המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מזכיר פת"ח בירושלים: סיסמתו של ערפאת "מיליוני שהידים הולכים לירושלים" מנחה אותנו
12/11/2015

 

מזכיר פת"ח בירושלים: סיסמתו של ערפאת 'מיליוני שהידים הולכים לירושלים' מנחה אותנו


מזכיר פת"ח בירושלים עדנאן ר'ית' ייחד את מאמרו ביומון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה ב-11 בנובמבר 2015 לציון אחת עשרה שנים למותו של המנהיג הפלסטיני יאסר ערפאת. ר'ית' כתב כי ערפאת הותיר מורשת בנוגע לשיטת המאבק, התווה דרך לדורות הבאים ומשמש מקור השראה עבורם. לדבריו, בסיסמתו "מיליוני שהידים הולכים לירושלים" העביר ערפאת לציבור הפלסטיני את צופן המאבק הלאומי. ערפאת ניווט את המאבק לעבר ירושלים ואותת לפלסטינים להתאחד למענה ולהיות מוכנים להקריב את עצמם למען שחרורה. העם הפלסטיני קלט את המסרים והביע נכונות להקרבה. להלן תרגום המאמר:

 

ערפאת וכיפת הסלע, כרזה מאתר המזוהה עם פת"ח[1]



"אחת עשרה שנים חלפו מאז מותו של השהיד המייסד והמנהיג הפלסטיני והעולמי יאסר ערפאת שבמהלכן עברו הבעיה הלאומית הפלסטינית וסביבתה הערבית והעולמית תמורות והתמודדויות רבות, אך מעניין שנוכחות האישיות מעוררת ההשראה של השהיד יאסר ערפאת נותרה יציבה ומושרשת.  גם אם הוא נעלם פיזית, נשארו רוחו, שיטת המאבק והדוקטרינה הלאומית שהדריכה את הדורות שבאו אחריו. תמונתו, הכאפייה שלו ומילותיו הן עדיין מקור השראה לכל העם הפלסטיני והן השגרירים שלנו בכל העולם.

 

אחת האמירות הבולטות של השהיד המנוח שלנו יאסר ערפאת הייתה: 'מיליוני שהידים הולכים לירושלים'. גם אני כמו אחרים מבני העם הפלסטיני השמענו אותה בכל מקום שבו נפגשנו עם השהיד החי שלנו [ערפאת], אולם אז לא היינו מודעים לכך שיאסר ערפאת מעביר לנו את צופן המאבק הלאומי ואת מילת הקוד במערכתנו הלאומית הפלסטינית. יאסר ערפאת הפליא להציב כותרת לשלב המאבק לקבוע את כיוונו וליישמו בירושלים שהיא בירת הנצח של עמנו הפלסטיני. באותה עת ערפאת היה מאותת לנו שהמערכה על ירושלים ושחרורה זקוקים לכל הפלסטינים והערבים [שיהיו] מאוחדים בעשייה ובמאבק הלאומי למענה ושהדרך לירושלים ברורה, וילך בה רק מי ששם את נפשו בכפו ונתן בנדיבות מדמו על מזבח החירות והעצמאות. בנרות של ירושלים ושל מסגד אל-אקצא המבורך נסוך דם טהור שזרם ועדיין זורם למען שחרורם.                  

 

ודאי שירושלים, שסימני ההיכר שלה הם מסגד אל-אקצא המבורך וכנסיית הקבר, שונאת את הדמעות ואוהבת את ההשקעה, את מסירת הנפש ואת ההקרבה. המלים ההן של השהיד החי [ערפאת] התוו את שלב [המאבק], הבהירו אותו וקבעו את המפה שלו. לאחר כל השנים ההן מאז מות השהיד החי יאסר ערפאת, מתברר שהעם הפלסטיני לדורותיו קלט והבין את האיתותים והביע אותם בכל ההקרבה הזאת כדי להגן על מסגד אל-אקצא המבורך והעיר ירושלים ובהתגברות כל הקולות של הנכבדים והנאמנים למען אחדות העם הפלסטיני...

 

אנו מברכים את יום השנה האחת עשרה למותו של המנוח, המנהיג, המייסד והסמל - יאסר ערפאת. אנו מחדשים את הבטחתנו לו שאיש מאתנו לא יוותר על גרגר אדמה בירושלים ושמאבקנו הלאומי נמשך בדרך שסלל אותה השהיד הנצחי יאסר ערפאת ולמענה הפך לשהיד."[2]   

 



[1] ו http://3asfa.com, 11.11.2010

[2]  אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ) 11.11.2015

תגיות