המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
פרשן מצרי בכיר: כהונת אובמה תהיה רוויית דם, אם יתקוף בסוריה
13/9/2013

 

בכיר ב"חזית ההצלה הלאומית" במצרים: כהונתו של אובמה תהיה רוויה בדם, אם יתקוף בסוריה

 

ד"ר וחיד עבד אל-מגיד, פרשן פוליטי, חבר מועצת העם המצרית לשעבר וכיום בכיר ב"חזית ההצלה הלאומית", ששימשה כארגון גג לתנועות אופוזיציה נגד שלטון מורסי, מתח בטורו ביומון אל-אהראם ביקורת נוקבת על כוונתה של ארה"ב לתקוף בסוריה וטען כי אם אובמה יחליט לעשות כן, הוא צפוי להיות אחד הנשיאים האמריקאים ששפכו הכי הרבה דם מאז שנות השישים של המאה ה-20. לדברי עבד אל-מגיד, אין הוכחות מוצקות לכך שהמשטר הסורי הוא שביצע את התקיפה הכימית באזור אל-ר'וטה. לפיכך, טוען עבד אל-מגיד כי אם אובמה יתקוף בסוריה באמתלא של שימוש בנשק כימי, הרי שתהיה זו חזרה על הטבח שביצע בוש הבן בעיראק באמתלא דומה שהתבררה לבסוף כשקרית. 

 

יש לציין כי השלטון המצרי הביע לאחרונה התנגדות לתקיפה צבאית אמריקאית בסוריה והדגיש תמיכתו בפתרון פוליטי. עמדה זו קיבלה ביטוי גם במאמרים שהתפרסמו לאחרונה בעיתונות המצרית.[1]  כמו כן מאמרו של עבד אל-מגיד מהווה  ביטוי נוסף לקמפיין התקשורתי המתנהל במצרים מאז הדחתו של מוחמד מורסי נגד ארה"ב אשר נתפסת כתומכת בתנועת האח"ס.[2]

להלן תרגום חלקים מן המאמר: [3]

 

"לא נשכח לעולם את הימים בהם שרנו עם [הזמר והמלחין המצרי] השיח' אמאם עיסא את יצירת המופת של [המשורר המצרי] אחמד פואד נגם, [בה נכתב:] 'הדם על הצלחת של הנשיא האמריקאי, הדם על חזהו של השר הזחוח, הדם במוזיקה ובתווי השירים, אנו כותבים את הסיסמאות שלנו על גדרות העיר.'

 

הנשיא אליו התכוון השיר בזמנו הוא ריצ'רד ניקסון ששתה את דמם של האנשים שהרג באמצעות כוחות [הצבא] והמודיעין שלו, ושגורש מהבית הלבן בבושת פנים כשהוא מנודה ומגונה [בעקבות פרשת ווטרגייט]. השר אשר התיז על חזהו את הדם ששפכו כוחות ארצו הוא הנרי קיסינג'ר... לאחר ש[תפקד] כרוצח באמצעות החלטתו להפעיל את הכוחות, נושאות המטוסים, הטילים וכלי המוות האחרים [במלחמת וייטנאם], הוא הפך לעוזרם של רוצחים באמצעות מילים שכתב ונאומים שנשא.

 

מאז אמצע שנות השישים איננו מכירים נשיא אמריקאי שצלחתו נקיה מדמו של עם אחד או יותר, אולם המקרה של ברק אובמה יהיה שונה במידה ויתקוף בסוריה כפי שהבטיח. [במקרה כזה] יירשם בהיסטוריה שהנשיא שהבטיח לסיים את המלחמות האמריקאיות ולהחזיר את החיילים של ארה"ב לארצם, הוא [דווקא] מבין הנשיאים שצלחתם היא הרוויה ביותר בדם. הוא מתכונן כעת להוסיף לדמם של האפגנים, הפקיסטנים, התימנים ואחרים גם דם סורי באמתלא שבשאר אל-אסד השתמש בנשק כימי באזור אל-ר'וטה. בכך יחזור על הטבח שביצע בוש הבן בעיראק, שהשתמש באותה אמתלא, שהוכחה כשקרית לאחר המתקפה, הפלישה ושפיכות הדמים.

 

ארה"ב פלשה לעיראק בשנת 2003 בטענה שלמשטרו של סדאם חוסין יש נשק כימי. [זאת] למרות תמיכתה באותו משטר בשנת 1988, כאשר השתמש בנשק כימי בפועל באזור חלבג'ה הכורדית. [היא] קשרה עמו קשר, זיכתה אותו מהפשע הנתעב הזה וייחסה אותו לאיראן. ראיות מהימנות הוכיחו כי ארה"ב העלימה עין מהפשע שביצע משטרו של סדאם חוסין כאשר התקיף את חלבג'ה בנשק להשמדה המונית בשנת 1988 כיוון שהיתה לה ברית עימו נגד איראן.

 

אולם כיום ממהרת [ארה"ב] לתקוף את משטרו של בשאר אל-אסד למרות היעדר ראיה ודאית שהוא - ולא הארגונים הטרוריסטיים מהאופוזיציה החמושה - תקף את אל-ר'וטה בנשק כימי. בכל מקרה, הדם יישאר על הצלחת של הנשיא האמריקאי עד אשר העם האמריקאי, השקוע בעילפון יתעורר מתנומתו או מעלפונו, אם עדיין נותרה בו רוח חיים".

 



[3] אל-אהראם (מצרים), 9.9.2013