המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב בחרייני: הקמת מדינת ח'ליפות אסלאמית - אשליה שמקורה בריק מוסרי
7/7/2016


כותב בחרייני: הקמת מדינת ח'ליפות אסלאמית - אשליה שמקורה בריק מוסרי

 

ג'מיל אל-מחארי, בעל טור ביומון הבחרייני אל-וסט פרסם ב- 3.1.16 מאמר תחת הכותרת "אשליית מדינת הח'ליפות", בו גינה את האנשים החולמים להקים מדינה ח'ליפות אסלאמית באמצעות טרור ועריפת ראשים, אותם כינה "האנשים הקיצוניים, הריאקציונרים והברבריים ביותר". להערכתו, הארגונים האסלאמיים המאמצים את הרעיון הדאעשי השולל דו קיום עם האחר, וכך גם האנשים הרבים התומכים ברעיון זה ברשתות החברתיות, רחוקים מאוד מן האסלאם ו"אין להם שום מטרה הומנית או דתית, זולת רִיק מוסרי."

 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:[1]

 

ג'מיל אל-מחארי


 

"עשרות אלפי - ואולי מאות אלפי- אנשים נהרגו עד כה, ומאות אלפי - ואולי מיליוני - חפים מפשע נעקרו מבתיהם בשם מימוש חלום הקמת מדינת הח'ליפות האסלאמית בכל ארצות העולם הערבי והאסלאמי, תחת הנהגת ח'ליף  המוסלמים ובחסות אללה.  

 

חלום הקמת מדינת הח'ליפות האסלאמית, או האימפריה האסלאמית, אשר תוקם על חורבות הממשלות הערביות והאסלאמיות בעידן המודרני, החל לאחר נפילת האימפריה העות'מאנית בשנות העשרים של המאה העשרים, כרעיון חדש של אישים וארגונים אסלאמיים ששמו להם למטרה ליישם מחדש את השריעה האסלאמית בחיי היומיום ולהחזיר את השלטון האסלאמי. עד עצם היום הזה, מטיפים רוב הארגונים האסלאמיים לרעיון מעין זה, בדרכים שונות. יש מהם שמאמינים [ביישום הרעיון] בהדרגה בעוד שאחרים מאמינים בכפייתו בכוח.

 

אפשר שמספרם של אלה החולמים על שיבת הח'ליפות האסלאמית באופן שלו אנו עדים כעת, גדול בהרבה מכפי שאנו חושבים ולכן ארגון דאעש אינו אלא דגם של ארגונים [אסלאמיים] פוליטיים רבים המאמצים את הרעיון העקוב מדם הזה, אשר אינו מאמין באפשרות לחיות בדו-קיום עם דעה אחרת. 

 

לאורך ההיסטוריה, מדינת הח'ליפות האסלאמית התקיימה במשך זמן קצר שבמהלכו שלטו ארבעה ח'ליפים ישרי דרך. לאחר מכן השתנה המשטר הפוליטי בהתאם לדרך שבה הלכו המדינה האומיית, המדינה העבאסית ואח"כ המדינה העות'מאנית. עם זאת, איש מבין אלו המתיימרים כעת להקים מדינת ח'ליפות, אינו יכול לומר שאחד מדגמי השלטון שהיו אחרי תקופת [ארבעת] הח'ליפים ישרי הדרך היה מופת ראוי לחיקוי בתחום יישום השריעה האסלאמית. לפיכך, אין מודל ברור שאליו הם חותרים זולת תיאוריות אוטופיות וסלקטיביות של המורשת.

 

עכשיו צצים לנו האנשים הקיצוניים, הריאקציונרים והברברים ביותר כדי להקים מדינת ח'ליפות אסלאמית באמצעות טרור, עריפת ראשים ופיצוץ מסגדים באמצעות חגורות נפץ, וכדי להקים את המדינה האסלאמית העתידית המיוחלת על שרידי גופות. [זאת בעוד ש]במדינת הח'ליפות האסלאמית אמורה להיות מיושמת השריעה האסלאמית שבה רווחים החמלה והצדק האלוהי. הללו רוצים להפיץ את האסלאם בכל רחבי העולם באמצעות החרב והג'יהאד למען אללה בעזרת פיצוץ אנשים ורציחתם, כדי לשלוט בעולם - בשם האסלאם - וליישם את החוק של אללה ולגבות ג'זיה [מס גולגולת] ממי שמסרבים להתאסלם. כלומר, ארה"ב, רוסיה, גרמניה ובריטניה כולן צריכות לשלם ג'זיה למדינה האסלאמית ההיפותטית הזו, כשהן מושפלות.

 

מה שמוזר בעניין הזה, הוא שבין אלה שהשתלטו על כמה ערים וכפרים מבודדים במדינות בהן שורר כאוס כמו סוריה עיראק ולוב, שִעבדו את תושביהם ושבו את נשיהם, יש מי שמאמינים עד עכשיו שגם אם נניח שתקום מדינה אסלאמית בשטח, הרי שהיא תוכל לעשות כאוות נפשה באנשים בכל מקום, בשם הדת. ומה שמוזר אף יותר מזה, הוא שיש מי שתומכים בהם באופן גלוי ומתגאים בכך הגם שהם רחוקים ביותר מדרך האסלאם, כפי שניתן לראות ברשתות החברתיות.. האג'נדה של [האנשים הללו] ברורה, אין להם שום מטרה הומנית או דתית, זולת רִיק מוסרי."

 

 



[1] אל-וסט (בחריין), 3.1.2016

תגיות