המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איש דת איראני: ארה"ב ואירופה יתאסלמו בתוך כמה עשורים
4/12/2011

 

איש דת איראני: ארה"ב ואירופה יתאסלמו בתוך כמה עשורים;

נשות ארה"ב מעדיפות כלב וטויוטה על בעל

בנאומים שנשא לאחרונה, טען אחמד חוסין שריפי, סגן יו"ר מכון האמאם ח'מיני לחינוך ולמחקר והאחראי על מחקרי המכון, המנוהל ע"י איתאללה מוחמד-תקי מצבאח יזדי (שנחשב עד לא מכבר כפטרונו של הנשיא אחמדי-נז'אד), כי המערב החליט להילחם בחברה האיראנית-שיעית, באמצעות הטמעת תרבותו הקלוקלת המנוגדת למוסר ולאסלאם וכי המערב מתמקד באיראן השיעית משום שהיא – בניגוד לאסלאם הסעודי – מהווה את מוקד האסלאם הטהור. הוא הבטיח שהדבר לא יימנע את התפשטותו המהירה של האסלאם במערב והעריך כי ארה"ב ואירופה תהפכנה להיות אסלאמיות בתוך כמה עשורים.

 

שריפי: המוזיקה המערבית משבשת את דעתו של האדם

בכנס בהמדאן ב-19 בנובמבר 2011, שדן בהתמודדות ב'מלחמה הרכה' שמנהל המערב נגד המשטר באיראן, הסביר סגן יו"ר מכון האמאם ח'מיני, שריפי, שהמערב נואש מלתקוף צבאית את איראן ולכן הוא מנסה להפילה מבפנים באמצעות החלשת ערכיה הדתיים ופגיעה בנאמנותו של העם האיראני למנהיגו, ח'אמנאי. להלן עיקרי דבריו:[1]

 

"מומחים למלחמה מודים שכדי לכבוש את איראן יש צורך בלפחות שני מליון חיילים הכוללים כוחות יבשה, ים ואויר... 'המלחמה הרכה' [לעומת זאת, המופעלת] ברמת החברה, שואפת לשנות את השקפת עולמו של האדם, את המונותיאיזם, את עקרונות הדת, להחריב את ערכי התרבות, הפוליטיקה והחברה ולשנות את סגנון החיים, ובכלל זה את הארכיטקטורה, המוסיקה, הבילוי, הביגוד והמזון.

 

התעמולה השלילית של המערב, המשתמש באינטרנט, בלוויינים ובאמצעי התקשורת [לסוגיהם] גרמה  [באיראן] לבעיות חברתיות חמורות כגון גידול כלבים[2] ומשיכה למוסיקה חסרת תוכן ומושחתת. מרכיביה העיקריים של המלחמה הרכה ברמה הפוליטית הם החלשת מעמד שלטון חכם ההלכה, זריעת פילוג בין בכירי שלוש רשויות [באיראן], יצירת שסע בין העם לראשיו ושימוש בסיסמאות יפות ומושכות. בזירה  הציבורית, מתנהלת מלחמה זו דרך האינטרנט, סרטים, קריקטורות והתקשורת הכתובה".

 

שריפי טען כי המוסיקה [המערבית] "משבשת את דעת האדם", והלין כי "היום, באישור משרד התרבות [האיראני], מתורגמים כתביהם של זמרים עובדי-השטן הגורמים לצעירים לאבד את זהותם וחוסנם [המוסרי]."

 

שריפי מתח גם ביקורת קשה על דמותה של המשפחה האמריקאית הממוצעת באומרו ש"כיום שבעים אחוזים מן הנשים האמריקאיות הנשואות אמרו שהן היו מאושרות יותר אם במקום בעל היה להן כלב ומכונית טויוטה." שריפי הוסיף שרק שבעה אחוזים מן המשפחות האמריקאיות הן "מתקבלות על הדעת", ואילו יתר "תשעים ושלושה אחוזים הן חסרות שורשים וחד מיניות, ובחלק מן המקרים הם מעדיפים להתחתן עם חיות ורובוטים מאשר עם אנשים."

 

אולם יחד עם זאת, טען שריפי כי אורח החיים האסלאמי והאסלאם עצמו מתפשטים במערב: "בניגוד למה שחושבים, האסלאם מתפשט בעולם. כך למשל בין השנים 2000-2010 נבנו בצרפת אלף מסגדים ושישים כנסיות הפכו למסגדים או נסגרו. מתוך כל שני תינוקות שנולדים בהולנד, אחד מהם גדל במשפחה מוסלמית ולכן צפוי שעד שנת 2025 כל ההולנדים יהפכו למוסלמים. בראשית המהפכה האסלאמית באיראן [1979] אוכלוסית המוסלמים בארה"ב מנתה 300-400 אלף איש אולם לאור הגידול באוכלוסיית המוסלמים במדינה הזו, המספר הזה הגיע היום לתשעה מליון."

 

שריפי: שני שלישים מהצרפתים יהיו מוסלמים ב-2050

בכנס מדעי בקום, ב-17 באוקטובר 2011, הרחיב שריפי בעניין התפשטות האסלאם והשיעה במערב. להלן עיקרי דבריו:[3]

 

"היום כולם מודים שהרוחניות האסלאמית, ובמיוחד השיעית, מתפשטות במהירות בעולם עד כי לדת האסלאם אין עוד מתחרים בעולם. אם מגמת האסלאמיות תתמשך בקצב זה, הרי שלפי תחזיות, תיהפך ארה"ב בשנת 2070 למדינה אסלאמית. לפי הסטטיסטיקות האלו, צפוי שבשנת 2045 תהפוך גרמניה לאסלאמית באופן מוחלט; הולנד תהפוך לאסלאמית מוחלטת ב-2025, ויותר משבעים אחוזים מן העם הצרפתי יהיו מוסלמים ב-2050."

 

שריפי הסביר ש"החברות האסלאמיות [שיבשילו במערב] לא יהיו, אולי, אידיאליות, אבל ככלל, תשלוט בהן רוחניות אסלאמית שתוביל אט-אט לכיוון הרוחניות המלאה." לדבריו, החברה המערבית חוששת מאוד ממגמה זו ולכן היא נאבקת "באסלאם הטהור שמוקדו – איראן ... באמצעות זריעת ספקות, מקווה 'היהירות העולמית' [המערב בראשות ארה"ב] לפגוע באסכולה השיעית ... הם לא פוחדים מן האסלאם הסעודי אלא אף מעודדים ומקדמים אותו. מטרתם הראשית של היהירים היא איראן."

 

שריפי גם תקף את רעיון האינדיווידואליזם וקידוש הפרט, המועלים על נס במערב, כתחליף לרעיון האמונה והקהילה, והזהיר מפני החדרת אמונות שאינן אסלאמיות, דוגמת בהאיזם ובודהיזם למוסדות החינוך. לדבריו, לאחרונה נסגרו במחוזות, גילאן ומזנדאראן [בצפ' איראן] עשרים וחמישה גני ילדים שהיו קשורים לבהאים. בנוסף יצא שריפי נגד סרט לילדים המפיץ, לדבריו, את הבודהיזם בשפת הילדים, במיומנות רבה.  



[1] פארס (איראן), 19.11.2011.

[2] בחברה השיעית כלב נחשב לחיה טמאה. כמה איתאללות יצאו נגד הנוהג לטפחו כחיית מחמד באיראן.

[3] www.hawzahnews.com  (איראן), 17.10.2011