המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מנהיג איראן ח'אמנאי במאמר לרגל העלייה לרגל לחג': "הפסלים ינותצו"
25/9/2015

 

 

מנהיג איראן ח'אמנאי במאמר לרגל העלייה לרגל לחג': "הפסלים ינותצו"

 

לרגל העלייה השנתית לרגל למכה לחג', פרסם המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, ב-23.9.2015 באתרו farsi.khamenei.ir מאמר שכותרתו "הפסלים ינותצו". את המאמר מלווה תמונה של פסל החירות שבור וידו גדועה. להלן עיקרי המסר של ח'אמנאי:

 

"...לימוד השיעור [של החג'] ויישומו הם המקור לברכה שיכולה לחדש את חיי המוסלמים ולהביא לשגשוגם, להצילם מהצרות שהם נמצאים בהן, הן בתקופה זו והן בכל התקופות. אליל הנפש, [אליל] הגאווה, [אליל] התאווה המינית, אליל הרודנות והכניעות, אליל הרודנות העולמית, אליל העצלנות וחוסר האחריות וכלל האלילים המבזים את הנפש היקרה האנושית – תוכנית אשר תפרח מעומק הלב תשבור אות[ם] ואז יתפסו חירות וכבוד ובריאות את מקום התלות, הקושי והשפלות.

 

הו אחים ואחיות העולים לרגל מכל אומה ומכל מדינה, התעמקו במילה המלמדת את החוכמה האלוהית [הכוונה למילה חג'], בחנו בצורה מדויקת את מקור הצרות של עולם האסלאם, במיוחד במערב אסיה ובצפ' אפריקה, והגדירו לעצמכם משימה ואחריות בהתאם לפוטנציאל ולכלים האישיים והציבוריים והתאמצו בהם.

 

בימים אלה, המדיניות הרשעה של אמריקה באזור זה גורמת למלחמה ושפיכות דמים, להרס, לנדודים, לעוני, לפיגור ולמחלוקות עדתיות ודתיות. מצד אחר ישנם פשעי המשטר הציוני בפלסטין והתנהגותו הכובשת שהגיעו לשיא של עוול ופשע. [המשטר הציוני] מזלזל בצורה מתמדת במסגד אל-אקצא ורומס את דמו ואת כספו של העם הפלסטיני המדוכא.

 

אתם המוסלמים [העולים לרגל], זוהי הסוגייה שעומדת בראש סדר העדיפויות שלכם. עליכם לחשוב עליה ולדעת מה מוטל עליכם מבחינת [חוקי] האסלאם. לבכירי הדת, לפוליטיקאים ולאנשי התרבות יש משימה כבדה יותר שלמרבה הצער הם מתרשלים בה. במקום שבכירי דת יתעסקו בהצתת מחלוקות דתיות ובמקום שהפוליטיקאים יהיו פסיביים מול האויב ובמקום שאנשי התרבות יתעסקו בעניינים שוליים, עליהם לזהות את הכאב הגדול של עולם האסלאם, לקבל וליישם את השליחות שהוטלה עליהם מן האל.

 

המאורעות המעוררים בכי המתרחשים באזור: בעיראק, בתימן, בבחריין, בגדה המערבית, בעזה ובמקומות אחרים באסיה ובאפריקה, הם הצרות הגדולות של האומה האסלאמית.

 

יש להבחין במזימת הרודנות העולמית [הכוונה למערב בראשות ארה"ב] בנושא זה ולתת את הדעת על דרכי פתרונו. על האומות לדרוש זאת מממשלותיהן ועל הממשלות להיות נאמנות לאחריותן ..."

 

חתימה של ח'אמנאי

18.09.15