המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב פלסטיני: החמאס נוקטת שיטות היטלראיות שיובילו את העם הפלסטיני לאבדון
28/8/2015

כותב פלסטיני: תנועת החמאס נוקטת שיטות היטלראיות שיובילו את העם הפלסטיני לאבדון

 

הכותב הפלסטיני מאג'ד הדיב, פרסם באתר הפלסטיני  www.amad.ps המזוהה עם אש"פ ובבעלות חסן עצפור, שר לשעבר ברש"פ, מאמר התקפה חריף על תנועת החמאס הנוקטת לדבריו שיטות דומות לאלו של היטלר בניסיונה לחסל את כל יתר גורמי הכוח הפלסטינים. הדיב הזהיר כי המשך דרכה זו של החמאס יוביל את העם הפלסטיני לאבדון, כמו זה שהגיע אליו העם הגרמני תחת המשטר הנאצי.

 

מאג'ד הדיב[1]


 

להלן תרגום קטעים מן המאמר:[2]

 

"מאז קמה תנועת חמאס והופיעה בזירה הפוליטית הפלסטינית היא שרויה במצב של מאבק והתנגשות... [במישורים שונים] ואפילו עם העם הפלסטיני. הסיבה לכך היא שמאז הקמתה... לאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה [1987] -  היא פועלת בשקידה ובהדרגה [להציג את עצמה] כאילו היא  [נציגתו הבלעדית של] כל העם הפלסטיני ו[לשיטתה] יש לעקור מן השורש את העבר ואת ההווה של כל יתר הפלגים ולמחוק את מאבקם מהזיכרון של העם הפלסטיני. ואולם חרף ההפיכה והשתלטות הדמים שלה על רצועת עזה [ב-2007] וחרף ניסיונותיה... תנועת החמאס לא הצליחה לגרום לעם לעמוד מאחוריה. כמו כן, לא עלה בידה לחסל כל מי שרצתה להיפטר ממנו, למרות הצעדים שנקטה, ובהם השתלטות בכוח [על עזה] וחקיקת חוקים [שונים] באמתלה של מתן אפשרות להתנגדות לנצח ולחסל את ישראל. זאת, בדומה לצעדים שנקט היטלר כדי לקבל מן העם הגרמני היתר להנהיג את גרמניה ולהוביל את עמה לעבר שנות תהילה.

 

היטלר הוביל את גרמניה לקריסה ולחלוקה, לאחר שביצע הרג, מעצרים ודיכוי נגד העם הגרמני. הוא חוקק חוקים כדי להגן על שלטונו מצד אחד, וכדי להניע את העם לעמוד מאחוריו ולהוביל את גרמניה לעבר 'שמי התהילה' כלשונו, מצד שני. אם חמאס תמשיך ללכת בדרכו ולנסות להניע את העם לעמוד מאחוריה, ללא אסטרטגיה לאומית כוללת ומאוחדת, בתואנה של מתן אפשרות [להתנגדות] לנצח, היא תוביל את עמנו לאבדון ולקץ היסטוריית המאבק הממושך שלו, הרווי בדם השהידים...

 

היטלר תפס את רסן השלטון בגרמניה בשני שלבים עיקריים: השלב הראשון -  באמצעות גרימת פיצוצים ושריפות כדי לאכוף מצב חירום, בתואנה של הגנה על הדמוקרטיה של גרמניה מקריסה; השלב השני – ביסוס השליטה בעזרת חקיקת חוקים שרירותיים... והכרזת משטר צבאי במדינה, שבאמצעותם הוגבלו החירויות ונאסרו התכנסויות והפגנות...היטלר קרא לכולם להתלכד מאחוריו כדי שיוביל את גרמניה לשמי התהילה... אלא שהיטלר והנאצים הובילו את גרמניה -  שנמנתה עד אז עם המדינות המתקדמות מבחינה מדעית וצבאית - לחלוקה ולנחשלות...

 

על תנועת חמאס להבין כעת, לפני שיהיה מאוחר מידי, כי דבקותה בעקרון הניסיון לחסל את האחר, הצעדים שהיא נוקטת במטרה לסתום פיות, הגברת פעילות הדיכוי שלה נגד הכוחות הלאומיים הפלסטינים והתושבים ברצועת עזה,  חקיקת מה שמכונה 'חוקי [מס] הערבות ההדדית'[3] והטלת המיסים שקדמה להם, הפגיעה בחירויות הכלליות... והצרת צעדיהם של כלי התקשורת המתנגדים לפעילותה - כל אלו לא יגרמו לעם הפלסטיני להתלכד מאחורי החמאס. שכן, העם הפלסטיני אינו עדר, אלא עם שיש לו בעיה לאומית ו[שהפגין] יצירתיות לאורך כל שלבי מאבקו הממושך. הניסיונות לחסל את כוחותיו הלאומיים של העם הפלסטיני או לדכאם, לא יאפשרו לחמאס להובילו אל הניצחון ולהקמת מדינה פלסטינית, אלא להובילו לאן שהוביל היטלר את העם הגרמני, קרי אל התבוסה ואל ההרס למשך שנים ארוכות.

 

אם תנועת החמאס - על הנהגתה ועל אנשיה -  אכן מעוניינת בקיום פלסטין ובניצחון עַמה, עליה לחדול משליטה בסגנון [שרירותי זה]... ולשוב להמריץ את העם, אך לא באמצעות מדיניותה [הנוכחית] המובילה אותו לעבר התמוטטות ואבדון... שומה עליה לבצע לאלתר הערכה מחודשת של עמדותיה, שכן איזה אינטרס יש לה, למשל, להותיר את העם [הפלסטיני] בן ערובה של תכנית האח"ס? והאם עמדתה כלפי המלחמה הניטשת בין המשטר החדש בקהיר לבין האח"ס, בעלי בריתם ושלוחותיהם, תוביל [את העם הפלסטיני] לעמדת כוח או לניצחון?  

 

אנו עדיין רואים [בתנועת] החמאס חלק מהעם הפלסטיני והיא, כפי שאמר לגביה הנשיא [מחמוד עבאס], מרכיב משמעותי בין מרכיבי העם הפלסטיני. [השאלה היא] האם חמאס תלמד לקח ותפסיק לראות בכל יתר מרכיבי העם כדבר שיש לעקרו מן השורש כדי לחזק [את עצמה] בתואנה של 'ההתנגדות' ושל הובלת העם לעבר הניצחון? או שהיא תתעקש להתמיד בדרכו של היטלר ולהטיל מיסים, לחוקק חוקים קשים ולנקוט צעדים ביטחוניים מוגברים, שיובילו הוביל את העם לסף תהום ולדרדרו לשפל למשך שנים רבות ואף לעשרות שנים כפי שקרה לגרמניה הנאצית."

 



[2] וhttp://www.amad.ps/ , 22.4.2015

[3] באפריל 2015 אישרה סיעת החמאס במועצה המחוקקת 'מס ערבות הדדית' על מוצרים למעט מוצרי יסוד, בטענה שהדבר נועד לסייע לשכבות החלשות בעזה. אל-מצריון (מצרים), 18.4.2015