המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
טקס זיכרון של משרד החינוך הפלסטיני לתלמידה שביצעה פיגוע דקירה
16/2/2016

  

טקס זיכרון של משרד החינוך הפלסטיני לתלמידה שביצעה פיגוע דקירה

 

מנהלת החינוך והתרבות בחברון, השייכת למשרד החינוך הפלסטיני, קיימה ב- 14.2.16, טקס זיכרון לצעירה כלזאר אל-עויוי, בת ה-18, תלמידה בבית הספר התיכון לבנות ע"ש ודאד נאצר אל-דין,  אשר ביצעה פיגוע דקירה נגד חייל בקרבת מערת המכפלה ב-13.2.16.[1] ערב הטקס פרסמה מנהלת משרד החינוך בחברון בעמוד הפייסבוק שלה מודעת אבל על מותה כשהידה של אל-עויוי, וכן הודעה על מועד לווייתה.

 

מודעת האבל וההודעה על מועד ההלוויה בעמוד מנהלת משרד החינוך בפייסבוק[2]

            

 

בראש הטקס, שהתקיים בכיתתה של אל-עויוי ובחצר בית הספר, עמד ראש מנהלת משרד החינוך והתרבות בחברון, סאמי מרווה, והשתתפו בו בכירים נוספים במנהלת, נציגי ועד ההורים וצוות ההנהלה והמורים של בית הספר, יחד עם תלמידותיו. יומון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה, דיווח על הטקס ותמונות ממנו התפרסמו בסו"י הפלסטינית הרשמית ופא.

 

בטקס הוקראה סורת אל-פאתחה לעילוי נשמת אל-עויוי ושל כל השהידים. בהמשך, נשא סאמי מרווה דברים, והביע בפני קהילת ביה"ס ומשפחת אל-עויוי תנחומים בשם שר החינוך והתרבות ברש"פ, ד"ר צברי צידם.

 

חברות ללימודים של כלזאר אל-עויוי קוראות פסוקי קוראן ליד כיסאה בכיתה[3]

 

בדבריו, התייחס מרווה לשליחות התרבותית והלאומית שממלאים התלמידים וסגל משרד החינוך, בצל הנסיבות הפוליטיות והביטחוניות הקשות, ואמר כי שליחות זו מגלמת את רצון העם הפלסטיני להשיג חירות ועצמאות, נוכח פעולותיהם הגזעניות של צבא הכיבוש הישראלי ושל מתנחליו.

 

מנהלת בית הספר, ופאא' אל-כרכי, קראה לתלמידות ללמוד ברצינות ובשקידה כדרכה של חברתם אל-עויוי, והודיעה כי בית הספר יקדיש את הצלחתו בשנת הלימודים הקרובה לרוחה של השהידה אל-עויוי.

 

מרווה, מנהלת ביה"ס ונציגי משרד החינוך בכיתה של אל-עויוי; על הלוח ציטוט מהקוראן:

 "אל תחשוב כי השהידים מתים המה. לא, כי חיים הם, ואצל אלוהים פרנסתם." [4]

 

במהלך הטקס נטעו מרווה והמשתתפים בטקס עץ זית בחצר בית הספר, להנצחת זכרה של אל-עויוי ולהדגשת זכותו של העם הפלסטיני לחיות בכבוד ובעצמאות ולהגן על המקומות הקדושים לו.[5]

 

טקס נטיעת עץ הזית[6]                                                       מרווה משקיף על תלמידות ביה"ס הנוכחות בטקס[7]

   

 

בהמשך היום ערך סאמי מרווה ביקור תנחומים בבית משפחת אל-עויוי בשם מנהלת משרד החינוך.

 

 מרווה בביקור תנחומים בבית משפחת אל-עויוי[8[ 

 

 

 

תגיות