המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב פלסטיני: האם אובמה מודע לשימוש של היהודים בדם הנוצרי?
7/4/2013

 

מאמר ביומון ירדני: האם אובמה שחוגג את סדר פסח מודע לשימוש שעשו היהודים בדם הנוצרי?

 

הכותב הפלסטיני נואף אל-זרו, תקף בטורו ביומון הירדני אל-ערב אל-יום, את נשיא ארה"ב ברק אובמה על כך  שבמהלך ביקורו האחרון בישראל הוא הביע תמיכה בישראל ובעם היהודי ועל דבריו שהוא נוהג לקיים סדר פסח בבית הלבן. אל-זרו תהה האם אובמה מודע לסיפורים על שימוש שעשו היהודים בדם הנוצרי בחג הפסח, סיפורים שחלקם הגדול – אמיתי.

 

מאמר זה התפרסם בין היתר גם באתר www.miftah.org/Arabic השייך לחברת הוועד הפועל של אש"פ, חנאן עשראוי וממומן על ידי האו"ם, אך הוסר משם לאחר מספר ימים.

 

יצוין כי נואף אל-זרו נוהג לפרסם מאמרים בעלי תכנים אנטישמיים בהם הוא טוען כי הסיפורים על עלילות הדם בימי הביניים אמיתיים; מאמרים המכחישים את שואת יהדות אירופה ומאמרים רבים הטוענים כי פיגועי ה- 11.9 הם מזימה ישראלית-אמריקאית.[1]

 

להלן תרגום עיקרי מן המאמר:[2]

 

"בביקורו האחרון ב'ישראל' הנשיא אובמה לא הסתפק בנאום ציוני מובהק ושמנוני, אלא אימץ את השיח הציוני המסורתי הישן. הוא לא הסתפק בהכרזה על נאמנות ותמיכה חסרת גבולות בישות [הציונית] מבחינה צבאית, כלכלית, הסברתית וטכנולוגית, ב'רישום בטאבו' של פלסטין על שמם, בהיותה 'אדמה ללא עם עבור עם ללא אדמה', ובהענקת ירושלים להם כבירת 'ישראל' הנצחית, אלא הלך רחוק ועמוק יותר מכך ואימץ את החגים והטקסים הדתיים היהודים.

 

בנאום מרכזי מול סטודנטים ישראלים שנועד להעביר מסר 'מהלב לאזרחי [ישראל]', הוא אמר '[אני] גאה 'להפוך את [ציון] חג הפסח היהודי למסורת בבית הלבן'. והוסיף: 'בנותיי לומדות מכך את המסורת' של שחרור מעבדות, שכן סיפור ההגירה [קרי, יציאת מצרים] מבחינת האפרו-אמריקאים הוא 'הביטוי המהותי ביותר של יציאה משעבוד ומעבדות לחירות. המסע [של העם היהודי] למדינת ישראל המובטחת התקיים במשך דורות רבים מספור, דרך מאות שנים של סבל וגלות, מעשי טבח ואף רצח עם. אך למרות כל זאת, העם היהודי שמר על זהותו הייחודית ועל מסורותיו וכן על כמיהתו הארוכה לשוב למולדת.' כך דיבר אובמה על זכות הישראלים על אדמת פלסטין...    

 

אתם מתארים לעצמכם  את הנשיא האמריקאי מקריא את הקטע הציוני התורני... המזויף הזה בפני הסטודנטים הישראלים כמסר פתוח לעולם בשידור חי וישיר? [נדמה] כאילו הדובר של הטקסט הזה הוא גדול הרבנים של ישראל ולא הנשיא אובמה. לו היינו קוראים את הקטע הזה לבדו [מבלי להכיר את הנסיבות שבו נאמר] לא היה עולה בדעתנו שהדובר הוא הנשיא האמריקאי! אנחנו מבינים שהנשיא האמריקאי מבקר [בישראל], מתחנף, מביע תמיכה ומחזק את הברית האסטרטגית בין שתי המדינות, אך שהוא יאמץ את הטקסים היהודיים? למה כבוד הנשיא? תארו לעצמכם ש'הפסח היהודי' הופך למסורת בבית הלבן! האם הבית הלבן הפך לבית ספר תורני שעובדים שם גדולי הרבנים היהודים?! או שהבית הלבן הפך להיות תחת כיבוש של הלובי הציוני כמו שאומר [העיתונאי] אורי אבנרי?

 

אין זו הפעם הראשונה שבה הנשיא אובמה [חוגג] את הפסח היהודי, הוא עשה זאת גם בעבר. הוא חגג את חג הפסח היהודי בשנת 2009 כאשר הזמין חברים קרובים וכמה מפקידי הממשל שלו לארוחת ערב מיוחדת בבית הלבן שבמהלכה הוגש תפריט מיוחד לכבוד החג. בכירים בבית הלבן אמרו [אז] שארוחת הערב כללה מאכלים שהוכנו על פי המטבח היהודי. היהודים מכנים את ארוחת הערב הזו סדר פסח...

 

האמנם יודע הנשיא אובמה את האמת באשר לקשר בין 'פסח' לבין 'הדם הנוצרי', למשל?! או בין 'פסח' לבין 'ריקודי הדם היהודיים'?! או שמא העניין הוא רק חנופה למועצה היהודית [כנראה הכוונה למועצה הלאומית הדמוקרטית היהודית National Jewish Democratic Council,‏ NJDC], כדי לרצותה או כדי לכפר על הצהרותיו הנוגעות ל'פתרון שתי המדינות'?! 

 

חלק גדול מהסיפורים ההיסטוריים סביב ריקודי הדם היהודיים באירופה מבוססים על טקסים אמיתיים ולא בדויים כפי שטוענים. העובדה ש'היהודים השתמשו בדם הנוצרים בחג הפסח היהודי', הובאה על ידי ההיסטוריון היהודי, פרופסור אריאל טואף, מאוניברסיטת בר אילן, בספרו 'פסח של דם' שיצא לאור באיטליה...

 

למרות מסכת הגינויים שהוטחה בו, [טואף] עמד על כך שיש בסיס אמיתי לטענות שהובאו בספרו, ובכלל זה כמה האשמות בדבר עלילת הדם באירופה. המחבר גילה כי הוא הצליח להוכיח בעשרות עמודים שעניין הדם הוא מרכזי בחג הפסח, והגיע למסקנה שנעשה שימוש בדם בחג הפסח, במיוחד בקרב יהודי אשכנז, שהאמינו שלדם הילדים יש סגולות, ולכן השתמשו באבקות שעשויות מהדם [הזה].

 

שאלות רבות עומדות [בפני] הנשיא אובמה בהקשר זה, ובראשן זו הנוגעת לקשר בין פסח לדם, ומדוע בעצם הופך פסח למסורת בבית הלבן? האם הדבר נעשה מתוך חנופה, נאמנות או חשבון [שיש לשלם]...?"

 

 

 



[1] אל-ערב אל-יום (ירדן) , 27.1.2013

ראו דוחות ממרי: Palestinian Columnist: 9/11 – An American-Israeli Plot

Palestinian Journalist: Medieval Blood Libels Against Jews are Based in Fact

[2]  אל-ערב אל-יום (ירדן) , 26.3.2013