מודיעין מערביים, במטרה להצדיק את כיבוש והרס המזרח התיכון על ידי המערב ואת רדיפת המוסלמים בארה"ב ובאירופה.


לדבריה, אין זה מקרי שמבצעי פיגועי ה-11 בספטמבר קיבלו הכשרה אווירית בארה"ב ושרוב פעילי דאעש הם ממדינות המערב. לדבריה, אותם מבצעים כביכול של הפיגועים באירופה הם שעירים לעזאזל שנרצחים על ידי גורמי הביטחון במערב. יצוין כי את רוב טיעוניה מציגה הכותבת בצורת שאלות, כאשר את המסקנה, כי מדובר במזימה מערבית, היא מותירה לקורא.

 

נהא אל-שרנובי[1]


 

להלן תרגום קטעים ממאמרה[2]:

 

"[לאחרונה] מנהלי בית ספר בניו יורק אילצו תלמיד בן 12 לחתום על הודאה כוזבת שבה הוא מאשר שהוא טרוריסט. משפחתו של הילד הגישה תביעה משפטית נגד בית הספר ודרשה פיצוי על סך 50 מיליון דולר. בתביעה נכתב כי נאשואן אופאל (Nashwan Uppal), תלמיד כיתה ז' בחטיבת ביניים במזרח איסליפ בניו יורק, חווה התנכלויות מחבריו [לספסל הלימודים] שכינוהו 'טרוריסט' ודרשו לדעת מה הוא מתכנן 'לפוצץ בפעם הבאה', והוא השיב להם בצחוק כי הוא יפוצץ את גדר בית הספר. בתביעה נכתב כי עם היוודע למנהלי בית הספר על השיח הילדותי הנ"ל, הם צעקו על אופאל, אמרו לו להודות מיד כי הוא חבר בארגון דאעש ולאחר מכן אילצוהו לחתום על הודעה כוזבת שהוא טרוריסט. הדבר לא הסתכם בכך, ושוטרים נקראו לערוך חיפוש בביתו של אופאל.[3]


הסיפור הזה גורם לי להיזכר בסיפור אחר שהתרחש בשנה שעברה, שאולי תיזכרו בו [גם] אתם. זהו הסיפור על התלמיד המוסלמי שנעצר בגלל שהכניס לבית ספרו בדאלאס שעון שייצר בעצמו.[4] אינני יודעת ממי [האמריקאים] האלה עושים צחוק, מאתנו או מעצמם? על איזה טרור הם מדברים שיש לו קשר לאסלאם או אפילו למוסלמים הקיצוניים או למי שמתיימרים להשתייך לאסלאם? מה הם אומרים על הדוח של הרשת הסורית לזכויות אדם לפיו בהפצצות האוויריות שמנהל הקרמלין [בשטחי סוריה], נהרגו  לפחות 2,704 אזרחים מאז הצטרפותה של רוסיה למלחמה [בסוריה] בספטמבר שעבר? זאת בעוד ש[פעולות] דאעש גרמו למותם של 2,686 אזרחים [בלבד]. [כמו כן], האם הרג אזרחים, ילדים ונשים על ידי המטוסים האמריקנים באפגניסטן ובעיראק נחשב לטרור או לא?


האם אפשר להאמין לגרסה הרשמית של הממשל האמריקני בנוגע לאירועי ה-11 בספטמבר 2001? האם זהו מקרה שמפקדי מתקפת ה-11 בספטמבר היו אנשים שקיבלו שיעורים במכוני ניווט אווירי אמריקניים? על פי הגרסה הרשמית של הממשל האמריקני, המתקפה הראשונה הייתה בערך בשעה 8:46 בבוקר זמן ניו יורק ופגעה במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי, ורבע שעה לאחר מכן, בסביבות השעה 9:03 התנגש מטוס נוסף במגדל הדרומי... כעבור יותר מחצי שעה  התנגש מטוס שלישי במבנה הפנטגון, בעוד שהמטוס הרביעי החטיא את המטרה והתרסק. האם הגיוני שארבעה מטוסים חטופים נעים בחופשיות כזו, חודרים למרחב האווירי האמריקני ותוקפים את מגדלי מרכז הסחר העולמי האמריקני ואת הפנטגון בזה אחר זה, במרווחי זמן האחד של רבע שעה והאחר של יותר מחצי שעה, ושכל זה התרחש מבלי שהאמריקאים תקפו את המטוסים האלה וחיסלו אותם למרות המודיעין, הלוויינים והרדארים שלהם? או שמא הדבר היה מתוכנן כדי להצדיק את המלחמה בטרור שהפרק [הראשון] בסדרה שלה החל בעיראק? 


האם זה הגיוני שרוב מי שמשתייכים לדאעש הם זרים [כלומר, הגיעו ממדינות המערב] או שמא גם דאעש הוא סיפור שתוכנן מראש [על ידי המערב] כדי להצדיק את ההרס, החלוקה והכיבוש [של המדינות] שמתרחשים כעת ושיתרחשו בעתיד במזרח התיכון?

האם אתם זוכרים כמוני את המראה והגודל של מי שנאמר עליהם שהם משתייכים לדאעש ואת שידור סרטוני הווידאו המראים אותם טובחים במי שנטען כי הם קבוצה של נוצרים מצרים בלוב?[5] האם לא היה זה מוזר שכל חברי הקבוצה הדאעשית היו גבוהי קומה באותה מידה, בעלי אותו צבע [עור] לבן וענדו כולם את אותו סוג של שעון משובח [מתוצרת] זרה?


האם מי שנרצחים ומואשמים בביצוע מתקפות הטרור בארצות המערב הם האשמים האמיתיים? או שמא גורמי מודיעין מערביים עומדים מאחורי המתקפות והפיצוצים שלאחריהם אזרחים מוסלמים נעצרים ומחוסלים, ומואשמים [בשיא] הפשטות בביצוע אירוע [הטרור המסוים]. זאת על מנת להצדיק את מה שמתרחש במדינות ערב בשם המלחמה בטרור, וכדי להצדיק את התוכנית לרדוף ולגרש את המוסלמים מארה"ב ומאירופה? האם באמת רימו ומרמים אותנו עד כדי כך?!..."

 

 



[2] אל-אהראם (מצרים), 23.8.2016

[3] על המקרה ראו דיווח ב-http://ara.reuters.com/,  17.8.2016

[4] הכוונה לפרשה שבה נעצר תלמיד בן 14 בשם אחמד מוחמד בבית ספר בדאלאס משום שהכניס לבית הספר שעון מתוצרת עצמית. ועל כך ראו https://www.washingtonpost.com, 16.9.2015.

[5] הכוונה לסרטון שפרסם ארגון דאעש בלוב בפברואר 2015 ובו נראו פעיליו רוצחים קבוצה של מצרים קופטים שנחטפו בלוב. ראו  https://www.alarabiya.net/ar, 3.4.2015