המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חה"כ זועבי לפלסטינים: הטילו מצור על "ישראל" במקום מו"מ עימה
16/7/2014


חה"כ זועבי לפלסטינים: מצור על "ישראל" במקום מו"מ; התנגדות במקום תיאום ביטחוני


ב- 13 ביולי 2014 פרסמה חברת הכנסת, חנין זועבי, באתר חמאס www.felesteen.ps, מאמר אנטי ישראלי חריף שבו קראה לפלסטינים להמשיך בהתנגדות, לכתר את ישראל ולדחות כל מו"מ עמה. ראוי לציין כי לאורך המאמר כולו הופיעה המילה "ישראל" במרכאות.


להלן תרגום המאמר:[1]

"אין תוצאות צבאיות למתרחש [בעזה]. 'ישראל' בשום אופן לא תחסל את חמאס, לא את מניעי ההתנגדות ולא את מניעי ההשתחררות מהכיבוש. 'ישראל' בשום אופן לא תכריע דבר באמצעות כוח צבאי, הרג והחרבה. גם חמאס לבדה בשום אופן לא תמנע מ'ישראל' להעמיק את הכיבוש ולהמשיך במדיניות האלימות וההרג. התוצאה שתתקבל מתוקפנות זו היא ש'ישראל' תתחיל להבין גבולות הכוח ברורים ושהטילים הפרימיטיביים לא הורגים את בני האדם, אלא את הקונספציה האסטרטגית שעליה ביססה 'ישראל' את מצבה הביטחוני והמדיני. עיקרה של קונספציה זו הוא שבאמצעות השילוש הקטלני – המצור, הגדר והתיאום הביטחוני – 'ישראל' מקבעת מחדש את מצב 'הכיבוש הקל', ואת זה בדיוק מחסלים טילי חמאס.


חמאס מחסלת [גם] את אמונתה של 'ישראל' שהיא הצליחה במהלך העשור האחרון, באמצעות שלושת הישגים חשובים אלה – הגדר, המצור והתיאום הביטחוני – להשתלט על המצב ולקבע מצב של כיבוש ללא כובש. ההתנגדות מחזירה ל[תודעת] הישראלי את הנוכחות הפלסטינית כ[עם] נכבש – [נוכחות] שנעלמה מהמציאות ומהתודעה הישראלית. ההתנגדות מזכירה לישראלי את הכיבוש שלו, ואת המציאות שאותה הוא רוצה לשכוח ולחיות בביטחון ובשלווה, כדי לא להיזכר בקיומה.


התוקפנות האכזרית מצד מדינה שאין לה מדיניות זולת קיבוע המצב הקיים ע"י סדרה מתמשכת של פשעים והפרות נגד עמנו הפלסטיני – תיפסק, וגם ירי הטילים ייפסק. על כל צד לנסח מחדש את כללי המשחק שהופרו במהלך התוקפנות, קרי הפעולות האחרונות. במסגרת השתיקה הקונספירטיבית הערבית והבינ"ל השוררת, ובמסגרת התפקוד הפלסטיני הרשמי עד כה, 'ישראל' עלולה להסיק כי הדרך [שעליה לנקוט] היא היערכות לסבב נוסף של דיכוי, הרג והרס.


כדי ש'ישראל' תכריז על קץ האפשרות לשמר את הכיבוש ולהעמיקו, וכדי שהיא תכריז על סיום הישגי השילוש הנפשע – הגדר, המצור והתיאום [הביטחוני] – שבאמצעותו חשבה להפוך את הכיבוש לכיבוש שאינו עולה ביוקר בלתי נוכח במציאות הישראלית – על הפלסטינים להכריז על סיום השילוש הקטלני שלהם: התיאום [הביטחוני], המו"מ והפילוג. עלינו לנטוש את השילוש הקטלני ולהכריז על התנגדות עממית במקום התיאום הביטחוני, להטיל מצור על 'ישראל' במקום לשאת ולתת עמה ולהתאחד במקום להתפלג".            



[1]ו 13.7.2014 ,felesteen.ps

תגיות