המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
"אל-אח'באר" המצרי קורא לפלסטינים להרוג ישראלים
21/8/2001


עיתון אל-אח'באר המצרי קורא לפלסטינים להרוג ישראלים

 

מאמר המערכת של היומון הממסדי המצרי, אל-אח'באר,[1] שכותרתו "מסר לעם פלסטין", כלל קריאה להרוג ישראלים. להלן קטעים מן המאמר:

 

"...נטייתה הגלויה של ארה"ב [לטובת ישראל] אינה צריכה להפליא איש, משום שארה"ב שוקדת על הנטייה הזו מזה זמן רב. אלא שמה שמעורר פליאה באמת ובתמים הוא העמדה המצערת של הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, היוצא בהצהרות כמעט רוטיניות, בהן הוא תובע מן הנשיא הפלסטיני, יאסר ערפאת, לעצור את אנשיו הגיבורים של המאבק הפלסטיני, המקריבים את נפשותיהם ודמם למען החירות והכבוד, מול טרוריסטים שלבבותיהם אינם יודעים חמלה ורחמים מהם.

 

נוכח המצב המביש הזה, ממשיכה ישראל בגאוותנותה ובפרובוקציות שלה שאין להן קץ, נגד עם שאין לו דבר פרט לכוח הרצון והאמונה [בצדקת] העניין שלו. אסון גדול ארע כאשר כוחות הדיכוי והתוקפנות כבשו את ה'אוריינט האוס' הפלסטיני בירושלים הכבושה והניפו עליו את דגלם, כדי לדקור את הפלסטינים בלבבם דקירה כואבת ולהשתלט על אחד מסמלי הנוכחות הפלסטינית בעיר השבויה. כוחות הכיבוש האכזריים מנהלים מלחמה פסיכולוגית נגד הפלסטינים ברחבי האדמה הכבושה, מתוך שאיפה לזרות פחד בנפשותיהם וליצור בקרבם אשליה כי המאבק שלהם ופעולות הגבורה של מסירות הנפש [הכוונה לפיגועי ההתאבדות] יביאו עליהם אסון.

 

נוכח הבוגדנות הבינלאומית הזו כלפי הבעיה הפלסטינית, אין מנוס מיוזמה אסלאמית וערבית מעשית לסולידאריות עם אינתיפאדת הגבורה וכדי לתמוך בה במעשים ולא במילים, במטרה להכריח את ישראל לסיים את הכיבוש שלה את האדמות הערביות ללא כל ויתור [ערבי] קטן ככל שיהיה על זכות כלשהי.

 

כל שנותר לנו לומר לבני פלסטין הוא שלמרות שהכל משכו מכם את ידיהם, אל נא תהיו עצובים ואל תמתינו לסיוע מאיש. הגנו על אדמתכם עד הסוף ואל תסכימו להשפלה. אל תעזבו את בתיכם. הרגו את אויביכם בכל מקום בהם אתם נתקלים בהם. זהו סכסוך לחיים ולמוות ביניכם לבינם והוא לא יסתיים על ידי ניסיונות הרגעה. הדבר היחיד שיכפה על אויבכם להיכנע ולהיענות לתביעותיכם, הוא הכוח, יהיו הקורבנות והאבדות אשר יהיו."



[1] אל-אח'באר (מצרים), 17.8.2001.