המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותבת ירדנית, ערב חג המולד: שנאת המוסלמים את הנוצרים - הצעד הראשון בדרך לטרור
24/12/2015


כותבת ירדנית, ערב חג המולד: שנאה של המוסלמים כלפי הנוצרים היא הצעד הראשון בדרך לטרור

 

לרגל חג המולד המצוין בימים אלה, ולאור פסקי הלכה שונים הנפוצים בעולם האסלאמי, האוסרים לברך את הנוצרים לרגל חגיהם,[1] מתחה אשת החינוך והעיתונאית, זליח'ה אבו רישה, ביקורת נוקבת על אנשי הדת המוסלמים המטיפים לשנאת האחר. במאמרה "בואו נחגוג יחד" שפורסם ביומון הירדני אל-ר'ד, טענה אבו רישה כי מטיפים אלה פועלים בניגוד מוחלט להוראות הקוראן ולהיסטוריה של הקשרים בין נוצרים למוסלמים.

להלן תרגום קטעים נבחרים ממאמרה:[2]

 

זליח'ה אבו רישה[3]

 

"מחר [23.12.15] יחול יום הולדתו של הנביא מוחמד וכעבור יומיים יצוין יום הולדתו של  ישו [חג המולד], כלומר בסמיכות זמנים שגורמת לנו לחשוב על אפשרות לחגוג את שני האירועים ביחד. מחשבה זו עולה לא רק בשל המקריות [של סמיכות האירועים], אלא מתוך הקשרים האנושיים וההיסטוריים העמוקים [בין מוסלמים לנוצרים] ומתוך אחוות המולדת האחת ואחוות האנושות. כאשר חדר האסלאם לארצות אל-שאם[4] היו כל תושביהן נוצרים, לכן הם תושבי הארץ המקוריים ומכונני התרבות של המקום הזה שהפך, לאחר חבלי לידה ממושכים, מולדת לכולם ...

 

לפחות שלושה רבעים מהירדנים, ממזרח לנהר [הירדן] וממערב לו, היו נוצרים ואין פלא שנוצרו קשרים יפים בין מי שדבק בדתו [כלומר, בנצרות] לבין מי שבחר בדת החדשה [האסלאם] - קשרים של חמלה הדדית, הרמוניה ושכנות טובה.          

 

ההיסטוריה של האזור כוללת סיפורים על החמלה ההדדית הזו [בין מוסלמים ונוצרים] והם נותרו ביטוי למשמעות של האהבה עליה מושתתת הנצרות ולמשמעות של פסוק הקוראן: 'מצוא תמצא כי היהודים והמצרפים שותפים לאללה, איבתם למאמינים גדולה מכל, ומצוא תמצא כי האומרים נוצרים אנו, אהבתם למאמינים גדולה מכל. זאת כי יש כמרים ונזירים ביניהם ואין שחץ בלבם'. (קוראן: 5;82)

[מצב זה נותר] עד אשר הגיעו אלינו, כמו מגפה ממעמקי הבורות, הנחשלות ו'האסלאם' המיוצר במפעלי השנאה והכיעור, אלה המאשימים בכפירה את [המוסלמי] המברך נוצרי לרגל חגו, מטיפים לאפליה ולגזענות ומפנים את הרגשות הדתיים לעבר טינה כלפי האחר, שלילתו, מחיקת קיומו ונישולו מזכויות אדם.

 

[החלו] להופיע מטיפים שסוטים [מדרך הישר] ומדריכים לרעיונות שלא עלו במוחו של השטן עצמו, עד שהרדיקליות, הסטייה והקיצוניות הפכו לטרור. והנה [טרור זה] זורע חורבן והרס בסוריה, עיראק, תימן, ולוב בשם האסלאם ותחת דגל הג'יהאד.

קוראים וקוראות יקרים, השנאה לנוצרים ו[הפגנת] תיעוב כלפיהם במולדת האחת הם הצעד הראשון בדרך לטרור שרובנו טוענים שאנו נגדו. הבה נחגוג עם אחינו למולדת ולאנושות את החג המשותף לנו, חג של אהבה ושלום, [מי ייתן] על כולנו שלום ואהבה. על זה אנו תולים את התקוות."

 



[1] לדוגמה המטיף הסעודי מוחמד אל-עריפי קרא בחשבון הטוויטר שלו למוסלמים בארצות הלא מוסלמיות לא לברך את נוצרים בחגיהם ולא להשתתף במסיבותיהם. https://twitter.com/mohamadalarefe, 20.12.2015   

[2] אל-ר'ד (ירדן), 22.12.2015

[3]ו http://www.ain.jo/, 1.8.2010

[4] כינוי לשטח הכולל כיום את סוריה, לבנון, ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית.