המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ח'אמנאי: בעוד 25 שנה לא יהיה המשטר הציוני באזור
10/9/2015

ח'אמנאי: "בעוד 25 שנה לא יהיה דבר באזור בשם המשטר הציוני"; אמריקה גרועה משטן

 

בנאום בפני אזרחים על קברו של מייסד משטר המהפכה, איתאללה רוחאללה ח'ומיני, ב-9.9.2015 אמר המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי כי ארה"ב –"השטן הגדול" – גרועה מן השטן, והזהיר את העם ואת הזרם המתון לא ללכת שולל אחר נסיונותיה לחדור לתוך איראן. ח'אמנאי הדגיש כי ישראל לא תוסיף להתקיים בעוד 25 שנה וכי גם עד אז לא תהנה מרגע של שקט.

 

להלן עיקרי דבריו:

המנהיג ח'אמנאי אמר כי "[איתאללה] ח'ומיני כינה את אמריקה "השטן הגדול", זו אמירה מאוד חכמה ... השטן רק מרמה את האדם ותו לא, אך אמריקה גם מרמה, גם רוצחת וגם מטילה סנקציות".

 

קריאות בציבור: "מוות לאמריקה, מוות לבריטניה, מוות לישראל"

 

ח'אמנאי המשיך: "אמריקה מניפה את דגל זכויות האדם. אך בכל יום אדם אחר מתבוסס בדם במדינות אמריקה... כעת יש [באיראן[ אלה שמתעקשים לאפר את אמריקה, בעלת המאפיינים האלה הגרועה יותר מהשטן, ולהציגה כמלאך. למה? אפילו אם נתעלם מהדת ומהמהפכנות, מה על הנאמנות לאינטרסים של המדינה? מה יהיה על השכל? איזה שכל ומצפון מרשים לכם לבחור באמריקה כידיד, כמי שניתן לסמוך עליו וכמלאך גואל?

 

הם [האמריקאים] מאפרים את עצמם באמצעות חליפה, עניבה ובושם ומציגים עצמם בצורה אחרת בפני אנשים תמימים. העם האיראני הגדול הוציא את השטן הגדול הזה מאיראן. אין לאפשר לו לחזור שוב. אין לאפשר למי שיצא דרך הדלת, לשוב ולחזור מן החלון, אין לאפשר לו לחדור [לאיראן].

 

אין קץ לעוינותם [של האמריקאים]. הסתכלו עכשיו, בימים האלה לאחר הסכם הגרעין שעדיין כאן [באיראן] ושם [באמריקה] לא ברור מה יהיה גורלו. הם יושבים בקונגרס ועסוקים בלרקום מזימות. על פי המידע שקיבלתי, כעת יושבים בקונגרס אנשים מסוימים ומכינים החלטה כדי להציק וליצור בעיות לאיראן ... רק כשנתחזק עד כדי כך שהאויב יתייאש מלתקוף [אותנו] מדינית, ביטחונית, כלכלית, הטלת הסנקציות וכו', רק אז תסתיים העוינות של אמריקה...

 

אמריקה אפילו לא מסתירה את עוינותה. האמריקאים מחלקים תפקידים, אחד מהם מחייך והאחר מכין החלטה נגד איראן. הם רוצים לקיים מו"מ עם איראן, [אך] המו"מ הוא תרוץ ואמצעי לחדירה [לתוך איראן] ולכפיית רצונותיהם [עלינו]. בשל סיבות מוגדרות אותן אמרתי כל הזמן קיימנו מו"מ עם אמריקה בסוגיית הגרעין. הסכמתי שילכו [אנשינו] ויקיימו מו"מ. הם הלכו וקיימו מו"מ והודות לאל, צוות המו"מ שלנו התנהל בצורה טובה. אבל לא אישרתי שיקיימו מו"מ בנושאים אחרים, ואנחנו לא נקיים מו"מ עם אמריקה".

 

קריאות הציבור: "מוות לאמריקה, מוות לבריטניה, מוות לישראל."

 

ח'אמנאי: "נקיים מו"מ עם כל העולם למעט אמריקה ... וכמובן שגם לא עם המשטר הציוני, כי הרי המשטר הציוני הוא משטר לא לגיטימי ומזויף. אני אגיד דבר על המשטר הציוני. לאחר סיום שיחות הגרעין, שמעתי שהציונים בפלסטין הכבושה אמרו ש'בינתיים, הודות לתוצאות השיחות, למשך 25 אנחנו רגועים מהבעיות של איראן, אחרי 25 שנה נחשוב על משהו'. אני משיב להם ואומר: "קודם כל, בעוד 25 שנה לא תחיו."

 

קריאות הציבור: "מוות לאמריקה, מוות לבריטניה, מוות לישראל"

 

ח'אמנאי: "בעזרת האל, בעוד 25 שנה לא יהיה דבר באזור בשם המשטר הציוני. ושנית, במשך תקופה הזו, הרוח האסלאמית הלוחמת לא תתן לציונים מרגוע אפילו ליום אחד...[1]