המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מנהיג איראן, ח'אמנאי: "לא נעזוב את זירת המאבק ב'שטן הגדול'"
7/7/2015

 

ערב הדדליין להשגת הסכם הגרעין המנהיג ח'אמנאי שב ומפרסם באתרו לרגל יום השנה להפלת מטוס הנוסעים האיראני ע"י ארה"ב את הודעתו מלפני 27 שנים: "לא נעזוב את זירת המאבק ב'שטן הגדול'"

 

הקדמה

ערב הדדליין להשגת הסכם גרעין, פרסמו דובר מחלקת המדינה האמריקאית בשפה הפרסית, אלן אייר, ואתר המנהיג העליון של איראן הודעות לרגל יום השנה להפלת מטוס הנוסעים האיראני ע"י ארה"ב ב-1988.  ח'אמנאי שב ופרסם באתרו את הודעתו מ-1988, עת כיהן כנשיא איראן. להלן עיקריהן:

 

ח'אמנאי: ארה"ב "לא מכירה דרך אחרת זולת טרור, אגרסיביות וחרפה"

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, שב ופרסם ב-4.7.15 את הודעתו מ-1988 עת כיהן כנשיא, לרגל יום השנה לתקרית, בו אמר:

"... האירוע העצום והטרגי של תקיפת מטוס נוסעים ורצח של מאות גברים, נשים וילדים נוסעים חפים מפשע מלמד על הכעס והטינה המטורפים של אמריקה כלפי המהפכה והמשטר האסלאמי שלנו. [זה] מראה שהשטן הגדול התקדם עד שנפל בתוך ביצה של הפשעים הפראיים ביותר בעימות נגד האסלאם.

 

[זה] מראה שמנגנון היהירות הרעה [כינוי לארה"ב] לא הפיק תועלת מן התכסיסים הפוליטיים, התעמולתיים הצבאיים נגד איראן וכעת היא לא מכירה דרך אחרת זולת טרור, אגרסיביות וחרפה...

... אני, בשם האומה האיראנית, מציג את הממשל האמריקאי הזה והנשיא רייגן כפושע ורוצח, ואת זה אני שולח כמסר מאומה מהפכנית הנלחמת באומץ בדרך האמונה, החירות והעצמאות שלה לעמים המשוחררים של העולם, לדעת הקהל של העם האמריקאי וכן לדורות הבאים.

 

האומה האיראנית היקרה הקריבה שהידים רבים ושלמה מחיר כבד כדי לשמר את כבודה ועצמאותה אך היא ניצחה במאבק הזה עד כה. האויב כועס על ניצחוננו, והפשע הנתעב שאמריקה בצעה אתמול הוא הוכחה נוספת לחוסר האונים של השטן הגדול מכך שהאומה האיראנית אילצה אותו לסגת בזירה הפוליטית.


הפגיעה במטוס האיראני ב-1988


הממשל האמריקאי צריך לשאת בהשלכות פשעו האחרון במפרץ הפרסי

באמצעות כוחנו המוסרי שאינו נפרד מן האמונה והצדק לא נעזוב את זירת המאבק ב'שטן הגדול' [ארה"ב]  ואנו בטוחים שלא ניתן לאויב בשום אופן להשתלט על האסלאם. אנו מודיעים לעולם שאיראן ערוכה לשימור עצמאותה, אמונתה והיא מוכנה להילחם בבריונות של העולם היהיר [המערב בהנהגת ארה"ב] והתוקפנות האמריקאית.

 

מאבק המדוכאים הוא מאבק של אומץ וכבוד ולפי הניסיון ההיסטורי הוא יוביל לניצחון הסופי. אני אומר בביטחון שנוכח פגיעותו, המשטר היהיר האמריקאי לא יהיה מסוגל להילחם באומה מאמינה, אמיצה, נכונה להקרבה ומבקשת האל והוא ייאלץ להודות בנסיגתו.

 

אני מזהיר שהממשל האמריקאי צריך לשאת בהשלכות פשעו האחרון הזה במפרץ הפרסי, ואותו ממשל אמריקאי, ונשיאו באופן אישי, יישאו באחריות לכל אירוע שיבוא בעקבותיו..."[1]

 

דובר מח' המדינה האמריקאית: הבענו תנחומים ושילמנו לממשלת איראן על ההפלה בשוגג

דובר מחלקת המדינה אייר כתב בדף הפייסבוק שלו ב-3.7.15: "היום חל יום השנה של ההפלה בשוגג של מטוס 'איראן אייר 655', כמה עיתונאים שאלו אותי לגבי האירוע הטרגי הזה. תשובתי היתה שמדובר בהפלה בשוגג ע"י חיל הים שלנו וזהו אסון אנושי נורא. בכירי הממשל האמריקאים דאז ובכלל זה הנשיא רייגן הביעו צער עמוק על האסון הזה ועל מותם של העובדים והנוסעים החפים מפשע. הממשל האמריקאי הביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות. הממשל האמריקאי גם שילם 61 מיליון דולר לממשלת איראן בשל הטעות הטרגית הזו כדי שתחלק בין משפחות הקורבנות, ולפי הסכם שהושג בפברואר 1996 בין ממשלות ארה"ב ואיראן, שני הצדדים הסכימו שהעניין נפתר ונגמר.

 

הוספתי, שבוודאי אל לנו לשכוח את העבר או להתעלם ממנו, אך אל לנו להיות אסיריו. עלינו להביט אל העתיד למען האומות שלנו וילדינו כדי שלא תימנע מאתנו האפשרות להביא עתיד טוב יותר לכולם.

הגענו לווינה כדי להשיג הסכם כולל תוך רצינות, כבוד ורצון טוב משני הצדדים, לתועלת הרפובליקה האסלאמית של איראן, קב' ה-5+1, אזור המפרץ הפרסי, המזה"ת וכל העולם".[2]