המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר באתר האחים המוסלמים בשבח הג'יהאד
9/9/2012


מאמר באתר האחים המוסלמים בשבח הג'יהאד

חוסין שחאתה, מרצה באוניברסיטת אל-אזהר וחבר בתנועת האח"ס פרסם מאמר באתר האח"ס המפאר את מלחמת הג'יהאד נגד היהודים "צאצאי הקופים והחזירים" בפלסטין, נגד האמריקאים בעיראק, נגד הרוסים בצ'צ'ניה וכן בקשמיר, בוסניה, אריתריאה וסומליה. לדבריו, יום הדין יגיע כאשר המוסלמים יכריעו את היהודים וירושלים תשוחרר. להלן תרגום קטעים מהמאמר[1]:

 

שבחי תכונותיו של לוחם הג'יהאד

"הצום [ברמדאן] הוא אחד האמצעים החזקים ביותר לחינוך נפש האדם לג'יהאד. בצום יש מאמץ של הנפש לפעול בניגוד למקובל ולנטוש לחלוטין את התאוות ... הוא גם מחנך את המוסלמי לסבלנות, לכוח עמידה, לכוח סבל ולהקרבה, וכל אלו הם מאפיינים של לוחם הג'יהאד...

ישנם קווי דמיון בין מי שצם כדי לרצות את אללה, ובין לוחם הג'יהאד למען אללה, שנזכיר כמה מהם:

1. ציות לאללה הוא מטרתו של הצם ושל לוחם הג'יהאד: המוסלמי צם מתוך ציות לאללה ובהתאם לפקודתו... המוסלמי מבקש מאללה למחול לו על החטאים שביצע מתוך תקווה להשתחרר מהגיהנום ולזכות בגן העדן... בדומה לכך לוחם הג'יהאד למען אללה נענה לקריאתו של אללה לג'יהאד מתוך תקווה לניצחון או לשהאדה... מטרתם של הצם ושל לוחם הג'יהאד [אחת] היא - לרצות את אללה ולזכות בגן העדן. 

2. המסירות היא תכונה של הצם ושל לוחם הג'יהאד: מסירותו של הצם לאללה טבועה בצומו... בדומה, לוחם הג'יהאד למען אללה רוצה לרצות את אללה באמצעות הג'יהאד ולא עושה זאת כדי שיציגוהו כאמיץ. אצל הצם ואצל לוחם הג'יהאד צריכה להיות דרגה גבוהה של אמונה ויראת שמיים כדי שיהא מסור בצומו ובג'יהאד שלו..

3. הסבלנות היא אחת מהתכונות של הצם ושל לוחם הג'יהאד: הצום מרגיל את נפש האדם לשאת בסבלנות את הרעב, את הצמא ולעצור את התאוות, עד כי הנפש מתחסנת בפני החולשה ומתחזקת אל מול הלחצים... באופן דומה אנו מוצאים את לוחם הג'יהאד מחזיק מעמד שעות ארוכות ללא מזון או שתייה כשהוא נלחם באויב. נראה איפוא שהצום מאמן את המוסלמי לכוח סבל וכיצד להחזיק מעמד [אל מול קשיים]...

4. ההקרבה היא תכונה של הצם ושל לוחם הג'יהאד: הצם מקריב את האוכל, את השתייה, את תאוות הנפש ואת הממון...  בצום יש הקרבה של דברים אהובים על הנפש למען התקרבות לאללה, באופן דומה, לוחם הג'יהאד מקריב את נפשו ואת ממונו למען אללה. הקרבת הנפש, הממון, האוכל, השתייה והתאוות הן תכונות של הצם ושל לוחם הג'יהאד למען אללה, והן הבסיס לניצחון על תאוות הנפש ולניצחון על אויבי האסלאם. מי שאינו יכול לגבור על ייצרו, אינו יכול לגבור על אויבו.

 

רמדאן הוא חודש הניצחונות של לוחמי הג'יהאד למען אללה. בחודש רמדאן למשל היו הקרבות, הכיבושים והניצחונות הבאים: קרב בדר הגדול [שנת 624]... כיבוש מכה [שנת 630].. קרב חטין [שנת 1187], כניסת המוסלמים לאל-אנדלוס [שנת 710], כיבוש קונסטנטינופול ע"י מוחמד הכובש[2] [שנת 1453], וקרב עין ג'אלות [שנת 1260] בו ניצחו המוסלמים את המונגולים...

 

קריאה ללוחמי הג'יהאד לשחרר את ירושלים

קריאה לצמים, לוחמי הג'יהאד, לשחרר את ירושלים – הוי המוסלמי הצם, דע כי מטרתך העליונה היא היענות לצו של אללה. היה מסור בצומך וכן עם אללה ועם עצמך בצום זה ואל תקמץ בהוצאת ממון למען אללה. אם תפעל כך, תגיע לדרגתם של לוחמי הג'יהאד מבחינת השכר והתגמול. נצל הזדמנות זו והתקרב לאללה על ידי  מעשים טובים... דע, הוי האח הצם, שהג'יהאד קיים עד ליום הדין ושיום הדין לא יגיע עד שהמוסלמים ילחמו ביהודים, ינצחו אותם וישחררו את ירושלים. הפוך את חודש הצום למחנה אימונים שיסייע לך בג'יהאד כאשר יגיע מועדו. היה מוכן, שהרי ניצחונות המוסלמים על אויביהם היו בחודש רמדאן כשלוחמי הג'יהאד היו בצום...

 

זכרו את לוחמי הג'יהאד נגד היהודים צאצאי הקופים והחזירים ונגד האמריקאים

קריאה לצמים... לזכור את אחיהם, לוחמי הג'יהאד למען אללה: בפלסטין נגד היהודים, צאצאי הקופים והחזירים; בעיראק נגד האמריקאים; בבוסניה והרצגובינה נגד הסרבים הצלבנים; בצ'צ'ניה נגד הרוסים; בקשמיר נגד ההודים עובדי האלילים; באריתראה נגד החבשים האמגושים; בסומליה נגד האמריקאים היהירים; ובכל מקום באומה האסלאמית נגד מי שנלחם במוסלמים.

 

אנו קוראים לאללה לקבל את נשמות השהידים שלנו, לשחרר את אסירינו, להושיע את אלו העצורים למענו, לקבל מהצמים את הג'יהאד שלהם ולגרום להם לנצח את ייצרם ואת אויביהם, ולשמחם בשחרור ירושלים".

 

 



[1]ו Ikhwanonline.com, 27.8.2012

[2] הכוונה למהמט השני, סולטאן האימפריה העות'מאנית בין השנים 1444-1446 ובין השנים 1451-1481.