המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר פת"ח עבאס זכי, באגרת תנחומים על מות קונטאר: תנחומים על מות "הגיבור הלאומי"
27/12/2015

 

 בכיר פת"ח עבאס זכי באיגרת תנחומים על מות סמיר קונטאר: תנחומים על מות "הגיבור הלאומי"; נמשיך במאבק עד ל"טיהור האדמה הפלסטינית והערבית"

 

ב-20.12.2015 שלח עבאס זכי, חבר הוועד המרכזי של פת"ח, למזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, איגרת תנחומים על מותו של המחבל הלבנוני הדרוזי סמיר קונטאר, שנהרג ב-19.12.2015 בהפצצה בדמשק, אותה ייחס זכי לחיל האוויר הישראלי. זכי מכנה את קונטאר, בין היתר, בתארים "גיבור לאומי", "מנהיג האסירים" ו-"שהיד פלסטין", ומתייחס למותו כאל טרגדיה לעם הפלסטיני והלבנוני כאחד. הוא גם קושר בין המאבק הפלסטיני לבין מאבקיו של ארגון חזבאללה, ומבטיח לקונטאר להמשיך במאבק עד ל"טיהור האדמה הפלסטינית והערבית מהכיבוש הציוני ומהכנופיות הנפשעות".

 

איגרת התנחומים, שפורסמה בחשבון הטוויטר

של תנועת פת"ח ובדף הפייסבוק של עבאס זכי:[1]


 

להלן נוסח האיגרת:

 

"בשם אללה הרחמן והרחום

 

'יש בין המאמינים אנשים אשר התחייבו לאללה בשבועת אמת. כמה מהם קיימו את נדרם, וכמה מהם עודם ממתינים, ולא שינו דבר מאשר התחייבו.' [קוראן: 33:23]

 

כבודו, האדון חסן נאסרללה, אללה ישמור אותו,

ברכת הערביות והמאבק המשותף,

 

קיבלנו בכבוד רב ובגאווה את הידיעה על מותו כשהיד של הגיבור הלאומי, אחד מאביריכם הבולטים ביותר, מנהיג האסירים, שהיד ההתנגדות בלבנון ושהיד פלסטין המנוח, סמיר קונטאר, אשר נהרג כשהיד כתוצאה מבגידה אמש, בהפצצה נפשעת של מטוסי הישות הציונית.

 

אנו מביעים בפני כבודו את תנחומנו וצערנו הרבים והכנים ביותר. אנו מנחמים גם את עצמנו על אירוע חמור זה, בעודנו מודיעים לעמינו הפלסטיני והלבנוני, ולאומתנו הערבית, על מותו כשהיד של הגיבור לוחם הג'יהאד סמיר קונטאר. אנו מבטיחים לשהיד שנמשיך בדרך המאבק והמלחמה עד לניצחון, בעזרת אללה, ו[עד ל]טיהור האדמה הפלסטינית והערבית מהכיבוש הציוני ומהכנופיות הנפשעות.

 

הוא ראוי למלוא התהילה בגן העדן, לצד הנביאים, השהידים והצדיקים. מותו כשהיד מנחיל לכם ולנו כבוד וגאווה. למשפחתו, לבני ביתו ולאוהביו [אנו מאחלים] אורך רוח ותנחומים.

 

אנו שייכים לאללה ואליו אנו חוזרים, -

 

(-)

אחיכם,

עבאס זכי

חבר הוועדה המרכזית של תנועת פת"ח

הנציב הכללי ליחסי ערב וסין העממית

 

פלסטין / רמאללה, 20.12.2015"